יום רביעי, 02.10.2024 שעה 17:22

המתאגרף נוניטו דונאייר יילחם במשקל נוצה-קל

אחרי שזכה בשלוש אליפויות עולם בשלוש קטגוריות שונות, "הפיליפינו פלאש" יילחם ב-4/2 מול ואסקס על חגורת ה-WBO במשקל החדש. יהיה אלים

|
נוניטו דונאייר לאחר אחת מזכיותיו (רויטרס)
נוניטו דונאייר לאחר אחת מזכיותיו (רויטרס)

בענף האגרוף קיימים אין סוף דוגמאות למתאגרפים שבמשך הקריירה שלהם מרגישים כי ימצאו אתגרים חדשים במשקלים גבוהים ביותר כמו למשל נוניטו דונאייר שהחליט להמשיך בגיל 29 לקטגוריית משקל רביעית כאשר היד עוד נטויה ועטופה בכפפה.

דונאייר (מאזן ניצחונות/הפסדים - 1:27) הפיליפיני לא עוצר והחליט להתקדם לקטגוריית הנוצה-קל (עד 55 ק"ג). 

ב-04/02/12 יילחם "הפיליפינו פלאש" מול ווילפרדו ואסקס (1:19) הפורטו-ריקני על חגורת ה-WBO הפנויה במשקל נוצה-קל. דונאייר יוותר בעקבות כך על תואר אלוף העולם במשקל תרנגול (עד 53 ק"ג) מטעם ה-WBO וה-WBC.

אם ינצח את "פאפיטו" ואסקס יזכה דונאייר בתואר אלוף העולם בקטגוריה רביעית לאחר שזכה בעבר בתארי אלוף העולם במשקלים: זבוב, תרנגול-קל ותרנגול. הפסדו היחיד של המתאגרף בן ה-29 היה אי שם בקרבו המקצועני השני בקריירה, ב- 10/03/01, מול רוסנדו סאנצ'ס.

לרשות ואסקס אף הוא עומד הפסד אחד בלבד בכל הקריירה המקצוענית. ב-07/05/11 הוא הפסיד את אותה החגורה עליה הוא יילחם בפברואר לחורחה ארצ'ה המקסיקני בנוק אאוט טכני לאחר שאנשי הצוות שלו זרקו מגבת כאות לכניעה.

ווילפרדו ואסקס  (GettyImages)
ווילפרדו ואסקס חובט. מצפה קרב מרתק (GettyImages)
 

מעבר ליתרון המנטאלי בזכות 26 הניצחונות הרצופים שלו נראה כי לרשות הפיליפינו פלאש עומד גם יתרון פיזי ניכר. בקרבו האחרון של ואסקס מול מקסיקני אחר, רוברטו קרלוס לייבה, ב-29/10 הוא ניצח בנוק אאוט קליל בסיבוב השלישי אולם לייבה נחשב למתאגרף בינוני מאוד.

נוניטו דונאייר (רויטרס)
נוניטו דונאייר לאחר עוד נוק אאוט שביצע (רויטרס)
 

קטגוריית המשקל נוצה-קל נחשבת לאפורה למדי ומבחינת דונאייר מדובר בקרב נוסף בדרך לקטגוריית משקל חמישית, הזבוב, הנחשבת ליוקרתית יותר. בין מתאגרפי קטגוריה זו הוא עלול לפגוש לקרבות מסקרנים את אלוף ה-WBO, WBA וה-IBF, אורלנדו סאלידו, ומתאגרפים נוספים כמו חואן לופס ואת אלוף ה-WBC התאילנדי, פונגסאקלק ווניונגק, בעל הרקורד הנפלא של 83 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים בלבד.            

אסור לפספס
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
/* LAST / NEXT ROUNDs */