יום שלישי, 24.12.2024 שעה 02:31

גם BYD הפכה לחלק מהחגיגה השיווקית של היורו

הכנסות היורו מחסויות, זכויות שידור וכרטיסים עומדות על 2.7 מיליארד דולר. מי שעשתה מהלך מנצח היא יצרנית הרכבים החשמליים, שהצטרפה לנותנות החסות

|
בסיפור הזה כולם יוצאים מחייכים, גם אופ
בסיפור הזה כולם יוצאים מחייכים, גם אופ"א (רויטרס)

בימים כתיקונם כשמדברים על שער היורו, הכוונה למטבע האחיד של 20 מדינות החברות באיחוד האירופי. פעם בארבע שנים היורו מסמל חודש של חגיגת שערי כדורגל אחת גדולה למיליארדי צופים ברחבי העולם, ומאות אלפי תיירים במדינה המארחת.

על פי נתוני UEFA, בגמר של יורו 2020 צפו בשידור לייב 5.2 מיליארד צופים ב-229 מדינות שונות על פני הגלובוס, כך שאין ספק שטורניר היורו נמנה על החמישייה הפותחת של שידורי הספורט היוקרתיים ביותר בעולם. מי מוכן להמר על כמות הצופים המצרפית ב-51 המשחקים הבאים עלינו לטובה? האם הגמר השנה ישבור את שיא הצפייה של גמר 2020?

בכל מקרה, אם במטפורה של היורו עסקינן, אז גם למטבע של ה"EURO2024" יש שני צדדים, הצד הספורטיבי והצד המסחרי/כספי. בצד הכספי אופ"א, שעדיין מתאוששת מירידת הכנסות בתקופת הקורונה, תפקיד בקופת הדן-חסכן שלה כ-2.7 מיליארד דולר עבור זכויות השידור, חסויות, מכירת כרטיסים וחבילות אירוח. באופ"א מעריכים כי בניכוי הוצאות, יישארו בקופת הארגון כ-50% מההכנסות, משמע כ-1.3 מיליארד דולר אשר ישמשו למימון הוצאות שוטפות ופיתוח עד ליורו הבא ביבשת הבריטית ב-2028.

הספונסרים שמשחקים במגרש של הגדולים

הסכמי חסויות נחתמו עם כ-13 חברות כולל חברת הספורט adidas, יצרנית הרכב החשמלי BYD, ענקית המשקאות Coca-Cola ואחרות. החברות הללו זוכות לחשיפה בלעדית רציפה של חודש ימים בערוצי מדיה נבחרים במדיה הקונבנציונלית והדיגיטלית כולל ברשתות החברתיות. מחקרי צרכנים כבר הוכיחו כי האימפקט הוויזואלי המצרפי והשיוך לטורניר כה יוקרתי, תורמים לערכי המותג, ללגיטימיות ולפופולריות בעיניי מיליארדי הצופים ברחבי העולם.

BYD. עשתה מהלך מנצח (רויטרס)BYD. עשתה מהלך מנצח (רויטרס)

חברות וותיקות כמו Coca-Cola כבר עושות כך עשרות שנים, וחברות צעירות כמו BYD (שחדרה לשוק האירופאי רק לאחרונה ב-2021), השכילו להכיר בחסות ספורט כקיצור דרך לבסס את המובילות התדמיתית שלה בתחום, אחרי שעקפה את Tesla בסיבוב.

למזוג בירה למאות אלפי תיירים

על פי הערכות כ-700,000 אוהדים מרחבי העולם עתידים לנחות בגרמניה במהלך החודש של הטורניר. אוהדי כדורגל מאופיינים בקהל שהוא ברובו גברי, אוהבי אלכוהול עם העדפה לבירה בווארית מהחבית. תיירי כדורגל הם נהנתנים, לעיתים אף קולניים, שצפויים לשלם על החדר במלון כ-60% יותר מאשר בתקופה מקבילה בשנים עברו, בהינתן הביקוש שגובר על ההיצע.

אוהדים סקוטים בפאב בגרמניה (רדאד גאוהדים סקוטים בפאב בגרמניה (רדאד ג'בארה)

כ-50% מהכרטיסים בכל משחק נמכרו לתיירים והערכות הן כי בממוצע כל תייר יצפה במינימום של 2 משחקים באחת מ-10 הערים השונות שמארחות את הטורניר ברחבי המדינה. זאת כאשר מחירי הכרטיסים הרשמיים נעים בין $30 לשלב הבתים, כל הדרך עד ל-$1,000 למשחק הגמר.

כרטיס צהוב לשחקני נבחרת אנגליה

הפעם שחקני נבחרת "3-האריות" ימנעו מאינטראקטיביות בסושיאל מדיה. למודי ניסיון מיורו 2020, התאחדות הכדורגל האנגלית (ה-FA), הוציאה הוראות התנהלות מאוד מפורשות לשחקני סגל נבחרת אנגליה ליורו 2024.

בגדול השחקנים קיבלו "כרטיס צהוב" בנושא, עם בקשה להימנע מפעילות יזומה מצידם ברשתות החברתיות ככלל, ובפרופילים האישיים שלהם בפרט. מה שהוביל את המהלך מצד ה-FA היא העובדה שביורו 2020 נשלחו כ-12,500 הודעות מטרידות לשחקני נבחרת אנגליה במהלך הטורניר (במיוחד לאחר שהפסידו לאיטליה בבעיטות פנדלים בגמר).

הארי קיין. דוגמא אישית לפני הכול (רויטרס)הארי קיין. דוגמא אישית לפני הכול (רויטרס)

על פי עיתון ה-DAILY MAIL הבריטי, שחקני נבחרת אנגליה קיבלו 1,546 הודעות מטרידות ב-TWITTER במסגרת שלב הבתים במונדיאל 2022. במסיבת עיתונאים הארי קיין ודקלן רייס הודיעו כי יובילו בדוגמה אישית את החבורה, ועצרו כבר בשלב הזה את הפעילות האישית שלהם בדיגיטל.

יחידת הסייבר של משטרת אנגליה אף הרחיקה לכת והקימה צוות מיוחד שיפקח על הנעשה בנושא בחודש הקרוב, מתוך מטרה למזער את התופעה ולשמור על רוח-ספורטיבית הולמת במדיה החברתית. מומחים של המשטרה העבירו גם סדנת הכנה לשחקנים, עם דגש על הדרך לחסום ולצנזר הודעות פוגעניות המופנות אליהם.

NIKE מנצחת בקרב על המדים

מי מאיתנו לא בוחן בקפדנות את מדי הייצוג החדשים של הנבחרת האהודה עליו? בהינתן שכך, חברת Nike כבר ניצחה מבחינתה כשהצליחה לסגור הסכמי הספקת ביגוד וציוד עם יותר נבחרות מכל מותג ספורט אחר. בפועל הצליחה Nike להחתים 9 נבחרות שישחקו עם סט המדים שלה, במקום השני adidas שהחתימה 6 קבוצות, ובמקום השלישי ניצבת חברת Puma עם 4 קבוצות בלבד.

ההישג של Nike מתעצם אל מול העובדה ש-adidas  הינה אחת מנותני החסות הרישמיים של יורו 2024, כך שהחתמת הנבחרות ע"י Nike (כולל הפייבוריטיות אנגליה וצרפת) מהווה סוג של מחטף שיווקי/תדמיתי כבר משריקת הפתיחה. אגב, במה שהוגדר לא פחות מרעידת אדמה, גרמניה הודיעה לאחרונה על פרידה מ-adidas לאחר 77 שנה, והחל מ-2027 תעבור גם היא ל...Nike.

הכדור הרשמי הוא של אדידס. המדים של הנבחרות זה כבר סיפור אחר (רויטרס)הכדור הרשמי הוא של אדידס. המדים של הנבחרות זה כבר סיפור אחר (רויטרס)

סך הכל 6 מותגי ספורט שונים, סגרו הסכמים עם הנבחרות הנוטלות חלק בטורניר, כאשר במאי האחרון האריכה חברת Nike את ההסכם שלה עם נבחרת צרפת, כשחתמה על הסכם להספקת מדים וציוד עד לשנת 2034. העסקה הנוכחית שבתוקף עד אחרי המונדיאל של 2026, עומדת על 50 מיליון דולר לשנה. עיתון ה-LE PARISIEN מדווח כי העסקה החדשה עומדת על 100 מיליון דולר לשנה שהם כפול מההסכם הנוכחי.

עם שריקת הסיום של הגמר ב-14 ליולי, קפטן הנבחרת הזוכה יניף את הגביע למרומים לקול תשואות הקהל באצטדיון בברלין, ואתם יכולים להיות בטוחים שסמנכ"ל השיווק של המותג המנצח, יהיה בטירוף לכוון את הצלמים שלו להנציח את ההנפה בצורה מיטבית לצד הלוגו של המותג במלוא הדרו.

אלון הוכדורף הוא מומחה לשיווק, מדיה ופרסום. בעברו היה חבר במועצת המנהלים של חברת הפרסום הבינלאומית סאצ"י & סאצ"י לונדון, אנגליה

אסור לפספס
נגןזום אין על מסי והמשקה שמעצבן את פריים
זום אין על מסי והמשקה שמעצבן את פריים
נגןהאמן שמצייר את רונאלדו ולאמין ימאל בחוף
האמן שמצייר את רונאלדו ולאמין ימאל בחול
נגןקיבל כרטיס אדום בגלל איך שחגג את השער
ספג כרטיס אדום בגלל איך שחגג את השער
נגןימאל: "מוזר לשחק מול מבוגרים מאבא שלי"
ימאל: "מוזר לשחק מול מבוגרים מאבא שלי"
/* LAST / NEXT ROUNDs */