יום שלישי, 19.03.2024 שעה 12:38
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 2 - 3
  • הפועל פ"ת
  • הפועל ב"ש
  • 0 - 1
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • 3 - 1
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • 3 - 0
  • בית"ר ירושלים
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי ת"א
  • 1 - 3
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 0
  • הפועל ת"א

1:2 לסכנין על עכו הודות לפנדל הזוי בדקה ה-90

החלטה תמוהה של גיא ברגר אפשרה למוגרבי לכבוש מ-11 מ' ולהשלים צמד אישי (82 ו-90) ומהפך, קניקובסקי (24) כבש ראשון. שביט: "כולנו עם הראש למטה"

|
פיראס מוגרבי (עמרי שטיין)
פיראס מוגרבי (עמרי שטיין)

המחזור ה-14 בליגת העל נמשך היום (שבת) עם דרמה גדולה כאשר בני סכנין גברה 1:2 על הפועל עכו בתום משחק מרתק באצטדיון בעכו. החבורה של פליקס נעים נהנתה מהחלטה שגויה של גיא ברגר, ששרק לפנדל הזוי בדקה ה-90 ואפשר לפיראס מוגרבי לכבוש שער ניצחון מהנקודה הלבנה ולהשלים מהפך, וזאת רק שמונה דקות לאחר שאותו מוגרבי כבש שער שוויון וביטל את יתרון מרגליו של גבי קניקובסקי לזכות העכואים בדקה ה-24.

היה זה ניצחונה החמישי של סכנין העונה, שעצר רצף של שני הפסדים ואפשר למארחת להתרחק מהתחתית הלוהטת, כשבמאזנה 18 נקודות. אלדד שביט וקבוצתו, שהוליכו עד לדקה ה-82, יכולים להרגיש מאוד מאוכזבים למרות תצוגה לא רעה. עכו ספגה את הפסדה החמישי ברצף ונותרה במקום האחרון עם 4 נקודות בלבד.

תגובות לניצחון בני סכנין על הפועל עכו

המשחק נפתח בצורה מבולגנת, כששתי הקבוצות התקשו לייצר התקפות מסודרות ולהגיע למצבים משמעותיים. אך בדקה ה-15, המארחת באדום רשמה שני מצבים מצוינים, כששלומי אזולאי החמיץ מקרוב ו-וונדרסון פגש את המשקוף. בדקה ה-24, בן אז’ובל נעצר אצל מחמוד קנדיל, אך השתלט על הריבאונד וסידר לגבי קניקובסקי לגלגל מול שער חשוף, דבר שהגביר את קריאות ההתפטרות של אוהדי סכנין לעבר נעים.

סארי פלאח ופיראס מוגרבי חוגגים (עמרי שטיין)סארי פלאח ופיראס מוגרבי חוגגים (עמרי שטיין)

בפתיחת המחצית השנייה לא נרשמו אירועים משמעותיים, כשהמארחת באדום שלחה הרבה שחקנים קדימה ודווקא החבורה של שביט הייתה קרובה יותר להכפיל את היתרון, אך כידוע מי שלא מבקיע סופג וכך היה. בדקה ה-82 הדרמה החלה, ישראל זגורי סידר למוגרבי את הראשון בבעיטה מתוך הרחבה. כעבור 8 דקות בלבד, גיא ברגר בהחלטה רעה הורה על עבירה של גל שיש בתוך הרחבה, מוגרבי לקח את האחריות והשלים מהפך גדול עבור קבוצתו בדקה ה-90.

שביט: “אני מאוכזב, כולנו עם הראש למטה, הקבוצה חייבת חיזוק”

המאמן המפסיד, אלדד שביט, אמר בסיום: “היינו ביתרון 82 דקות והיינו צריכים לגמור את המשחק. הם שלחו הרבה שחקנים וזה מה שגרם לנו לסגת. אני מאוכזב שלא יצאנו עם כלום. קרה מה שקרה ויש תסכול גדול. באנו בצורה טובה למשחק, עשינו את העבודה שלנו במחצית הראשונה. ניסינו לשחק על מתפרצות במחצית השנייה וזה לא עבד. אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים. השתמשנו בכל הכלים שלנו, רצינו לשחק יותר התקפי”.

אלדד שביט (עמרי שטיין)אלדד שביט (עמרי שטיין)

על סגל הקבוצה אמר המאמן: “אלה השחקנים שלנו, אנחנו מאמינים בהם ומעריכים אותם. אנחנו נותנים להם תחושות גיבוי כדי שיעשו כמיטב יכולתם. כמה דקות לפני שקיבלנו את הגול, אוניקאצ'י יכול היה לכבוש, ואז הייתם מדברים אחרת. סיפור המשחק הוא שעשינו את העבודה שלנו בדקות מרובות, למעט היציאה למתפרצות. אחרי הפסד כזה המצב מתסכל, התחושות לא חיוביות וצריך להרים את עצמנו. כולנו עם הראש למטה, כולל הצוות. נרים את עצמנו. אין ספק שהקבוצה חייבת שחקני חיזוק וגם לרענן את השורות, אבל אנחנו לא מתרצים. בינואר נראה כבר מה נעשה”.

בעוד מאמן סכנין פליקס נעים סירב להתראיין, עטאא ג'אבר סיפר: “אני שמח לחזור ולעזור לחברים שלי. זה היה ניצחון חשוב ובשיניים למרות שלא היה כדורגל יפה. עכו קבוצה טובה שהביכה אותנו במחצית הראשונה, אך ידענו לנצל את ההזדמנויות שלנו ולנצח. אנחנו מסתכלים על המשחקים הבאים. היה חשוב לנצח היום, זה ייתן לנו דחיפה קדימה. הייתי חודש באיטליה בשיקום, אני מרגיש מצוין, לאט לאט אני חוזר לעצמי ואקבל יותר דקות. יש לנו חומר שחקנים מצוין. אנחנו צריכים להתחבר יותר ואני מאמין שבמשחקים הבאים נראה שיפור”.

מחצית ראשונה

השופט גיא ברגר הוציא את המשחק לדרך לעיני 700 צופים בלבד.

פליקס נעים (עמרי שטיין)פליקס נעים (עמרי שטיין)
אברהם פאס ביציע (עמרי שטיין)אברהם פאס ביציע (עמרי שטיין)

דקה 10: לאחר דקות חלשות וללא מצבים משמעותיים, אוהדי סכנין החלו בקריאות “תתפטר” לעבר פליקס נעים.

דקה 15: התקפה נהדרת של המארחת, מוגרבי העביר כדור רוחב מדויק לשלומי אזולאי, שמחמישה מטרים בעט היישר אל גופו של רם שטראוס.

שלומי אזולאי מאוכזב (עמרי שטיין)שלומי אזולאי מאוכזב (עמרי שטיין)

דקה 16: הגנת האורחת בלבן לא הרחיקה כראוי ו-וונדרסון ניסה את כוחו בבעיטה נהדרת מ-30 מטרים, אך הכדור פגע רק במשקוף השער.

גל שיש (עמרי שטיין)גל שיש (עמרי שטיין)

דקה 24, הפועל עכו עלתה ליתרון 0:1: בן אז’ובל מצא עצמו לבדו מול קנדיל, אך השוער הצליח להדוף את החלוץ, שהשתלט על הריבאונד והעביר כדור רוחב לגבי קניקובסקי, שמול שער חשוף גלגל לרשת ורץ לחגוג עם טלית. בישול רביעי העונה לאזו’בל.

גבי קניקובסקי חוגג עם טלית (עמרי שטיין)גבי קניקובסקי חוגג עם טלית (עמרי שטיין)
גנאים, אבו סלאח וגנטוס מאוכזבים (עמרי שטיין)גנאים, אבו סלאח וגנטוס מאוכזבים (עמרי שטיין)

דקה 43: מוגרבי העביר כדור בחצי גובה מצד ימין היישר אל רגליו של עידן שמש, אולם החלוץ לא היה מספיק ערני והכדור ברח מרגליו, חמישה מטרים מול שערו של שטראוס.

רם שטראוס (עמרי שטיין)רם שטראוס (עמרי שטיין)

מחצית שנייה

דקה 53: עוד כדור נהדר של מוגרבי מצד ימין לא הורחק על ידי ההגנה הלבנה והגיע עד לאזולאי, ששוב לא היה ערני מול השער והכדור ברח מרגליו אל ידיו של שטראוס.

איהאב גנאים מול ברונו איבה (עמרי שטיין)איהאב גנאים מול ברונו איבה (עמרי שטיין)

דקה 54: קניקובסקי המצוין העביר כדור לצד השני שם חיכה עמראן אלקרינאווי, שחדר לתוך הרחבה ובעט חזק, אולם קנדיל הדף היטב את הכדור.

מוחמדו סיסוקו (עמרי שטיין)מוחמדו סיסוקו (עמרי שטיין)

דקה 59: סוף סוף סכנין הצליחה לסכן את המסגרת של שטראוס בחצי השני, פלאח העביר ימינה לשמש שמסר בנגיעה למוגרבי, הקשר ניסה את כוחו בבעיטה שטוחה מ-16 מטרים, אולם שטראוס לא התקשה עם הכדור.

רם שטראוס קולט את הכדור (עמרי שטיין)רם שטראוס קולט את הכדור (עמרי שטיין)

דקה 62: פטר אוניקאצ’י המחליף ניצל טעות של עלאא אבו סלאח שפספס את הכדור, אך הבעיטה של החלוץ לא הייתה מספיק חזקה ונבלמה אצל שוער האדומים.

דקה 73: גנאים הוציא הרמה חדה לראשו של עידן שמש, החלוץ התרומם מעל ההגנה הלבנה ונגח סנטימטרים ספורים ליד שערו של שטראוס.

סארי פלאח מול גבי קניקובסקי (עמרי שטיין)סארי פלאח מול גבי קניקובסקי (עמרי שטיין)

דקה 82, בני סכנין השוותה ל-1:1: דאבל פס אדיר בין מוגרבי לזגורי על סף רחבת ה-16, השאיר את מוגרבי פנוי בתוך הרחבה, הקשר לא התבלבל ובבעיטה שטוחה הכניע את שטראוס.

שחקני בני סכנין חוגגים (עמרי שטיין)שחקני בני סכנין חוגגים (עמרי שטיין)

דקה 90, 1:2 דרמטי לבני סכנין: טעות חמורה של גיא ברגר, שהורה על עבירה שלא הייתה בתוך הרחבה, של גל שיש על אזולאי. מוגרבי לקח את האחריות ובפנדל מדויק השלים מהפך ענק. החלטה רעה מאוד של שופט המשחק שלמעשה הכריע את ההתמודדות השקולה והעניק מתנה למארחת.

פיראס מוגרבי חוגג (עמרי שטיין)פיראס מוגרבי חוגג (עמרי שטיין)
שחקני הפועל עכו בהלם (עמרי שטיין)שחקני הפועל עכו בהלם (עמרי שטיין)
מחמוד קנדיל (עמרי שטיין)מחמוד קנדיל (עמרי שטיין)

בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, עלאא אבו סלאח, מרון גנטוס (ישראל זגורי, 33), סארי פלאח, וונדרסון, סגס תאמבי (עטאא ג’אבר, 82), איהאב גנאים, פיראס מוגרבי, שלומי אזולאי ועידן שמש (אוסאמה חלאילה, 82)

הפועל עכו: רם שטראוס, ינון אליהו, עמית ביטון, מוחמדו סיסוקו, גל שיש, ברונו איבה, גבי קניקובסקי, לוטם זינו (סם אלישע, 90), סיראז’ נסאר (פטר אוניקאצ’י, 58), עמראן אלקרנאוי (דילן דמראווי, 76) ובן אז’ובל.

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */