יום ראשון, 06.10.2024 שעה 09:31

פיקוד העורף אישר לשחק, גודס: שמענו 'בום' גדול

המשחק בין מכבי ת"א למלאגה בנוקיה הוטל בספק בשל המצב הביטחוני, אך כוחות הביטחון אישרו לקיימו. עוזר המאמן: "דיברנו עם השחקנים על המצב"

|
ההנחיה על המסך בהיכל נוקיה (יוסי ציפקיס)
ההנחיה על המסך בהיכל נוקיה (יוסי ציפקיס)

שלוש שעות בלבד לפני משחקה של מכבי תל אביב ביורוליג נגד מלאגה הספרדית נשמעה אזעקה ברחבי תל אביב שהצליחה לבלבל אפילו את האדישים ביותר.

מאות האוהדים שכבר הגיעו להיכל נוקיה בשעות שלפני המשחק נאחזו בפאניקה והחלו לרוץ ממקום למקום על מנת לתפוס מחסה ראוי מפני הסכנה המתקרבת. שתי דקות לאחר הישמע האזעקה נשמע פיצוץ גדול שנדמה היה כאילו התרחש רק מעבר לפינה.

בתחילה עלתה האפשרות כי משחקה של מכבי יבוטל בשל המצב הביטחוני ובשל ההסלמה שהובילה את הגראדים גם לתל אביב, אך בהנחיית פיקוד העורף הוחלט בסופו של דבר לקיים את המשחק כסדרו ולא לפגוע בספורטיביות באזור המרכז.

למרות ההחלטה, היכל נוקיה לא התמלא, זאת בשל העובדה כי אוהדים רבים העדיפו להישאר במרחבים המוגנים מאשר לפקוד את משחק הכדורסל אותו ניתן לראות בטלוויזיה ובאינטרנט.

היסטריה רבה נרשמה בקרב אוהדי מכבי לפני המשחק. קווי הטלפון של אנשי מכבי הוצפו בפניות של אוהדים שהמתינו לתשובה האם המשחק יתקיים בסופו של דבר כסדרו. לאחר שהתבררה ההחלטה לקיים את המשחק עודכנו אוהדים בדבר ובהיכל נוקיה הוקרנו הנחיות על גבי המסכים.

האוהדים מביעים תמיכה בתושבי הדרום (יוסי ציפקיס)
האוהדים מביעים תמיכה בתושבי הדרום (יוסי ציפקיס)
 

"קהל נכבד, במידה ותישמע אזעקה, נא להישאר במקומותיכם ולא להתפנות מהיציעים והאולמות עקב חשש לדחק. אנא הישארו במקומותיכם והכניסו ראשכם בין הברכיים והישמעו להנחיות המשטרה בהתאם", נכתב בהודעה.

עוזר מאמן הצהובים, גיא גודס, סיפר ל-ONE על הפאניקה בחדר ההלבשה: "אני לא נלחצתי, הייתי במשחק של הבן שלי והייתה אזעקה. שמענו 'בום' גדול ואז הגעתי ישר לנוקיה. המצב הזה חדש, אבל דיברנו עם השחקנים, אמרנו להם שהכל בסדר, אמרנו להם שאין הנחיות יותר מדי גדולות של המשטרה וכל עוד שאין הוראות הכל בסדר, גם מלאגה הגיעו לפה כרגיל".

"אני חושב שאין טעם להיכנע לטרור, תמיד היו משחקים של מכבי בתל אביב, כרגע בסיטואציה של היום, אם לא תשתנה ויהיו יותר בעיות, נכון לרגע זה אין בעיה. ברור לי שחלק מהקהל לא יגיע ואני מבין אותם כי הם חוששים, אבל אנחנו פה, אנחנו ספורטאים ואנחנו רוצים לשחק".

בלאט (משה חרמון)
בלאט. גם ב-2003, כאשר אירחה בסלוניקי, הוא אימן את מכבי (משה חרמון)
 

בעבר, בעקבות מלחמת המפרץ, נדחו כל משחקיה הביתיים של מכבי תל אביב וב-2003, בשל המצב הבטחוני, הוזז משחקם של הצהובים מול בנטון טרוויזו לסלוניקי. גם אז מאמן הקבוצה היה דייויד בלאט.  

המשחק של מכבי ת"א מול מלאגה, כמו כל משחקיה ביורוליג, מועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */