מאז השקתו של מדור האזור המוטורי ועד לימים אלו, לא זכינו לראות סיפור מרתק על קניית אופנוע במכירה פומבית. באופן קבוע היו אלו מכוניות פאר אשר גנבו את מירב הפוקוס, כאשר בכל מכירה היה מולטי מיליונר תורן אשר בחר להוציא מיליוני דולרים על כלי תחבורה שלוקח אותנו מנקודה א’ לנקודה ב’.
אבל מסתבר שגם לשוק האופנועים יש את קהל האספנים שלו , כאשר לאחרונה פורסם כי בפעם הראשונה בהיסטוריה, אופנוע נמכר במכירה פומבית שעברה את סף מיליון הדולר, ואם להיות מדוייקים, מדובר במכירה שנסגרה בסכום של 1.26 מיליון דולר.
במקרה ובנקודה זו חשבתם שהאופנוע הוא מבית Harley-Davidson או מבית מותג מוכר אחר מצפון אמריקה, אז יש בידכם טעות. מדובר באופנוע של חברת Cyclone – שם שאולי לא אומר לכם דבר, אבל מסתבר שבעבר הוא היה מותג שמאוד מזוהה עם אופנועים מהירים, או יותר נכון, הכי מהירים (מה שתרם להפיכתו סוג של אגדה).
שמור בצורה מדהימה (מקום)ההיסטוריה של המותג מתחילה אי שם ב-1912 כאשר חברת Joerns Motor Manufacturing Company ממינסוטה החליטה שהיא רוצה לייצר את האופנועים המהירים ביותר בעולם – לא פחות. התוצאה היתה אופנוע בדמותו של ה-Cyclone V-Twin, שבמבט ראשון נראה כמו אופניים עם מנוע.
מדובר במנוע 1000 סמ”ק V2 עם הילוך אחד, אשר ידע לייצר 45 כוחות סוס. היה זה האופנוע המהיר ביותר באותה תקופה עקב העובדה שהוא ידע להגיע למהירות מקסימלית של 160 קמ”ש. אותו דגם אגב לא היה מצוייד בבלם קדמי אלא בבלם אחורי בלבד (Drum Brake).
האופנוע האמור נמכר בצבע צהוב וכחול כהה ויוצרו ממנו 300 יחידות בלבד, והחברה עצמה נעלמה לאחר 5 שנים בשל העובדה שחברות אחרות הגיעו לאותן ביצועים בעלויות נמוכות יותר (לחברה לא נותרו כספים להשקיע בפיתוח נוסף). הבשורה הטובה היא שלמרות שחלפו מעל ל-100 שנים, עדיין קיימות 14 יחידות ששרדו עד היום.
כבר עבר את גיל ה-100 שנים (מקום)אחת מאותן 14 היחידות יוצרה ב-1915, ואם תסתכלו בתמונות בכתבה תוכלו לראות שהיא במצב יוצא מן הכלל. על כך צריך להודות לעבודת הרסטורציה יוצאת הדופן שבוצעה על ידי מומחה אמריקאי בשם סטיבן רייט, אשר היה ידוע בין היתר בזכות ספרו בשני החלקים: The american motorcycle 1869-1914.
במשך שנים אותו אופנוע היה שייך לאספן בשם אורבן ס. הירש, ולאחרונה הוא נמכר ע”י בית המכירות הפומביות Mecum בלאס ווגאס, ארה”ב. בנקודה זו אתם כבר יודעים ששולמו בעבורו יותר ממיליון דולר, אבל מסתבר שאותו סכום שולם עבור אופנוע “נייח”.
באותה מכירה פומבית, בית המכירות הזהיר כי האופנוע האמור אינו יכול לעלות על הכביש, זאת בשל אי עמידתו בתקנות התחבורה העדכניות בארה”ב. קשה לומר שהדבר מפתיע כאשר מדובר באופנוע אשר ב-2035 יחגוג 120 שנה. שיהיה במזל…
Andrea Piacquadio
מה דעתכם על מחירו של האופנוע?
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!