יום רביעי, 24.04.2024 שעה 16:37
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

יחזקאל: אנשים שלא נעים להיתקל בהם איימו עליי

מאמן בני יהודה לשעבר ירה ב-102FM: "אברמוב משקר במצח נחושה, היו סיטואציות שהוא אילץ אותי לא להלביש שחקנים, אם הייתי נשאר בקבוצה הייתי מסתבך"

|
אברמוב וניסן יחזקאל (מערכת ONE)
אברמוב וניסן יחזקאל (מערכת ONE)

אחרי שניסן יחזקאל התפטר מבני יהודה שני מחזורים לפני סיום העונה ולפני שהקבוצה שיחקה בגמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב, החלו חילופי האשמות הדדיות בינו לבין הבעלים של הכתומים ברק אברמוב הודות לגורמים למהלך. אחרי שאברמוב התראיין וסיפר את הצד שלו אמש (ראשון) תוך שהוא טוען כי: “ניסן ניסה לרצות אחרים ולא את המועדון”, "הוא עזב כי הוא פחד לרדת ליגה", יחזקאל סיפר הערב לתכנית הספורט של ישראל ב-102FM את הצד שלו לכל מה שהוביל לפרידה הלא נעימה.

"אנשים שלא נעים להיתקל בהם איימו עליי"

ניסן יחזקאל, שמעת את הדברים תגובתך הראשונה.
“ראשית זו הפעם הראשונה שאני שומע את זה באורך מלא, אתמול נכנסתי לשיחה באמצע ולא הקשבתי להכל. אז אם אתמול אמרתי בחצי משפט שברק אברמוב לא דובר אמת, אז היום אני יכול להגיד שהוא שקרן”.

ברק אברמוב שקרן?
”הוא משקר במצח נחושה והוא עושה את זה יפה, די מסודר ודי שיטתי. כי במשך חודש וחצי לא דיברתי איתו שום מילה, גם כשהייתי בקבוצה, ברק דיבר איתי רק לפני משחק, את מי להרכיב ואת מי להוציא”.

במה הוא משקר?
”ראשית, לא התפטרתי ב-SMS, התקשרתי לרונית אשכנזי כי באותם ימים ברק אברמוב לא דיבר איתי”.

הייתם במתח? בברוגז? בנתק?
”הייתה שרשרת של ניצחונות שבהם ברק מעולם לא החמיא לי ולא בירך אותי. אפילו בחצי הגמר כשעלינו לגמר, סינן ועבר לידי כאילו הייתי אוויר. שם משהו נשבר אצלי משהו ושם החלטתי שאני הולך הביתה. היו לי גם דברים טובים עם יצחק שום, הוא השאיר אותי במועדון עוד שבוע שבועיים, כדי שאני לא אעשה משהו. הוא אמר לי שיש גמר והוא אמר לי בוא נראה ונחכה. גם ארבעה ימים לפני שהתפטרתי, הוא קרא לי לשימוע, אני קורא לזה בית דין שלא בצדק”.

יצחק שום. מנע מיחזקאל לעזוב מוקדם יותר (נעם מורנו)יצחק שום. מנע מיחזקאל לעזוב מוקדם יותר (נעם מורנו)

מה זאת אומרת?
”הוא קרא לי לשיחה שבה הוא הטיח בי האשמות קשות ומילים קשות, מילים שהייתי צריך באותה שנייה לקום וללכת. כותרת אחת היא ש‘הוא עשה לי טובה שהוא הביא אותי לבני יהודה’”.

זה העליב אותך?
”מאוד. כי לפני ברק אברמוב אני מכיר את בני יהודה 40 שנה. אני גדלתי בבני יהודה, אני מכיר את המערכת יותר טוב ממנו ואני מכיר את הקהל. כשאני נלחמתי להביא את פדרו גלבאן, אני ידעתי על מה אני נלחם, כי כל הקהל רצה אותו והוא לא רצה”.

למה שהוא לא ירצה את פדרו גלבאן?
”הוא לא רצה את פדרו גלבאן, כי אם הוא כן היה רוצה אותו הוא היה מגיע לפני שניסן יחזקאל הגיע לבני יהודה. עובדה שעד היום האחרון של חלון ההעברות עד שפדרו גלבאן הגיע. הוא לא רצה אותו מתחילת העונה”.

פדרו גלבאן. אברמוב אמר ליחזקאל לא להרכיב אותו (משה חרמון)פדרו גלבאן. אברמוב אמר ליחזקאל לא להרכיב אותו (משה חרמון)

מאיזו סיבה? כי הקהל אוהב אותו?
”אני לא יודע. לא רוצה לנקוב במשהו שאין לי משהו עליו. אבל אני יכול להגיד שבכל פעם שפדרו גלבאן עלה בהרכב, ברק אברמוב הסתכל עליי בעיניים של ‘למה אתה נותן לו לשחק? אני לא רוצה שהוא ישחק’ ודברים כאלה. פדרו גלבאן הוא אחת הסיבות שבגללן נשברתי בבני יהודה כי ראיתי שאף אחד במועדון, כולל היועצים של אברמוב, שאף אחד לא רצה את פדרו גלבאן”.

אמרת בתחילת דברייך, שהפעמים היחידות שברק אברמוב דיבר איתך זה כשהוא רצה לקבוע את ההרכב ודיבר איתך לפני משחק, זה לא הדליק לך נורה אדומה? לא אמרת פה אני קם והולך? אני איש מקצוע!
”הוא דיבר איתי רק אחרי הפסדים. זה הדליק לי נורה, כן. טעיתי ואני מודה שזו הייתה הטעות הראשונה שלי בבני יהודה, שנתתי בפעם הראשונה אינפורמציות מי צריך לשחק ומי לא. אני חושב ששם הייתה הטעות שלי וזו הייתה טעות חמורה וזה משהו שאני לא אעשה אותו יותר. למדתי על הבשר שלי שאסור לעשות את זה. ברק, לפני כל משחק רצה לדעת מי משחק ומי מתלבש ומי לא”.

הוא ממש התערב בהרכב. איך קיבלת את ההתערבות שלו?
”כמעט בהכל, כן. ממש ממש כן. אם היה שחקן שהוא לא רצה. הייתי מתייעץ עם יצחק שום והיו הרבה דברים שיצחק שום גיבה אותי”.

יצחק שום וניסן יחזקאל. היו ביניהם ויכוחים (משה חרמון)יצחק שום וניסן יחזקאל. היו ביניהם ויכוחים (משה חרמון)

אתה מתאר פה סוג של דיקטטור לכאורה, שמתערב, כן אומר שלום, לא אומר שלום, בנתק מדבר ומתי שבא לו ומזמין אותך לשיחות אישיות. הוא לא כיבד אותך?
“ממש לא”.

צריך לנעול את הנושא הזה. כשברק אברמוב הזמין אותך לשיחה, היו גם איומים עלייך באופן אישי? מגורמים לא נחמדים?
“כן. היו סיטואציות של ברק במועדון, בבני יהודה, שאילץ אותי לא להלביש שחקנים והייתי צריך להגיד לשחקנים שזה מקצועי וזה לא היה נכון”.

כמו מי?
”יש שחקנים כמו בן צעירי שעלה ליציע לשלושה חודשים בגלל שהוא לא סיכם על חוזה והייתי צריך להגיד לו שזה מקצועי. ואז ברק אברמוב אומר שנתתי לו לשחק, הכנסתי את בן צעירי לשחק במקום שון גולדברג”.

בן צעירי ביציע. לא סופסל מסיבות מקצועיות בלבד (רדאד ג'בארה)בן צעירי ביציע. לא סופסל מסיבות מקצועיות בלבד (רדאד ג'בארה)

הוא ממש היה מתערב איתך על כל שחקן ושחקן עד הפרט האחרון. אבל במה באו לידי ביטוי האיומים עלייך ניסן? מברק עצמו או מאנשים סביב המועדון?
”מאנשים שלא נעים להיתקל בהם בואו נגיד ככה. משהו שקשור לאנשים שקשורים לעסקים שיש לו באזור בני יהודה. כשהרגשתי שאני צריך לשקר לאנשים, העדפתי לקום וללכת”.

הגעת למצב שכבר נחנקת בגלל האיומים?
”כי אני לא יכול עכשיו כשהוא מדבר על יושר מקצועי, שיסתכל על היושר המקצועי שלו. שהעלה את בן צעירי ליציע, שביטל שחקן כמו אלי הרוש שביקש שפדרו גלבאן לא יעלה בהרכב במשחקים מסוימים, אז עם כל הכבוד”.

הוא שם הרבה מאוד כסף בבני יהודה, הרצון שלו שבני יהודה תצליח. אם השחקנים שהזכרת הם שחקנים טובים שיכולים לעזור לבני יהודה, למה לירות לך ברגליים?
”ואני לא רציתי להצליח? אני לא רציתי לתת לשחקנים ממחלקת הנוער לשחק? לא רציתי להגיע לגמר הגביע? אני עכשיו אשאל שאלה אחת, מישהו פעם שמע מברק אברמוב פרגון לניסן יחזקאל במשך ארבעה חודשים שבהם הבאתי את נריוס ולאסקיס, טל כחילה, רועי גורדנה ופדרו גלבאן? הם השאירו את בני יהודה בליגה, לא ניסן יחזקאל ולא ברק אברמוב ולא אף אחד. הם השחקנים שהבאנו, השינוי שעשינו בינואר, הם השחקנים שהביאו את בני יהודה לגמר הגביע, לזכייה בגביע ולהישאר בליגה, לא אני ולא ברק. אני לא קושר לעצמי עכשיו זר פרחים ואומר שאני האיש שעשיתי את זה. אני יכול להראות לכם את הפלאפון שלי שמלא בהודעות של בני יהודה ביום שעזבתי, וגם אחרי הזכייה וגם היום אחרי ששמעו את ברק בתקשורת. כמה שהם אומרים שאני צדקתי לאורך כל הדרך, אני אחד שהוא לא יכול לכפות עליו, אני אחד שהוא לא יכול להגיד לי ולהכתיב לי, ואני אחד שלא שמעתי מה שהוא אמר לי מבחינה מקצועית, כי אני חושב שמקצועית אני מבין יותר טוב ממנו. ובגלל זה אני אימנתי את בני יהודה, עכשיו להגיד לי שהוא עשה לי טובה שהביא אותי לבני יהודה, שיהיה בריא”.

נריוס ולאסקיס. סייע לקבוצה להישאר בליגה (שחר גרוס)נריוס ולאסקיס. סייע לקבוצה להישאר בליגה (שחר גרוס)

נעלבת מזה?
”להיעלב לא, לא נעלבתי, אבל זה פגע, אני לא יכול להיעלב מאנשים כאלה, אבל זה מאוד פגע”.

הוא פגע לך בשם בכל ההכפשות מאז הזכייה בגביע המדינה?
”הוא גרם לי קצת לאי נוחות מהכדורגל הישראלי כדי להבין שאם שם המשחק עכשיו זה שבעל הבית יבוא ויגיד את מה שיש לו, כולל לפגוע בך ובפרנסה שלך, אז אני מעדיף לא להיות במשחק הזה. אפשר להיפרד ממאמן, יש דרכים להיפרד ממאמן, שאני עזבתי אמרתי שההתנהלות של בני יהודה לא התאימה לי, לא נהניתי ובגלל זה הלכתי. מעבר לזה לא הזכרתי שמות ולא אמרתי שום דבר מעבר למשפטים האלו ולכל הדרך הייתי עקבי”.

אפרופו האיומים המביכים, זו הסיבה שטסת מהיום למחר כשעזבת את בני יהודה?
”הרגשתי פה לא נוח מאוד, הרגשתי שהרבה אנשים רוצים ממני תשובות ואין לי תשובות, אז העדפתי לקום וללכת”.

שחקני בני יהודה מניפים את הגביע (אורן בן חקון)שחקני בני יהודה מניפים את הגביע (אורן בן חקון)

אלו דברים מפחידים שאינם קשורים לכדורגל, אתה עדיין חושש, או שירדה לך אבן מהלב?
”לא, ממש לא, אין לי מה לחשוש. אני הולך עם האמת שלי. ברגע שאני אגיד את האמת למי שאני צריך להגיד את האמת אני אהיה הכי נקי בעולם. אני גם עכשיו אומר, אני הכי ישר בעולם עם השחקנים שלי, לא יכולתי לשקר לאנשים בבני יהודה ולהגיד שלא מתערבים, התערבו והלכתי, זה הכל. לא רציתי שיתערבו לי והלכתי”.

הסוגיה ששברה את גב הגמל היא סוגיית אלי הרוש. הוא אמר לך לא להלביש אותו?
”לא, אמרו לי לא להלביש אותו ולא את בן צעירי ולא לתת לפדרו לשחק, לא לשחק ככה ולא לעשות ככה. הכל ביחד יצר מצב לא נעים עם אנשים שרצו תשובות והתשובות היו לא אמיתיות. נאלצתי להגיד שזה הכל מקצועי. לא הייתי הסמכות המקצועית היחידה במועדון ולא הבלעדית, היה את שום ואת ברק. עד עכשיו אני לא שמעתי מיצחק שום ומאז שעזבתי סימסתי לו שאני רוצה להיפגש ועוד לא חזר אליי”.

הוא כנראה גם כן מבואס מכל הסיטואציה.
”אני יכול להבין אותו. זה לא מה שציפינו. היו בינינו ויכוחים, אבל לא נתק, בחיים לא היה נתק. היו ויכוחים ואי הסכמות על כדורגל, שיטה, סגנון או מי ישחק. ביני לבין שום זה בסדר, כי הוא המנהל המקצועי והוא הסמכות הבלעדית מעליי. זאת אומרת, איתו יכולתי לשבת ולהתווכח”.

אלי הרוש. יחזקאל התבקש שלא לשתפו (משה חרמון)אלי הרוש. יחזקאל התבקש שלא לשתפו (משה חרמון)

אז איך היו אי הסכמות?
”כי אני ראיתי את הכדורגל בצורה אחת והוא בצורה שנייה. אבל, כשהיו חילוקי דעות פעם הוא הלך איתי ופעם אני הלכתי איתו, וכשנוצר מתח ביני לבין שומי אז הבנתי שאני עושה טעות, ועשיתי טעות בהתעקשות של לבוא וללכת נגד שומי. כי למעשה הוא היה הסמכות ולכן ברק קרא לנו ואמר ליישר קו בסוף לפי ההחלטה של יצחק שום. אז על זה הסכמתי, כי מנג’ר צריך לדעת לעבוד עם מאמן ומאמן צריך לדעת לעבוד עם מנג’ר. אני פעם ראשונה עבדתי עם מנג’ר, אף פעם לא עבדתי וגם שום עבד בפעם הראשונה כמנג’ר. גם הוא טעה וגם אני טעיתי ואני יודע איפה טעיתי עם יצחק שום וטעיתי”.

איפה טעית?
”טעיתי, אני חושב שהייתי צריך ללכת יד אחת עם שומי ולהיות חזקים ולא בגלל העסקים שלהם ביחד, פעם להתכופף פה ופעם להתכופף שם ולא להתקפל כשלא צריך והתקפלנו. באמת אני חושב שעשינו טעויות ואני עשיתי המון טעויות בבני יהודה, אני לא חף מטעויות. אני חושב שהייתי צריך לעזוב את בני יהודה חודש לפני. אני לא פחדתי לרגע שבני יהודה תרד ליגה, אני עזבתי את בני יהודה כשהיא מעל הקו האדום, היא הייתה צריכה נקודה משני משחקים והיא הייתה לוקחת את זה איתי או בלעדיי. אז לבוא ולהגיד שפחדתי לרדת ליגה הוא טועה, אני באתי לבני יהודה מתוך מטרה לעזור למועדון שבו אני גדלתי, זה הכל”.

אתה ממליץ למאמנים לבוא ולעבוד אצל ברק אברמוב אחרי כל מה שאתה אומר עליו? כי זה נשמע מפחיד. לא משנה מה תעשה אתה עלול לקבל טלפון מגורם לא נעים?
”לא יודע, אני לא רוצה לפגוע בברק. אתמול הוא פגע בי, אבל אני לא רוצה לפגוע. אני מנסה עכשיו פה להביא את האמת ורק את האמת”.

מזרחי, אברמוב, שום, יחזקאל (איציק בלניצקי)מזרחי, אברמוב, שום, יחזקאל (איציק בלניצקי)

הבאת את האמת המאוד קשה, לפיה ברק אברמוב שקרן.
”הוא שקרן”.

הוא גם שקרן, גם מאיים, גם מלכלך, גם מתערב וגם מחובר לאנשים לא נעימים. שמת אותו על שיפוד שווארמה?
”והוא לא שם אותי על שיפוד שווארמה אתמול? שאנשים ישמעו את האמת איך מאמן הולך הביתה לפני גמר גביע. אני מכיר מאמנים שהיו מתכופפים והיו נותנים לזה לעבור”.

המצב היה עד כדי כך חמור שנדחקת לפינה ונאלצת לוותר על גמר הגביע?
”בלתי נסבל מבחינתי, כי ראיתי את עצמי מגיע למצב שיכול מאוד להיות שאם פדרו גלבאן לא ישחק, אז בסוף גם הקהל יתהפך עליי”.

ארגון האוהדים של בני יהודה. יחזקאל פחד ממהומות בשל אי שיתוף גלבאן (אחמד מוררה)ארגון האוהדים של בני יהודה. יחזקאל פחד ממהומות בשל אי שיתוף גלבאן (אחמד מוררה)

אתה ממליץ למאמנים לעבוד אצל ברק? עזוב את יוסי אבוקסיס שהוא חבר קרוב שלו.
”יכול להיות שהוא ישתנה במשך הזמן ויהיה בעלים יותר טוב. כמו שאני עשיתי טעויות, גם הוא עושה טעויות”.

אתה מאמין בכוונות שלו להצלחה של בני יהודה? ברצון שלו להשקיע ולשים כדי שבני יהודה תצליח ותפרח?
”קודם כל הוא משקיע מיליונים, זה לזכותו ייאמר. כסף הוא הביא וכסף הוא שפך. יכול מאוד להיות שהשנה הראשונה הייתה לו שנה קשה. אבל אתמול הוא עשה לי סיכול ממוקד ואני מרגיש פה צורך לבוא ולהגיד  עכשיו את האמת שלי. כי אתמול שמעו אותו ואני לא שמעתי את כל השידור”.

קיבלת הרבה טלפונים?
”המון. אני יכול להראות לכם את ההודעות שיש לי, אנשים היו בהלם ממה שהוא אמר עליי”.

ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס (משה חרמון)ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס (משה חרמון)

אני רוצה לתת את התגובה של ברק אברמוב הוא מוסר: “אתמול הייתי באולפן, העלו את ניסן לשידור, לא זכור לי שהוא אמר את הדברים שהוא אומר כרגע בשידור, כנראה שהוא חלם חלומות בלילה ובא לספר אותם הערב”. ניסן, אני חייבת לשאול אותך, כאיש משפחה, אם איימו עלייך, למה לא הלכת למשטרה?
“לא איימו עליי, לא הגעתי למצב שיאיימו עליי, אף אחד לא יכול לאיים עליי, כי אף אחד לא איים עליי. הרגשתי בסוף שאם אני אמשיך בדרך שאני מתנהל בה, אני אגיע למקומות...”.

אמרת שקיבלת טלפונים מאנשים לא נעימים שלא כדאי לקבל.
”שהייתי צריך לתת הסברים לאנשים, לא נתתי הסברים. אם הייתי ממשיך בדרך שלי בבני יהודה, על פי הדרך של ברק אברמוב, יכול להיות מאוד שהיית מסתבך, יכול להיות, יכול מאוד להיות”.

יש לך ראש עכשיו להתנקות ולחזור למרמורק או שקצת קשה?
”אני כבר עברתי את זה, פשוט רגע, אם בני יהודה לא הייתה זוכה בגביע, ברק אברמוב היה פותח את הפה שלו כמו שהוא פתח אתמול? אני לא יודע, עובדה שהוא חיכה חודש וחצי אחרי שעזבתי. הוא סיפר עליי הרבה שקרים ועכשיו אני שם את האמת שלי. שהקהל ישפוט, שאנשים ברחוב ישפטו. אני יכול להגיד דבר אחד, עשיתי טעות שלא עזבתי את בני יהודה חודש לפני, אם הייתי הולך חודש לפני יכול להיות שלא היינו מדברים על זה כמו שאנחנו מדברים היום. כי, במקום מסוים כמאמן עשיתי המון טעויות מול ברק אברמוב ומול הצוות שלו שם בנוגע לניהול, הוא לא לבד יש איתו עוד אנשים, אני לא אנקוב בשמות, בני יהודה לא מתנהלת לבד”.

ניסן יחזקאל עם אייל גולן. בעונה הבאה יחד (נעם מורנו)ניסן יחזקאל עם אייל גולן. בעונה הבאה יחד (נעם מורנו)

מה בני יהודה צריכה לעשות וגם ברק אברמוב כדי שאופן הניהול שלה יהיה תקין וגם יביא בסופו של דבר להצלחה של בני יהודה?
”שהוא מדבר על יושר מקצועי, שיהיה ישר עם עצמו קודם. קודם כל שיהיה ישר עם עצמו”. 

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */