יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:31
צביקה שרף

חייבים לעצור את המטווח מהשלוש

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: צסק"א קלעה ב-63.6% מחוץ לקשת, גם חולון ונהריה צלפו ל-3. מכבי תצטרך לשפר את ההגנה, וגם את התיאום בין קול וג'קסון

מכבי תל אביב יצאה למוסקבה ברגשות מעורבים: מצד אחד חשש מכוחה של הקבוצה הרוסית ומצד שני רצון להוכיח כי השיפור וההופעות הטובות בתקופה האחרונה ממקמים אותה שוב ככוח ביורוליג. נבן ספאחיה אמר: “אנחנו מכבי תל אביב, אנחנו באים לנצח מול כל אחד ובכל משחק”, ומצד שני צסק”א היא הקבוצה הכי טובה ביורוליג, וזה משחק חוץ. מכבי התחילה במוסקבה סדרה של שלושה משחקים נגד קבוצות הצמרת הגבוהה ביורוליג, כשפרט לרוסים גם פנאתינאיקוס ופנרבחצ’ה, אותן יפגשו הצהובים בשבוע הבא, נמצאות בחלק העליון של הטבלה. אז מה אפשר ללמוד מהמשחק מול צק”א לקראת המשחקים הבאים?

האמת? אחרי סיום המשחק במוסקבה, קשה לקבוע אם מכבי צריכה לצאת מרוצה או מאוכזבת ומה זה אומר לקראת המשחקים הבאים. מה שברור זה שמכבי הפסידה 101:86, כלומר ספגה לא פחות מ-101 נקודות, וספאחיה ללא ספק כועס על שחקניו, שכבר ארבעה משחקים רצופים מאפשרים ליריבות לקלוע מעל 90 נקודות. אין ספק שהצהובים צריכים לשפר בדחיפות את ההגנה.

הדבר בולט במיוחד כשמסתכלים על הסטטיסטיקה מהשלוש. צסק”א, שקולעת ב-43.5% מהשלוש העונה, קלעה 14 מ-22 זריקות מעבר לקשת מול הצהובים, נתון מדהים של 63.6% לשלוש. גם ולנסיה, אותה פגשו הצהובים במשחק הקודם ביורוליג, קלעו באחוזים טובים יותר מחוץ לקשת מהממוצע העונתי שלהם. הדבר נכון גם בליגה הישראלית – בהפסד לחולון קלעו הסגולים 15 מ-31 מחוץ לקשת, 48.4%. בניצחון על נהריה קלעה היריבה מהצפון 14 מ-28, 50% ל-3. מדובר באחוזים מדהימים לשלוש, במיוחד אלה של צסק”א, אך גם אלה של חולון ונהריה. נראה שבתקופה האחרונה, מול כל קבוצה אותה פוגשים הצהובים, הם חוטפים מהשלוש. מכבי חייבת לעצור את זה.

נבן ספאחיה. חייב לעבוד על ההגנה (איציק בלניצקי)נבן ספאחיה. חייב לעבוד על ההגנה (איציק בלניצקי)

לשני המאמנים הייתה משימה נוספת - לנהל את המשחק תוך קריצה לכיוון העומס שמחכה לקבוצות השבוע. שניהם נקטו ברוטציה עמוקה, אם כי לרוסים יש מספר נעדרים בגלל פציעות ולמכבי חסר רול, שהוא שחקן חשוב במערך, בגלל פציעה. אבל מאמן צסק”א לא רצה להגיע למשחק צמוד בבית ומכבי, שרצה אחרי הרוסים החל מהרבע השני, רצתה רק לצמצם נזקים ולא להיות מובסת. כך, כאשר צסק”א הובילה ב-20 נקודות, נוריס קול לקח את המשחק עליו ובמו ידיו הוביל חזרה מדהימה של מכבי, עם חטיפות כדור בהגנה וסיומי פסט-ברייק, כאשר מן הצד השני הרוסים מחלקים את הזמן בין דה קולו ומרטינז, ומספר פעמים נתנו לקלייבורן להוביל כדור, והוא הפליא באיבודי כדור שיצרו רושם שמכבי יכולה להפתיע. אבל כל פעם שהרוסים לחצו על הדוושה, הם פתחו פער, בעיקר עם קליעות שלוש מדהימות של דה קולו רודריגז ואנטונוב. כאמור, 14 מ-22 ויותר מ-63%, בעוד מכבי קלעה 6 מ-18 מעבר לקשת, 33%.

השחקן הבולט של מכבי במשחקים האחרונים, פייר ג’קסון, היה ביום חלש ורק נוריס קול  היה מעל הממוצע. נדמה לי שיש צורך לעבוד ולשפר את התוצרת והשילוב בין ג’קסון וקול, כי שניהם מוכשרים, שניהם חשובים, אבל ברור ששניהם משחקים למעשה באותו תפקיד ולפעמים ההצטיינות של האחד באה על חשבון השני.

פייר ג'קסון. חייבים לשפר את שיתוף הפעולה עם קול (EUROLEAGUE)פייר ג'קסון. חייבים לשפר את שיתוף הפעולה עם קול (EUROLEAGUE)

לראשונה העונה תומאס פתח בחמישייה ונראה שהיה חסר לספאחיה שחקן כמו תומאס, שעולה מהספסל טרי ונותן את הסחורה. ברבע השני מול צסק”א, כאשר תומאס התעייף, הגיעה הבריחה הראשונה של הרוסים. כאשר אתה משחק מול צסק”א, צריך להיות מרוכז ולהימנע משגיאות. מכבי אולי הייתה שווה בריבאונד, אבל בהגנה היא ספגה יותר מדי שלשות, וכאמור, זו נקודה למחשבה כי זה חוזר על עצמו הרבה במשחקי מכבי. מצד שני, ההתקפות המתפרצות של הצהובים היו מצוינות וזו נקודה חשובה לחיוב.

הצהובים גם חייבים לתת את הדעת על מה שקרה ב-16 השניות האחרונות. אחרי פסק זמן הגיע איבוד כדור במהלך ניסיון להשיג סל ולצמצם את ההפרש, ואז הגיעה שלשה, ועוד שלשה, וכל זה תוך חמש שניות. זה נושא שדורש מחשבה והתמודדות, בתרגול ובמישור המנטלי. אין הרבה זמן וכבר ביום שלישי מכבי תראה איך השפיעה עליה התוצאה במוסקבה. להתראות באתונה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים