יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:59

נבחרת גאנה וגרנט הודחו ע"י קמרון בחצי הגמר

אליפות אפריקה: המאמן והנבחרת שלו נכנעו 2:0 לקמרונים, שעלו לגמר מול מצרים. דיאיונג'ו ובאסגוג כבשו. הפרידה של גרנט: ביום שבת מול בורקינה פאסו

|
שחקני גאנה מאוכזבים (רויטרס)
שחקני גאנה מאוכזבים (רויטרס)

אברהם גרנט גילה הערב (חמישי), ולא בפעם הראשונה בקריירה הארוכה שלו, כמה הכדורגל הוא משחק אכזרי. המאמן הישראלי הפסיד עם נבחרת גאנה שלו 2:0 בחצי גמר אליפות אפריקה לקמרון, שתפגוש במשחק על הגביע את נבחרת מצרים. גרנט ייפרד מגאנה במשחק על המקום השלישי ביום שבת ב-21:00 מול בורקינה פאסו.

הקמרונים התחילו טוב יותר את המשחק ולחצו על הגנאים בעשרים הדקות הראשונות. למזלם של הכוכבים השחורים השוער ראזאק ברימה היה במקום כדי לעצור שתי הזדמנויות טובות של רוג'ר טאמבה. ככל שעברו הדקות הנבחרת של גרנט נכנסה למשחק ושלטה בקצב, אבל ג’ורדן איו וג’ון בוי לא השכילו לנצל שלושה חצאי מצבים. 0:0 בהפסקה.

בתחילת המחצית השנייה הגנאים המשיכו להיראות מצוין ושלטו בקצב, אבל חוסר ריכוז בפעולה האחרונה עלה להם ביוקר בדקה ה-72, כשטעות קשה של ברימה ביציאה לכדור חופשי אפשרה למייקל דיאיונג'ו לעצור את הכדור באין מפריע בתוך הרחבה ולכבוש מחמישה מטרים בקלות. גרנט הכניס את אסמואה ג’יאן, הכוכב הכי גדול שלו שלא פתח את המשחק בגלל פציעה, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי עבור הכוכבים השחורים, שספגו בתוספת הזמן את השני מרגליו של כריסטיאן באסגוג. קמרון תנסה לזכות בגביע אפריקה חמישי בתולדותיה ביום ראשון ב-21:00 נגד המצרים.

מובארק וואקאסו מול סבסטיאן סיאני (רויטרס)מובארק וואקאסו מול סבסטיאן סיאני (רויטרס)

מחצית ראשונה

דקה 8: אדולף טיקאו הגיע לפינה הקרובה בכדור קרן מצד ימין ונגח טוב, אבל האריסון אפול הציל את גאנה מקו השער והרחיק את הסכנה.

דקה 11: בנג'מין מוקאנג'ו פרץ באגף שמאל ומסר כדור רוחב נהדר לתוך הרחבה לרוג’ר טאמבה, שבעט חזק בנגיעה משמונה מטרים, אבל ראזאק ברימה היה במקום והדף באינסטינקט מצוין.

דקה 22: קולינס פאיי עלה לעזרת ההתקפה מצד ימין והכניס כדור טוב לרחבת החמש, טאמבה שוב ניסה לכבוש מקרוב עם בעיטה תוך כדי גלישה, אבל ברימה שוב היה במקום כדי להציל את הנבחרת של גרנט.

כריסטיאן באסגוג מכדרר (רויטרס)כריסטיאן באסגוג מכדרר (רויטרס)

דקה 25: ניסיון ראשון של גאנה. תומאס פארטי נכנס לרחבה מצד ימין והוציא מסירה טובה אחורנית לג’ורדן איו, שבעט מ-12 מטר גבוה מעל השער. 

דקה 30: ג’ורדן איו הרים כדור קרן מצד שמאל לצד השני לראש של ג’ון בוי, שמשבעה מטרים נגח החוצה. גאנה מתחממת.

דקה 40: האריסון אפול הנהדר הכניס כדור עומק נהדר מצד ימין ברגל שמאל לתוך הרחבה לג’ורדן איו, שמחמישה מטרים ניסה לבעוט לפינה הרחוקה, אבל הכדור שלו פספס בסנטימטרים את המסגרת.

ז'אק זואה מול מובארק וואקאסו (רויטרס)ז'אק זואה מול מובארק וואקאסו (רויטרס)

מחצית שנייה

דקה 50: תומאס פארטי ניסה לבעוט לעבר השער מתוך הרחבה, אבל הכדור שלו פגע ביד של ארנויד דג'יום ויצא לקרן. השופט לא שרק לכדור עונשין מ-11 מטר וקיפח את גאנה.

דקה 62: מובארק וואקאסו סובב כדור חופשי 20 מטר מהשער מצד ימין ברגל שמאל לפינה הרחוקה, אבל פאבריס ג'וזף אונדואה אבוגו התעופף והדף לקרן.

דקה 63: פארטי קיבל מסירה 19 מטר מהשער, הטעה את השומר שלו ובעט ברגל שמאל כדור שעבר ליד הקורה השמאלית.

דקה 72, נבחרת קמרון עלתה ל-0:1: ברימה יצא לא טוב לכדור חופשי מצד ימין ואפשר למייקל דיאיונג'ו לעצור את הכדור ולכבוש מחמישה מטרים.

מייקל דיאיונג'ו חוגג (רויטרס)מייקל דיאיונג'ו חוגג (רויטרס)

דקה 75: האריסון אפול פרץ באגף ימין והכניס כדור רוחב טוב לתוך הרחבה לג’ורדן איו, שמחמישה מטרים בעט החוצה. החמצה גדולה של החלוץ.

דקה 90+3, נבחרת קמרון עלתה ל-0:2: כל גאנה עלתה למעלה כדי להציל את המולדת וכריסטיאן באסגוג ניצל זאת כדי לסיים מתפרצת בשער שני לאחר שקיבל בישול מווינסנט אבו באקר המחליף.

אוהדי קמרון (רויטרס)אוהדי קמרון (רויטרס)

קמרון: פאבריס ג'וזף אונדואה אבוגו, קולינס פאיי, מייקל דיאיונג'ו, אדולף טיקאו, אמבראוס ביטולו, ארנויד דיום (ג’ורג’ מאנג’ק, 77), סבסטיאן סיאני, כריסטיאן באסגוג, ז'אק זואה, בנג'מין מוקאנג'ו, רוג’ר טאמבה (וינסנט אבו באקר, 73).

גאנה: ראזאק ברימה, האריסון אפול, ג’ון בוי, דניאל אמרטי, פרנק אצ’מפונג, מובארק וואקאסו, אפייר אקווה (אסמואה ג’יאן, 75), תומאס פארטי (אג’ימאן באדו, 86), אנדרה איו, כריסטיאן אטסו, ג’ורדן איו.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */