יום שישי, 20.09.2024 שעה 08:54
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

הדבש והעוקץ: על הקמפיין של מכבי באלופות

מבחן הקיץ של זהבי, בן חיים ואיגייבור והמציאות שהכתה: "סיוט עבור הכדורגל הישראלי". לפני צ'לסי ב-21:45, מבט על מה שעשו הצהובים בצ'מפיונס

|
זהבי ובן חיים. איפה יהיו בעונה הבאה? (יניב גונן)
זהבי ובן חיים. איפה יהיו בעונה הבאה? (יניב גונן)

"יש היום במכבי ת"א שלושה שחקנים שאתה יכול לשווק החוצה: ערן זהבי, טל בן חיים ונוסא איגייבור". כך נפתחת השיחה עם גורם בשוק ההעברות הישראלי/אירופי. "את נוסא יהיה הכי קל להוציא כי הוא ניגרי. במקרה של ערן וטל, תג המחיר הופך את זה להרבה יותר קשה".

"אבל לערן יש מספרים מדהימים וטל שחקן עם תכונות שמחפשים באירופה", הוא מסייג וממשיך. "הבעיה היא לא איך להוציא את שניהם. הבעיה היא שמלבדם, אין במכבי ת"א היום אף שחקן שהצליח לעניין את הקבוצות באירופה. כל הקבוצות הסתכלו על הקמפיין שלהם בליגת האלופות והן מבינות שהם עדיין לא שם".

ההעפלה של מכבי תל אביב לצ'מפיונס ליג הייתה ללא ספק רגע מלא בדבש. הכסף שנכנס לקופת המועדון, ההשתייכות לרשימת 32 הקבוצות הטובות בכדורגל האירופי, העובדה שזה קרה על חשבון פ.צ באזל הגדולה, כולן התאחדו יחדיו לרגע מרגש וגדול. גם הציפיות עלו בהתאם. הוחלט על סוג של תקרת מכירה, שחקנים לא יעזבו את המועדון בפחות מ-2.5 מיליון יורו, אך כרגע אין יותר מדי קבוצות שמחכות בצד ומוכנות לשלם את הסכומים הללו על שחקני מכבי, מלבד השלושה שצויינו, כשגם במקרה שלהם, שום דבר לא הבשיל עד היום להצעה אמיתית על השולחן.

יוקאנוביץ': "מצפה שנהיה יותר תחרותיים"

אז מכבי עלתה לליגה של הגדולות באמת אחרי שלוש שנים של רדיפה, אלא שעם הדבש, הגיע גם העוקץ. האלופה עם מאזן של 11:1 ואפס נקודות אחרי ארבעה משחקים. כדי להוציא יותר מהקמפיין שלה בליגה של הגדולים, היא תצטרך להשיג נקודות מול צ'לסי ודינמו קייב, אך כשמסתכלים על המצב בבית, זה נראה בלתי אפשרי.

כאן נכנס העוקץ. במספר חודשים ספורים, השחקנים שהציבו לעצמם למטרה להגיע לליגת האלופות אחרי הזכייה בטרבל, הבינו מהר מאוד כי הם עדיין לא ברמה הזאת. אלו לא מילים של כותב שורות אלה, אלו ציטוטים של כל שחקני מכבי ת"א בשבועות האחרונים.

ליגת האלופות היא הבמה של הגדולות באמת ומכבי הוכיחה לעצמה שהיא עדיין לא שם. אז דבש יש, והרבה. יש יוקרה, ויש השתייכות למועדונים הגדולים ביותר, אבל יש פה גם את הפן הנוסף - ההתקדמות. קבוצות צנועות שמגיעות לליגת האלופות מצליחות לשווק לאחר מכן את השחקנים שלהן החוצה. הן פותחות את עצמן לשוק האירופי הבכיר יותר ומתחילות לייצר מוניטין. מכבי ת"א, אלא אם תמכור בקיץ 2-3 שחקנים בסכומים גבוהים, לא תצליח לעשות זאת, ואם זה אכן יקרה, אפשר יהיה לקבוע באופן נחרץ שמדובר בקמפיין כושל. ליגת האלופות היא לא רק הנקודות בששת המשחקים, היא גם המסורת שנבנית לאחר מכן. ועד היום, מכבי היא במה מצויינת למאמנים. לשחקנים פחות. גם ג'ורדי קרויף מודה בכך. 

נוסא איגייבור . יהיה קל להוציא אותו (עמית מצפה)
נוסא איגייבור . יהיה קל להוציא אותו (עמית מצפה)
 

באלופה טוענים כל הגורמים שהקמפיין הזה הוא "לא סיוט עבור מכבי ת"א. הוא סיוט עבור הכדורגל הישראלי". אותו גורם בכיר הוסיף: "כשאתם מסתכלים על הכדורגל הישראלי ואתם רואים את מה שקורה לנבחרת ואת מה שקורה למכבי ת"א עכשיו, אתם צריכים להתחיל לחשוב לאן הכדורגל הישראלי הולך. מלטה כבר נושפת בעורף של הכדורגל הישראלי. מלטה!".

הקמפיין הנוכחי, שעוד לא הסתיים, ובתיאוריה יכול להיגמר עם שש נקודות והשקפה אחרת לחלוטין, פותח באופן טבעי את שאלת הקיץ. ולמה קיץ? כי נכון לעכשיו כולם מתעקשים שאין שום כוונה למכור אף שחקן בינואר. ובמיוחד שלא את זהבי ובן חיים.

הקיץ הוא סיפור אחר. אף אחד לא בטוח. אם זהבי ירצה ללכת, וההערכה היא שהקשר ירצה לנסות עוד קדנציה אחת מעבר לים, במכבי ת"א לא ישימו לו מקלות בגלגלים. על ינואר טוענים שאין מה לדבר. אבל לא רק זהבי בסיפור הזה. איגייבור מושך עניין וגם הוא מועמד להימכר, איתן טיבי רוצה לנסות את מזלו באירופה, גם בן חיים החלוץ צפוי לקבל הצעות, ואי הוודאות לגבי מצבת השחקנים הופכת סבוכה יותר.

נכון להיום, אין שחקנים ישראלים שמכבי ת"א תוכל להביא. מדברים שם על כך שהחלו להצעיר את הסגל העונה. בקבוצה בונים על שלומי אזולאי כמחליף לניקולה מיטרוביץ', רואים את דור פרץ כשחקן מוביל, מצפים מאלי דסה ומאבי ריקן להפוך לשחקנים משמעותיים יותר וכך גם מגילי ורמוט ועדן בן בסט, ובמקביל מודעים למציאות העגומה בשוק: אין את מי להביא.  

ורמוט וזהבי מאוכזבים (רדאד ג´בארה)
זהבי. לא וויתר על אירופה (רדאד ג´בארה)
 

מהליגיונרים שבחוץ אין מבחר כל-כך גדול. בטח לא מבחינת השחקנים שירצו לחזור. ומי שירצו לחזור, הם לא מה שמחפשים בקריית שלום. בליגה המקומית ההיצע הוא לא גדול. כישרונות כמו עומר דנינו ועומר אצילי זוכים למעקב, וובה בראון מועמד לקראת העונה הבאה, אך ההיצע הוא לא רחב.

האלופה תהיה חייבת שליגת האלופות תייצר לה המשכיות. גם אם לא דרך מכירה, אז דרך היכולת להראות כלפי חוץ שיש טעם להגיע לישראל. העניין הוא שאף אחד במכבי לא יכול להתחייב שגם מי שמנהלים היום את המועדון יהיו פה בעונה הבאה.

סלבישה יוקאנוביץ' יסיים חוזה ויעזוב. מרטין ביין מסיים חוזה גם כן ולא ידוע עדיין אם יאריך אותו וגם על ג'ורדי קרויף, שמחזיק בחוזה לעוד עונה, אף אחד לא מוכן להתחייב שימשיך. ההולנדי טוען שיש לו עוד אתגרים, גם אם הם לזכות עונה אחר עונה בכל התארים בישראל, אבל עושה רושם שהמראה שניצבה מול עיניה של מכבי ת"א הציגה את התמונה האמיתית. בלי רעיונות חדשים, ואולי גם השקעה כספית גדולה יותר, לא בטוח שיש לקבוצה הזאת לאן להתקדם באירופה. וזהו העוקץ. 

אז מה צריך לעשות כדי שהתמונה תשתנה? לקוות שבקיץ הקבוצה תצליח להוציא החוצה שחקנים ולא רק מאמנים. רק אז, התדמית של מכבי כלפי השוק האירופי תשתנה באמת. ואז, אולי, גם מצבה של הקבוצה בזירה האירופית.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */