יום שני, 01.07.2024 שעה 06:31

דני חלוץ הפך את איגוד הכדורסל לחלטורה

הקדנציה של היו"ר התחילה עם ציפיות, אך אז הגיע הקרקס לבחירת המאמן הלאומי. במקום להבריא, האיגוד בדרך להתרסקות. עדיף להגיד תודה ולהתראות

|
חלוץ. הרבה ציפיות, הרבה אכזבות (משה חרמון)
חלוץ. הרבה ציפיות, הרבה אכזבות (משה חרמון)

הרבה ציפיות היו עם כניסתו של דני חלוץ לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל. כולם היו בטוחים שניהול האיגוד קטן על מי שהיה רמטכ"ל, הפיל מטוסי אויב בקרבות אוויר לא קלים, אך לאחר כחצי שנה, גם מי שתמך במינוי שלו, אומר היום בגילוי לב ובלי להסתיר - טעינו, חלוץ פשוט לא מתאים לאיגוד הכדורסל.

אחרי שכל נבחרות ישראל כשלו בקיץ החולף, דבר שלא קשור לחלוץ, היו לו כוונות טובות. הוא רצה למנות את צביקה שרף ליו"ר הוועדה המקצועית. אך אחרי ששרף העיז למתוח על היו"ר ביקורת, חלוץ חזר בו, והשאיר את מוישל'ה ויינקרנץ בתפקיד. כן, אותו אחד שרשום על הכישלון, קיבל בונוס של עוד קדנציה, כי שרף התנהג לא יפה.

 
 אחרי ששרף העיז למתוח על היו"ר ביקורת, חלוץ חזר בו, והשאיר את מוישל'ה ויינקרנץ בתפקיד. כן, אותו אחד שרשום על הכישלון, קיבל בונוס של עוד קדנציה, כי שרף התנהג לא יפה 
 
 
 

אותו ויינקרנץ הוכשר על ידי חלוץ למצוא לו את מאמן הנבחרת. ויינקרנץ, יש לציין בצדק, רצה קודם את דייויד בלאט ופיני גרשון. השניים דחו את ההצעה ובין לבין גם הייתה פגישה עם אפי בירנבוים שהיה מאוד מעוניין להיות מאמן לאומי. כמו כן, פתאום גם צמחה האפשרות שאריק שיבק בכל זאת יישאר כמאמן לאומי. אך שיבק ירה לעצמו כדור ברגל בפרשת כרטיס הטיסה שארגן לעצמו לאילת מהפועל אילת, בהיותו עובד איגוד הכדורסל. באיגוד גם לא שכחו את כל מה שקרה באליפות אירופה סביב נבחרת הכדורסל.

ואז נזכרו באיגוד בג'ינג'י ארז אדלשטיין שראוי בהחלט להיות מאמן לאומי. יו"ר הוועדה המקצועית נפגש עימו ושמע ממנו על רצונו לבוא לאימון הנבחרת. היה מי שדאג להוציא את זה החוצה לפני שהמינוי אושר ואדלשטיין אמר לסובבים אותו כי כנראה שיש מי שרוצה לעשות סיכול ממוקד למינוי. אדלשטיין צדק בגדול, ברגע שהשם שלו יצא החוצה, במכבי ת"א לא היו מוכנים שהמינוי הזה יעבור. במכבי לא שכחו לאדלשטיין את ההתבטאויות שלו על מכבי והעימות שלו עם גיא פניני.

אדלשטיין (שי לוי)
אדלשטיין. מכבי התנגדה בתוקף (שי לוי)
 

הקרקס של האיגוד היה בשיאו. פתאום פנה ויינקרנץ לצביקה שרף, אותו אחד שיו"ר האיגוד כעס על ההתבטאויות נגדו ולכן לא נתן לו את תפקיד יו"ר הוועדה המקצועית. זה לא הפריע לחלוץ ששרף לא מזמן כינה אותו שקרן, אבל פתאום מי שלא מתאים ליו"ר ועדה מקצועית יכול להיות מאמן נבחרת. שרף, עם הניסיון הגדול, וכמי שכבר הוביל את הנבחרת, ראוי היה מבחינה מקצועית לקבל את התפקיד. אבל למה התנהגו לאדלשטיין כמו אחרון המאמנים? אני במקום הג'ינג'י הייתי אומר להם 'תודה רבה אבל לא בבית ספרי'. אחרי ששרף השאיר אותם בהלם כאשר לבסוף סירב ליפול למלכודת שהכינו לו באיגוד, חזרו החברים לאדלשטיין שלמעשה כפי שזה התנהל המינוי שלו הפך להיות פשוט הליך של בדיחה עצובה, איך איגוד הכדורסל מנוהל.

אדלשטיין בחירה נכונה, מגיע לו, אבל למה אנחנו לא שומעים מדני חלוץ הסבר איך הגיעו לאדלשטיין ופתאום עשו קפיצה לצביקה וכאשר נפלו לבור, חזרו לאדלשטיין. מי אחראי לבדיחה העצובה הזו? איפה יו"ר הוועדה המקצועית שיגיד עד כאן, אני לא שותף לבדיחה הזו, אבל אחרי שכבר חלוץ למעשה הדיח אותו מהתפקיד ולבסוף השאיר אותו, אז מובן שהוא כנראה מוכן לקבל כל דבר.

נחזור לחלוץ. הוא מודע היטב לכל השחיתויות לכאורה הנוגעות באיגוד הכדורסל, אך מבחינתו אם אין הוכחות חד משמעיות לעבירות פליליות, זה לא נורא. חלוץ מודע לחקירת המשטרה, אבל במקום למגר את כל מה שקורה הוא בינתיים עוזר לשמר. לא יכול להיות שעדיין אף בעל תפקיד לא הוחלף באיגוד, אה סליחה, מוטי אקסמיט שהעביר חומרים על התנהלות האיגוד למבקר הפנים ולמבקר המדינה פוטר, ומבקר המדינה הכריח עד סיום הבדיקה להחזירו לעבודה.

 
 מי שהיה רמטכ"ל, מפקד חיל האוויר, לא יכול להמשיך כך להתנהל ולנהל את האיגוד. לא יקרה כלום אם חלוץ יכתוב מכתב בו יודיע על התפטרותו. הוא כבר עשה זאת בעבר בתפקידים קודמים 
 
 
 

טוב, זה אותו יו"ר שבישיבת הנהלה, כדי להוכיח שיש קוורום אמר שיש 29 נוכחים, וספרו לו שמית ש-13 חברי הנהלה לא היו נוכחים ויש רק 26 חברים. אוי לנו, אם כך היה חלוץ מנהל את הצבא. טוב, זה אותו יו"ר שניסה למנות את עצמו גם למועצה העליונה לספורט וגם למועצת ההימורים, וטען שלא ידע שהחוק לא מאפשר זאת.

מבקר הפנים של האיגוד, רו"ח אריה ברסקי, טען בדו"ח שפרסם השבוע בנושא רכישות והתקשרויות עם ספקים ונותני שירותים, שאגב קרו בתקופה שלפני חלוץ, אך מבקר הפנים בא בטענות על כך שהאיגוד בתקופת חלוץ לא סיפק לו את כל הנתונים שדרש.

זה אותו איגוד שיש לו אחריות לביזיון בגמר גביע המדינה, כשאלפי אנשים נשארו בחוץ עד סוף הרבע הראשון. באיגוד הפילו את כל התיק על מכבי ת"א, לא טרחו להתנצל בפני הקהל, למרות שהאחריות על ניהול הגמר היא על האיגוד. בקרוב יבינו באיגוד וחלוץ כמה גם לאיגוד יש חלק בביזיון הגמר.

עכשיו יש לחלוץ מבחן נוסף איך יתמודד עם הדו"ח הקשה של מבקר הפנים, האם יקבור אותו. הדובר של האיגוד חגי סגל התבטא ביום חמישי שהאיגוד בכלל לא חייב להחזיק מבקר פנים אם יש ועדת ביקורת. באמת תודה. במקום לשמוע מה תגובת האיגוד לדו"ח הקשה, החלו שם כנראה להתעסק בדברים אחרים.

חלוץ (משה חרמון)
חלוץ. כאב ראש אחד גדול (משה חרמון)
 

טוב שיש כיום אגב יו"ר ועדת ביקורת אמתי בדמות מעוזיה סגל, גיבור ישראל. סגל אמר ל-ONE על הדו"ח: "זהו דו"ח מאוד לא פשוט. לאיגוד יש הרבה עבודה לכל מה שקשור לכתיבת נהלי עבודה בכל הקשור להתקשרויות. נכנס את ועדת הביקורת בקרוב ונדון על הדו"ח בצורה מאד רצינית ונקבל בהתאם החלטות".

על כך שהמבקר טען לחוסר שיתוף פעולה אומר סגל: "האיגוד על פי חוק חייב להעביר לו כל מה שהוא צריך, אם לא העבירו לו זה לא תקין. אני מצפה שחלוץ אחרי שוועדת הביקורת תדון בדו"ח הוא יאמץ את המסקנות".

ח"כ פריג': "לפרק את האיגוד"
מי שתקיף יותר בביקורת הוא ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ שיזם בעבר את הדיון בכנסת בנוגע לשחיתויות באיגוד הכדורסל. ח"כ פריג' מתכוון לפנות בשבוע הקרוב למשטרת ישראל בדרישה להאיץ את החקירה המתנהלת על איגוד הכדורסל, לאור הדו"ח החמור. כמו כן, פריג' מתכוון לפנות לשרת הספורט לימור לבנת, וליו"ר מועצת ההימורים צחי פישביין בדרישה לעצור את ההקצבות לאיגוד הכדורסל.

"לצערי כנראה שאין מנוס אלא לפרק את האיגוד ולהקימו מחדש", אמר פריג'.

עיסוואי פריג´´´´- יו&qout;ר השדולה (חגי ניזרי)
עיסוואי פריג' (חגי ניזרי)
 

יש לציין, חלוץ פועל באיגוד בהתנדבות, משקיע לא מעט מזמנו ללא כל תמורה ורק כאב ראש. זה לא בושה להודות טעיתי, זה לא בשבילי. מי שהיה רמטכ"ל, מפקד חיל האוויר, לא יכול להמשיך כך להתנהל ולנהל את האיגוד. לא יקרה כלום אם חלוץ יכתוב מכתב בו יודיע על התפטרותו. הוא כבר עשה זאת בעבר בתפקידים קודמים. אני לא מבין למה חלוץ צריך בכוח את כאב הראש הזה, שהוא פשוט לא בנוי להיות בו.
 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */