עוד חברה ישראלית מגיעה לליגה הספרדית. ריאל סוסיאדד חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Emaze הישראלית לשלוש שנים. החברה, שיושבת ברמת החייל בתל אביב ומנוהלת על ידי דייויד אדרי, פיתחה מערכת ייחודית להקמה וניהול של עמודי אוהדים מותאמים אישית דרכם היא תוכל לייצר הכנסות מהאינטראקציות שלהם מחוץ למגרש.
כיום, מועדוני הספורט חייבים לנהל את הקשר עם אוהדי הקבוצות דרך פלטפורמות חיצוניות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב. כפועל יוצא, לקבוצות אין מגע ישיר עם אוהדי הקבוצה. יתרה מזאת, בעוד שלקבוצות הספורט מיליוני אוהדים ברחבי העולם, הן לא מרוויחות מהאינטרקציות של האוהדים עם העמודים שלהן ברשתות החברתיות ואת כלל הרווחים גורפות לכיסן הרשתות החברתיות.
חברת Emaze מספקת טכנולוגיה אוטומטית ליצירת מיליוני דפי אוהדים לקבוצות, על סמך העוקבים שלהן. באמצעות הטכנולוגיה של החברה, כל אוהד יכול ליצור לעצמו אתר אישי ולהביא אליו את כלל הפעילות שלו ברשתות החברתיות - בפייסבוק, אינסטגרם יוטיוב וטוויטר - ישירות לאתר אחד, כולל התמונות שהוא מעלה. יש לציין כי מי שיפעיל את האתר האישי שלו יוכל אף לשלוט עליו בעצמו, לשנות את התמונות והסדר של הפוסטים, והכל בקלות דרך כניסה לעמוד עריכה.
מלבד האוהדים, גם לשחקני הקבוצה יהיו אתרים אישיים משלהם, לשם תתנקז כל הפעילות שלהם ברשת. בכך למעשה, במקום לעקוב אחרי כל שחקן או אוהד בכמה רשתות חברתיות שונות - ניתן יהיה לעקוב אחרי כל המידע שאותו השחקן מעלה באתר הייעודי שלו. בנוסף, בכל אתר יהיה גם פיד אחד גדול עם כל התכנים של האוהדים והשחקנים האחרים, כאשר לקבוצה תהיה אפשרות לקבל מקום לפרסומות או למכור מרצ’נדייז בכל אתר שיוקם - ובכך לגרוף גם הכנסות מפרסומות ישירות לקהל.
הצורך לייצר הכנסה מהקשר עם האוהדים הפך לקריטי במיוחד לקבוצות הספורט מאז ההתפרצות של מגפת הקורונה, שהקטינה משמעותית את הכנסות הקבוצות ממכירת כרטיסים לאוהדים. המערכת של Emaze מאפשרת לקבוצות הספורט לייצר אפיק הכנסה חדש שאינו תלוי במגבלות הריחוק החברתי. חברת Emaze חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשלוש שנים עם ריאל סוסיאדד, אחת מהקבוצות המובילות בליגה הספרדית שסיימה את העונה שעברה במקום השישי ונחשבת למועדון כדורגל בולט בחבל הבאסקים. לאחרונה היא הודיעה על החתמתו של דויד סילבה, כוכבה של מנצ’סטר סיטי לשעבר.
בתוך כך, חברת Emaze, שהתקבלה לאחרונה לאקסלרטור הספורט היוקרתי HYPE SPORTS INNOVATION, הודיעה שהיא נמצאת גם לקראת חתימת חוזה עם מספר קבוצות נוספות מהליגה הספרדית, ביניהן סלטה ויגו. כמו כן, החברה בדרך לשיתוף פעולה גם עם קבוצות מה-NBA ועם קבוצת הבייסבול הקנדית טורונטו בלו ג’ייז. בשוק הישראלי, חתמה Emaze לפני כמה חודשים על חוזה דומה עם בית”ר ירושלים.
מנכ”ל Emaze, דייויד אדרי, מסר: “כאוהד ספורט מושבע אני שמח להוציא לפועל את שיתוף הפעולה הזה, שייאפשר לקבוצות הספורט לכסות חלק מהפסדיהן ממכירות הכרטיסים. כיום, בימי הריחוק החברתי, וכשלא ברור איך ומתי יוכלו האוהדים לחזור למגרשים, חשוב יותר מתמיד לשמור על קשר ישיר עם האוהדים ולמצוא דרכים נוספות לייצר הכנסות גם כשהמגרשים סגורים. לרוב קשה לשלוט על הבאזז שקיים לפני או אחרי משחק, כי בדרך כלל מדברים על זה בטוויטר ובפייסבוק, ושם זה נשאר, בלי שום שליטה אמיתית על התוכן. אנחנו בעצם מביאים את המידע בחזרה לשליטת הקבוצה, מאפשרים לשחקנים ואוהדים לשלוט בשיח, ויש גם מקום אפילו לקנות חולצות או צעיפים באופן ישיר יותר כאשר הכל מרוכז באתר אחד לכל אוהד”.
חואן איראולה, מנהל הטכנולוגיות של ריאל סוסיאדד, אמר: “אני מברך על חתימת ההסכם עם Emaze. זוהי דרך חדשה לתקשר עם אוהדי המועדון. שיתוף הפעולה עם Emaze יאפשר לנו למקסם את התוכן שאנחנו מפיקים וכך לחסוך בעלויות. במקביל, זה מאפשר לנו לייצר אפיק הכנסה חדש מהתקשורת עם האוהדים - וכל זה בלי שהמועדון יצטרך להשקיע בהקמת פלטפורמה חדשה”.