רגע אחרי שעשתה היסטוריה בפאריס בטור דה פראנס הראשון שלה, תזנק ישראל סטארט אפ ניישן ביום שבת בסיציליה למירוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם, הג׳ירו ד’איטליה, עם הרכב שונה לחלוטין מזה שיצא לטור דה פראנס.
המטרה המוצהרת של הקבוצה היא ניצחון ראשון אי פעם בגראנד טור, ולשם כך החליטו בקבוצה להמר על כל הקופה כדי ללכת על ניצחון בספרינט. לכן נשלח לג׳ירו בן 21 השלבים הקשים, כולל לפחות 6 קטעי עליות מובהקים, הרכב שמכוון לנסות לנצח בקטעים השטוחים יחסית. בהרכב הוצבו שני ספרינטרים, הצרפתי רודי בארבייר והאיטלקי דוידה צ׳ימולאי, ושאר רוכבי הקבוצה ובכללם אלוף ישראל גיא שגיב מכוונים לסייע להם לנצח.
שגיב, שרק לפני שנתיים היה הישראלי הראשון שניתץ את תקרת הזכוכית כשזינק לג׳ירו ההיסטורי בירושלים וסיים בהצלחה שלושה שבועות אחר כך ברומא, הבהיר שמדובר הפעם באתגר שונה לחלוטין מבחינתו ומבחינת הקבוצה: “אני לא מגיע הפעם לקחת טרמפ רק כדי לסיים. אני מאמין שאני רוכב טוב יותר, עם ניסיון גדול יותר וגם עם בטחון עצמי במקום אחר. השאיפה שלי זה לעזור לקבוצה לקחת ניצחון כאן ולקבל הזדמנות לצאת לבריחות. זה הולך להיות הרבה יותר מאתגר והרבה יותר קשה מהג׳ירו ההיסטורי שהמדינה כולה לעולם לא תשכח. אנחנו באים ממוקדים ואני מאמין שיש לנו את הכלים ללכת על הניצחון הזה”.
אלכס דאווסט הבריטי, מתיאס בראנדלה האוסטרי, ריק זאבל הגרמני, אלכס קטאפורד הקנדי וגיא שגיב יהוו ביחד את ״הרכבת״ של סטארט אפ. בקטעי העליות המטפס הספרדי דני נבארו יהיה הרוכב המוביל. ״בקטעי ההרים נהיה פחות במשחק, אבל בכל השאר נילחם לנצח בבריחות וספרינטים”, הסביר שגיב. גם בקטעים נגד השעון, כולל קטע הפתיחה בשבת בפאלרמו, מקווים בקבוצה להפתיע - דאווסט (אלוף בריטניה) ובראנדלה (אלוף אוסטריה) שייכים לצמרת העולמית בתחום.
בעלי הקבוצה סילבן אדאמס, שמתכוון ללוות את הקבוצה גם בג׳ירו אחרי החוויה העצומה בטור דה פראנס, אמר: “הג׳ירו בישראל יישמר כמובן תמיד בזיכרון של כולנו כמקור לגאווה עצומה - והמעמד שסימן את התפנית הגדולה עבור הקבוצה. אני מקווה ומאמין שנוכל להשיג כאן עוד ציון דרך היסטורי”.
הג׳ירו יוזנק בשבת הקרובה בסיציליה ולראשונה אי פעם יתקיים בחודש אוקטובר (במקור היה אמור להיערך במאי, אך נדחה בשל הקורונה). הוא יחצה את איטליה על פני 3450 קילומטרים ויטפס לפסגות הדולומיטים לפני שיגיע לסיומו ב-25 באוקטובר במילאנו, ובחלק מהימים הוא צפוי להתנהל תחת מזג אוויר סוער. בדומה לטור דה פראנס, הג’ירו יתנהל תחת משטר ״בועה״ קפדני כדי להגן על הרוכבים ואנשי הצוות מווירוס הקורונה שיאיים כמובן על שיבוש וביטול המרוץ. מאז סיום הטור דה פראנס, המצב באירופה רק הולך ומתדרדר אל מול גל הקורונה השני. “מקווה שכולם יקפידו על כל הכללים כדי שנגיע למילאנו בריאים ושלמים”, אמר שגיב..
הרכב הקבוצה לג׳ירו: גיא שגיב (ישראל), דוידה צ׳ימולאי (איטליה), ריק זאבל (גרמניה), דני נבארו (ספרד), רודי בארבייר (צרפת), אלכס קטאפורד (קנדה), מתיאס בראנדלה (אוסטריה) ואלכס דאווסט (בריטניה).