יום שלישי, 01.10.2024 שעה 01:17
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
106-104מכבי בני ריינה3
82-65הפועל ב"ש4
78-95מ.ס אשדוד5
77-35עירוני טבריה6
63-53בית"ר ירושלים7
63-55בני סכנין8
56-55הפועל חיפה9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 1 - 0
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 0 - 1
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • 0 - 2
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • 2 - 0
  • מכבי ת"א
  • בית"ר ירושלים
  • שלישי, 01/10, 19:30
  • מכבי חיפה

מעצרם של שני החשודים הוארך בשלושה ימים

החשודים בתקיפת אוהד הפועל ת"א, יואב נחשון ואסי בסנו, יישארו במעצר עד יום רביעי. השופטת: "מדובר באירוע מצער". תגרה נמנעה מחוץ לאולם

|
אוהדי בית
אוהדי בית"ר שהובאו להארכת מעצר (יניב גונן)

מה יהיה הסוף? מספר אוהדי הפועל תל אביב שהגיעו מהמשחק מול הפועל כפר סבא (1:1) לרחוב הרב יצחק ידידה פרנקל בדרום תל אביב, היו מעורבים בקטטה בה היו מספר פצועים. האוהדים נפלו קורבן למארב של מספר אנשים, ואחד מהם ספג גרזן לראשו, נמצא במצב קשה והוא בחדר ניתוח. אוהדי הפועל ת"א שהיו במקום חושדים שמדובר באוהדי בית"ר ירושלים וכך גם במשטרת ישראל.

ממרחק יפתח נמסר הבוקר: "במסגרת חקירת אירוע תקיפת אוהד הכדורגל מאמש, שוטרי תחנת יפו עצרו שני חשודים במעורבות בתקיפה. חשוד אחד יליד 1996 מהרצליה והאחר יליד 1988 תושב נתניה. השניים יובאו הבוקר (ראשון) לביהמ"ש השלום בת"א להארכת מעצרם. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים". בהמשך נעצר אוהד נוסף המזוהה עם הפועל תל אביב, הובא להארכת מעצר והורחק ל-30 יום מהמגרשים.

שני האוהדים שמזוהים עם בית"ר הובאו להארכת מעצרם בבית המשפט. הסנגורית קן ציפור: "אנחנו לא בטוחים שהמשטרה שמה יד על החשודים הנכונים. אנחנו מבקשים צו איסור פרסום. אחד מהחשודים חייל. מדובר בחייל".

אוהדי בית&qout;ר שהובאו להארכת מעצר (יניב גונן)
אוהדי בית"ר שהובאו להארכת מעצר (יניב גונן)
 

הסנגורית המשיכה: ״לפחות על ה-24 שעות הראשונות כדי שלא ייגרם נזק במידה וישוחררו. מדובר בהארכת מעצר ראשונה״. התובע המשטרתי: ״יש חוק והם לא עומדים בחוק. חשוד מספר אחד שומר על שתיקה ולא עונה על שאלות. חשוד מספר 2 מסר אליבי מהמשפחה והמשפחה אישרה את גירסתו, אבל אנחנו טוענים שפעל בתיאום גירסאות לפני המעצר שלו״.

"אני מאשים את שניהם. שניהם קשורים לאירוע", הוסיף התובע המשטרתי. עו״ד קן ציפור: ״הייתה שם חבורה ובתוך החבורה הזאת הוצאתם בפינצטה את השניים האלו. הם מבחינתכם הגורמים הישירים למצבו של הקורבן. כלי הנשק הקר נתפס, האם יש אינדיקציה על הכלי שמצביעה על זהות האוחז בו?". התובע המשטרתי לא ענה על השאלה הזאת.

וואליד באדיר. בהפועל התקשו לקבל את המקרה הקשה (יניב גונן)
וואליד באדיר. בהפועל התקשו לקבל את המקרה הקשה (יניב גונן)
 

לא נעצרו אנשים נוספים מלבדם נכון לרגע זה עו״ד ינאי: ״מה קושר את חשוד 2 לאירוע מלבד היותו אוהד בית״ר? האם האוהד שנעצר בגין תקיפת שוטר ושוחרר הבוקר, יש התייחסות בקשר לחשוד מספר 2?״. התובע השיב שלא. מדובר באוהד הפועל שתקף שוטר והורחק ל-30 ימים ושוחרר הבוקר.

חשוד מספר 2 אמר: "זה שקר שאתם אומרים שאמרתי שאני קשור ללה פמיליה. זה לא נכון".

עו״ד קן ציפור: ״מדובר באירוע שהיו בו מספר עצום של תוקפים, מעל 30, ושני החשודים שנמצאים בבית המשפט נבחרו. על המשטרה לעבות את החשד נגדם. חשוד 1 שומר על זכות השתיקה, כי יודע שלא משנה מה יאמר, ישאירו אותו במעצר. יש צילומים של אחרי האירוע ואם יש מצלמות שמתעדות את האירוע, זה הדבר הראשון שצריכה המשטרה לעשות, לצפות בסרט ולקחת גורמים טכניים מהנשק הקר. ייתכן והתשובה לשאלה תהיה ברורה, לכן אני חושבת שיש להאיץ במשטרה, כדי שיעשו את כל הבדיקות הטכניות״.

עו״ד ינאי: ״לטעמי המשטרה מחזיקה את החשוד מספר 2 כבן ערובה על מנת למצוא חשודים נוספים. המשטרה לא הציגה היום בפנייך ראיות חותכות. אציין כי היה אדם שלישי שנחקר לגבי מעורבות כנגד שוטר, אותו אדם מוסר שאינו מזהה את חשוד 2 במקום האירוע. מדובר באדם נורמטיבי, נשוי, אשתו בתחילת הריון. המשפחה מוכנה לשמש כחלופת מעצר עד שהחקירה תסתיים. אבקש לשקול שיחררו לחלופת המעצר וזה לאור טענת אליבי שלטעמי מכחישה את הראיות נגדו. הטוען המשטרתי גם לא מצביע על חלקו של כל אחד בפרשיה".

השופטת אמרה: "מדובר באירוע מצער בין אוהדי בית"ר לבין אוהדי הפועל, כשאחד מאוהד הפועל נפגע באופן קשה. בשלב זה אני מאריכה את המעצר כי קיים חשד סביר לביצוע עבירות. אני מאריכה את המעצר ומאפשרת למשטרה להמשיך את החקירה. יש לבדוק את היקף מעורבתו של חשוד 2. הארכת המעצר עד ה-7.10 בשעה 12:00. המשטרה תעשה מאמץ לעבות את חומר החקירה".

אוהדי הפועל ת&qout;א (יניב גונן)
אוהדי הפועל ת"א (יניב גונן)
 

מספר חשודים עקבו אחרי האוטובוס של אוהדי הפועל תל אביב, מארגון האולטראס, ולאחר מכן החלה קטטה בה אחד מאוהדיה המוכרים של הקבוצה ספג גרזן לראשו ופונה במצב קשה לבית החולים. בהמשך התברר כי האוהד נמצא במצב אנוש. הפצוע, שנפגע בראשו, הורד לחדר ניתוח במצב קשה והוא טופל על ידי צוות הרופאים מהמערך הניורכירוגי.

במשך לילה שלם יצא וחזר האוהד מחדר הניתוח לחדר הטראומה ולצילומים רבים, כשהרופאים תוהים כיצד יוציאו את הגרזן שנתקע בראשו מבלי שהגוף ייכנס לטראומה והאוהד יאבד דם רב.

הגרזן חדר את הגולגולת והאוהד היה בהכרה מעורפלת. החשש העיקרי היה שהגרזן לוחץ על כלי דם וחדר אזור רגיש בראש. אוהדי הפועל שהו לצידו של האוהד במשך כל הלילה, עד שבשעה 4 לערך הגיעה הבשורה המשמחת: מצבו התייצב והוא נמצא בהתאוששות, לאחר שהגרזן הוצא מראשו בהצלחה. בשלב זה הוא נלקח להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ.

האוהד העצור המזוהה עם אוהדי הפועל ת"א, שנעצר אמש בתקרית, הובא לבית המשפט השלום בעיר. המשטרה דרשה לשחררו ממעצר ולהרחיקו מהמגרשים עד לתום העונה בטענה כי תקף שוטר בפניו באירוע. סנגורו של החשוד, עו"ד אסף אלוויה, טען מנגד: "הוא הותקף ע"י 30 איש עם סכינים, אלות ואבנים, וחבר שלו הגיע לבית החולים כך שאי אפשר לנתק אותו מהאירוע. הוא הותקף ודאג לטפל בחבר שלו שהיה נמצא בסכנת חיים ולכן היה מקום לשחררו מהתחנה ללא תנאים מגבילים. לא יודע מי תקף אותו, כך שאין מקום לתנאים מגבילים ובטח שלא להרחקה ממגרשי ספורט". בשלב זה בית המשפט הרחיק אותו ל-30 יום מהמגרשים.

כפר סבא והפועל ת"א נפרדו ב-1:1

בתוך כך, ארגון האוהדים הפנאטי של סכנין, הנמצא במערכת יחסים טובים עם מקבילו מהפועל ת"א, העביר מסר ברור כי הוא "מכין לאוהדי בית"ר ירושלים הפתעה" וינקום על המקרה המזעזע כבר במשחק הקרוב ביניהם מחר בדוחא, אותו יאבטחו למעלה מ-700 אנשי ביטחון.

המשטרה חושדת שמדובר באירוע שתוכנן מראש והרקע הוא סכסוך קודם בין אוהדי הקבוצות ומספר מעצרים נוספים צפויים ביממה הקרובה.

תגובת הפועל ת"א: "אנו עוקבים בהלם ובדאגה רבה אחר מצבם של הפצועים שנפלו קורבן לפשע מזוויע שתוכנן בקפידה שמטרתו הייתה לרצוח בדם קר אוהדים של הפועל ת"א בשל היותם אוהדי הפועל ת"א. אנו קוראים לרשויות לאכיפת החוק והצדק למצות את מלוא חומרת הדין עם העבריינים, מתפללים לשלומם של האוהדים שנפצעו ומקווים כי ייצאו מכלל סכנה".

מיכל בירן, ח"כ מטעם העבודה, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "אדם חוזר ממשחק כדורגל של הקבוצה אותה הוא אוהד. בדרך חזרה אורבים לו ולחבריו 40 אוהדים של קבוצה מתחרה, תוקפים אותם באכזריות שבסופה אותו אדם מפונה לבית החולים עם גרזן נעוץ בראשו. מה שאמורה להיות פעילות פנאי מהנה של סוף השבוע מסתיימת בטרגדיה. זה מה שקרה רק אתמול לאוהדי הפועל תל אביב כאשר הותקפו באלימות על ידי חברי "לה פמיליה", אותו ארגון אוהדים אלים שקורא קריאות גזעניות מן היציעים בטדי, שהתפרע בבלגיה ושתוקף בברוטאליות אוהדים של קבוצות מתחרות. זו לא הפעם הראשונה שלה פמיליה עולים לכותרות בהקשר לא מחמיא. בפעם שעברה הם התקבלו בחיבוק גדול על ידי שרת התרבות והספורט, מירי רגב שטענה שהם דווקא "חבר'ה נחמדים". לצערי אינני מופתעת, ארגון שחורט על דגלו אלימות ושנאה ואז מקבל חיבוק חם מהממסד- למה לו לשנות את דרכיו? אני מאחלת החלמה מהירה לפצועים ומתכוונת לפעול להוצאתם של לה פמיליה מחוץ לחוק. ומילה למירי רגב: כמו שמיהרת להצטלם ולהתחנף ללה פמיליה בעבר כך ראוי שתזדרזי להוקיע ולגנות אותם כעת. להזכירך, את שרת הספורט של כולם".

אסור לפספס
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
נגןטפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
טפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
נגןחושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
חושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
/* LAST / NEXT ROUNDs */