יום שבת, 21.09.2024 שעה 11:28
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

יאניס: לא היה קל לשמור על הסגל, שמח שהצלחנו

מאמן מכבי ת"א במסע"ת המסורתית לפתיחת העונה: "זו עונה שונה מהקודמות, יותר מאתגרת", שמעון מזרחי: "הקיצוצים בשכר? נעשה כל מה שיתבקש מלמעלה"

|
יאניס ספרופולוס (ספי מגריזו, מכבי ת
יאניס ספרופולוס (ספי מגריזו, מכבי ת"א)

מכבי תל אביב תפתח את עונת 2020/21 ביום שבת באופן רשמי בגביע ווינר וביום חמישי הבא תארח את אלבה ברלין במחזור הראשון של היורוליג. אלופת המדינה ערכה הערב (רביעי) את מסיבת העיתונאים המסורתית לרגל פתיחת העונה בהשתתפותם של המאמן יאניס ספרופולוס, הבעלים שמעון מזרחי והמנהל המקצועי, ניקולה וויצ’יץ’. 

יו”ר הקבוצה, שמעון מזרחי פתח ואמר: “העונה הזאת שונה במהותה בעקבות משבר הקורונה שאופף את כולנו על השלכותיו השונות. אנו שומרים על הוראות הבידוד וכל ההוראות האחרות. אתם רואים את צוות השחקנים שהצלחנו להחתים לעונה הזאת כשמהטרה העיקרית הייתה לשמור על רוב השחקנים וצוות המאמנים ברשותו של יאניס. פתיחת העונה הזו הייתה מלווה בחוסר ודאות בתחומים שונים כגון – האם יהיה קהל, מה תהיה כמות הקהל המותרת, האם יהיה מתווה ממשלתי מבחינת רשת ביטחון, כמה יתנו, מתי יתנו, כולנו עמלנו ועשינו את המיטב והמרב לבנות קבוצה כאילו וניתן יהיה לערוך את המשחקים במתכונת מלאה ונקווה שבמהלך העונה באמת נגיע לזה. בשלב זה אני רק יכול להודות לכם, האוהדים הנאמנים, על המסירות והשקידה לאורך כל הדרך, ההיענות שלכם לבקשתנו הינה מעל ומעבר”.  

שמעון מזרחי (ספי מגריזו, מכבי ת"א)שמעון מזרחי (ספי מגריזו, מכבי ת"א)

חוסר הוודאות לקראת העונה שבפתח: “חוסר הוודאות נמשך ממש מסוף העונה שעברה. שיחקנו ללא קהל, אבל כשהסתיימה הליגה כשזכינו באליפות כבר התחלנו לחשוב על העונה הבאה כשהיה ברור לגמרי שהיורוליג יתחיל באוקטובר, לא יכולנו לשקוט על השמרים ובנינו קבוצה. כל אי הוודאות הזאת גרמה להיסוסים, אבל חרף כל הקשיים הצלחנו להעמיד קבוצה טובה ככל האפשר”. 

קיצוץ 25 האחוזים בשביל רשת הביטחון: “מכבי תעשה כל מה שנדרש על פי ההוראות”.

ניקולה וויצ'יץ' (ספי מגריזו, מכבי ת"א)ניקולה וויצ'יץ' (ספי מגריזו, מכבי ת"א)

הפגיעה התקציבית: “לעניות דעתי הספורט והאומנות הם נדבכים חשובים מאוד בהעלאת המורל, המדינה חייבת לתמוך ולתמוך הרבה מאוד ולדאוג שהספורט המקומי והבין לאומי ימשיך להתנהל כמו שהוא, גם לצערנו ללא קהל אבל המשחק חייב להימשך. לגבי הפגיעה – זה לא סוד ש-60 אחוזים מהכנסות המועדון הם מכרטיסים ומנויים, מה שלא ניתן היה עכשיו”.   

שינוי במתווה המנהלת לאור ניגוד האינטרסים: “המנהלת התחילה לבדוק לאחרונה את כשירותה ואמינותה. אני מקווה שהם יאמצו את מה שימליצו להם ובמידה כזו גם תתקבלנה החלטות מאוזנות יותר”. 

שחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת"א)שחקני מכבי תל אביב (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

חשיבות הכספים ממשרד האוצר: “המתווה שהוצע על יידי משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט בא לפצות את הקבוצות על נזקים בעקבות אי מכירת מנויים וכרטיסים ולא למטרות אחרות ולכן צריך להשתדל שהוא יהיה מדויק לפי כל קבוצה והנזק שנגרם לה”. 

המאמן, יאניס ספרופולוס: “אני רוצה לומר שהעונה הזאת שונה לחלוטין מכל העונות הקודמות, גם בשבילי מבחינה אישית אבל גם מבחינת הקבוצה. כמובן שהקורונה השפיעה על חיינו אבל גם על הכדורסל. היינו צריכים להסתגל לעונה החדשה מהר מאוד והייתה לנו הכנה קצרה יותר בגלל שהעונה הסתיימה ביולי. זו תקופה קשה מבחינה כלכלית בכל העולם, לא היה קל לשמור על רוב השחקנים מהעונה שעברה ואני מאוד שמח שהצלחנו לעשות את זה וצריך לתת את הקרדיט להנהלה, הם עשו את המיטב כדי לשמור על הסגל. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להתכונן לעונה, יש לנו ב-26.10 משחק ראשון בגביע ווינר ומיד לאחר מכן גם ביורוליג. זו תקופה מאוד מאתגרת, אבל אנחנו מכירים את הסגל שלנו וחיזקנו אותו בשחקנים שאני מאמין שיעשו את זה, אנחנו מאוד שמחים על הסגל הקיים, סגל קשוח שיילחם בכל המסגרות. רוצה לאחל לכולם בריאות קודם כל”.  

יאניס ספרופולוס (רדאד ג'בארה)יאניס ספרופולוס (רדאד ג'בארה)

כמות מועטה של משחקי ההכנה: “בגלל ששיחקנו עד סוף יולי, ידענו שנתמודד מול קשיים כאלה, אחד מהם הוא שלא הייתה לנו הזדמנות לקיים משחקי הכנה כדי להכין את הקבוצה. יש קבוצות ששיחקו, בספרד או בגרמניה, אבל הם סיימו בסוף יוני, יש להם חודש יתרון עלינו. אנחנו הקבוצה היחידה ביורוליג ששיחקה עד סוף יולי וכמובן שהשחקנים צריכים לנוח והתחלנו רק בתחילת ספטמבר. הדבר החשוב ביותר הוא לבנות את הכושר והטקטיקה, שיחקנו שני משחקי אימון, נשחק שני משחקים בגביע ווינר ואת המשחק הראשון ביולי. כמובן שיש לנו את היתרון שיש לנו כמעט את אותו הסגל של העונה שעברה, שחקנים חכמים שמבינים את פילוסופית המשחק ואנחנו מנסים לחשוב מחוץ לקופסה איך לחזק את הקבוצה ולהגיע הכי מוכנים שאפשר”. 

הגעגוע לקהל בימי חמישי בהיכל מנורה: “כמובן שאני מתגעגע, לאוהדים של מכבי ת”א יש חלק גדול בהצלחת הקבוצה וכמובן כשאנחנו משחקים במנורה, בלעדיהם זו לא אותה אווירה ואנחנו צריכים אותם. בעונה שעברה לא היה קל לשחק ללא קהל, אבל זכינו באליפות הזאת בשבילם ואני מאוד שמח שעשינו את זה. אני מאמין ומקווה שבמהלך העונה הנוכחית כבר נראה אוהדים באולמות ואני מקווה שעד סיום העונה הזאת הקורונה תיעלם לחלוטין”.

הצד המנטלי: “יש לנו שחקנים שיודעים איך להיערך למשחקים האלה. יש להם את הניסיון ואני בטוח שהם יעשו את זה גם העונה ויהיה מוכנים תמיד להילחם ולנצח משחקים”.

המנהל המקצועי, ניקולה וויצ’יץ’ התייחס לסוגיית הדד ליין לסגירת הסגל והאם עוד שחקנים יצטרפו למכבי: “הולכת להיות עונה מאתגרת, אבל גם בתקופה כזאת אנחנו צריכים לחזק את הקבוצה תמיד, אבל אני חושב שהצלחנו להעמיד קבוצה טובה בהתחשב בנסיבות”.

המצב בישראל שאולי מקשה על שחקנים להגיע: “אני לא חושב שזה קשור למצב בישראל, המצב הזה הוא בכל העולם”.  

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */