יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:23

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם טוני וואקמה ולוסיו (

החגיגה של טוני: 0:3 להפועל ב"ש על בני יהודה

חרף משחק פושר של חבריו, וואקמה התעלל בהגנת הזהובים עם צמד נפלא (45+1, 69) ובישול ללוסיו (74), שהקפיצו את האלופה לפחות זמנית עד למקום השני

יום ראשון, 25/09/2016, 20:00אצטדיון מושבה - 3700 צופיםליגת העל - מחזור 5
הפועל ב"ש
שער טוני וואקמה (45)
שער טוני וואקמה (69)
שער לוסיו (74)
הסתיים
0 3
שופט: שלום בן אברהם (ציון: 12)
בני יהודה
ליגת העל 16-17
 פלייאוף עליון 
8518-7336הפועל ב"ש1
7228-6136מכבי ת"א2
6036-5336בית"ר ירושלים3
5634-4236מכבי פ"ת4
4846-3236בני סכנין5
4541-3436מכבי חיפה6
 פלייאוף תחתון 
3948-4433עירוני ק"ש1
3746-3933הפועל חיפה2
3632-2233מ.ס אשדוד3
3640-2233הפועל רעננה4
3539-2633בני יהודה5
3242-2433הפועל אשקלון6
3140-2333הפועל כפ"ס7
2934-2933הפועל ת"א8
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • 2 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל כפ"ס
  • 0 - 1
  • מ.ס אשדוד
  • הפועל אשקלון
  • 0 - 0
  • הפועל רעננה
  • הפועל חיפה
  • 0 - 4
  • בית"ר ירושלים
  • בני יהודה
  • 3 - 0
  • הפועל ב"ש
  • מכבי ת"א
  • 0 - 5
  • הפועל ת"א
  • מכבי פ"ת
  • 2 - 2
  • מכבי חיפה
הרכבים וציונים
 
 

הפועל באר שבע גברה הערב (ראשון) 0:3 על בני יהודה באצטדיון המושבה, זאת במסגרת המחזור החמישי בליגת העל. שישה ימים לאחר ההפסד 2:1 למכבי חיפה, החבורה של ברק בכר הצליחה לחזור למסלול הניצחונות מול זו של אריק בנאדו וכעת היא יכולה להתכונן בראש שקט למפגש המפתח מול סאות'המפטון בליגה האירופית ביום חמישי הקרוב באצטדיון טרנר.

המשחק נפתח בקצב די איטי, כאשר דווקא האורחים הרבו לשלוט בכדור ואף איימו מספר פעמים על שערו של דודו גורש, כאשר מנגד האלופה התקשתה לפתח משחק מסודר וכמעט לא סיכנה את שערו של אמיליוס זובאס. ככל שחלפו הדקות, האורחים החלו להכתיב את הקצב ואף על פי שהציגו יכולת פושרת ב-45 דקות ראשונות, הם הצליחו לעלות ליתרון ממש בתוך תוספת הזמן, בזכות שיתוף פעולה נהדר בין מאור מליקסון לטוני וואקמה, שכבש את הראשון מקרוב.

המחצית השנייה נפתחה במגמה זהה לזו הראשונה, כאשר האלופה המשיכה לשלוט במרכז השדה ואף הגבירה במעט את הלחץ על שוערה הליטאי של בני יהודה, אך השוער הצליח לעמוד בלחץ. בדקה ה-69 הבליץ של האלופה הוביל לשני, לאחר שוואקמה הבקיע בתום התקפה מרובת החמצות. הניגרי שהמשיך להתעלל בהגנת הזהובים, סידר בדקה ה-74 בישול ללוסיו המחליף שקבע את תוצאת המשחק.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים (איציק בלניצקי)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים (איציק בלניצקי)
 

בסיום, שלוש נקודות חשובות לאלופה, שלא הייתה יכולה להרשות לעצמה להפסיד נקודות ליגה נוספות בשלב כה מוקדם של העונה ולתת למכבי תל אביב לברוח ובנוסף הצליחה להעפיל לפחות זמנית למקום השני בטבלה על חשבון מכבי פתח תקווה, אשר תפגוש מחר ב-20:00 את מכבי חיפה. מנגד, החבורה של בנאדו לא הצליחה לרשום משחק שלישי ברציפות ללא הפסד והיא נותרה במקום העשירי בטבלה.

המצטיין - טוני וואקמה
החלוץ של הפועל באר שבע היה ללא ספק השחקן הבולט במגרש. החגיגה הפרטית של הניגרי החלה עם שער משמעותי מאוד בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אשר הקל על האלופה ב-45 הדקות הבאות. וואקמה הוסיף את השני בתום מהלך שהחל בעצמו וחתם משחק מושלם עם בישול נהדר ללוסיו, לאחריו הוחלף לקול תשואות הקהל. החלוץ כבר הוכיח ב-0:2 של ב"ש על אינטר כי הוא מסוגל לספק את הסחורה גם בזירה האירופית ונראה שהוא מגיע חד מתמיד לדו קרב מול האנגלים בחמישי הקרוב.

טוני וואקמה. התעלל בהגנה של אריק בנאדו (איציק בלניצקי)
טוני וואקמה. התעלל בהגנה של אריק בנאדו (איציק בלניצקי)
 

הרגע ששינה את המשחק - השער הראשון של הפועל באר שבע
עד לתוספת הזמן של המחצית הראשונה, המשחק התנהל באופן שקול והחבורה של בכר לא הצליחה לפצח את המערך של המארחים, אך שיתוף הפעולה בין מליקסון לוואקמה הצליח לפרוץ את הסכר ונתן לדרומיים הרבה שקט במחצית השנייה, שאלמלא השער עלולה הייתה להפוך לקשה בהרבה.

המאכזב - בן שהר
דווקא לאחר שחל פיחות מובהק במעמדו של החלוץ, שלא שיחק כלל נגד אינטר ולא פתח מול מכבי חיפה במסגרת הליגה, הוא קיבל שתי הזדמנויות ב-11 הפותחים של בכר גם במפגש הנוסף מול הירוקים במסגרת רבע גמר גביע הטוטו וגם היום, אך חרף הקרדיט וההזדמנות שניתנה לבן שהר להוכיח שמקומו בהרכב, הוא סיפק צמד משחקים חלש וכלל לא הורגש בחוד האלופה. מנגד, לוסיו שנכנס על חשבונו בדקה ה-62, הצליח מיד לפרוע את השטרות עם שער נוסף באדום.

בן שהר. לא הצלח להוכיח שמקומו ב-11 של ברק בכר (איציק בלניצקי)
בן שהר. לא הצליח להוכיח שמקומו ב-11 של ברק בכר (איציק בלניצקי)
 

מחצית ראשונה
שלום בן אברהם הוציא לדרך את ההתמודדות באצטדיון המושבה לעיני 3,700 צופים.

דקה 12: הזדמנות ראשונה למארחת. הגבהה חדה של איצק עזוז נחתה על ראשו של אלמוג בוזגלו, שנגח קשתית מ-10 מטרים, אך הכדור פספס במעט את המסגרת של דודו גורש. 

דינקו טרבוטיץ´ מול ג´ון אוגו (איציק בלניצקי)
דינקו טרבוטיץ´ מול ג´ון אוגו (איציק בלניצקי)
 

דקה 17: מצב ראשון גם לאלופה. טוני וואקמה השתלט עם הגב לשער על כדור שהורחק על ידי הגנת המארחת, הסתובב לכיוון מרכז הרחבה ושחרר בעיטה לפינה הימנית של אמיליוס זובאס, שהגיב היטב והדף את הכדור.

דינקו טרבוטיץ´ מול טוני וואקמה (איציק בלניצקי)
דינקו טרבוטיץ´ מול טוני וואקמה (איציק בלניצקי)
 

דקה 32: שלום בן אברהם שרק לכדור חופשי לזכות הפועל באר שבע כ-20 מטרים אלכסונית משערו של זובאס. מאור בוזגלו ניגש לכדור ובעט אותו לפינה השמאלית העליונה, אך שוער המארחת הגיב נהדר והדף לקרן.

מיהאי קורהוט לפני אלון תורג´מן (איציק בלניצקי)
מיהאי קורהוט לפני אלון תורג´מן (איציק בלניצקי)
 

דקה 38: מצב נוסף להפועל באר שבע לאחר מבצע אישי של בן ביטון. המגן פרץ באגף הימני, חדר לרחבה וניסה להפתיע את זובאס בבעיטה מזווית קשה, אך השוער קלט את הכדור בקלות.

שון גולדברג (איציק בלניצקי)
שון גולדברג לפני מאור בוזגלו (איציק בלניצקי)
 

דקה 45 + 1, הפועל באר שבע עלתה ליתרון 0:1: סיום מתוק מאוד למחצית חלשה של האלופה. מאור מליקסון הצליח להציל את הכדור רגע לפני שעבר את קו הרוחב והעביר מסירה נהדרת לכיוונו של וואקמה, שהמשיך בנגיעה משבעה מטרים לרשת של זובאס.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים (איציק בלניצקי)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים (איציק בלניצקי)
 

מחצית שנייה
דקה 53: אלון תורג'מן החזיר כדור לזובאס שתפס בשתי ידיו והשופט הורה על בעיטה לא ישירה מתוך הרחבה. הכדור נמסר לעברו של בוזגלו שבעט, אך נבלם בחומת השחקנים של המארחת.

ג´ון אוגו וקסאבייה תומא עולים לכדור גובה (איציק בלניצקי)
ג´ון אוגו וקסאבייה תומא עולים לכדור גובה (איציק בלניצקי)
 

דקה 69, הפועל באר שבע עלתה ליתרון 0:2: בליץ של הפועל באר שבע הסתיים עם השני ברשת של זובאס. השוער הדף בעיטה של וואקמה היישר לרגליו של מיכאל אוחנה שנחסם על ידי הגנת המארחת, אך הכדור הגיע ללוסיו שמסר בחזרה לניגרי, אשר הפציץ משבעה מטרים לרשת.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים (איציק בלניצקי)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים (איציק בלניצקי)
 

דקה 74, הפועל באר שבע עלתה ליתרון 0:3: וואקמה המשיך לחגוג על הגנת הזוהובים הפעם עם בישול נהדר ללוסיו. הניגרי פרץ באגף השמאלי והעביר רוחב ללוסיו שנותר ללא כיסוי במרכז הרחבה ודחק פנימה מחמישה מטרים.

דקה 80: מצב נהדר לבני יהודה. מהלך אישי של יונתן כהן המחליף הסתיים בבעיטה שטוחה למסגרת מ-16 מטרים אותה הצליח לקלוט דודו גורש ללא קושי מיוחד. 

איציק עזוז (איציק בלניצקי)
איציק עזוז (איציק בלניצקי)
 

דקה 90: הזמדנות נוספת להפועל באר שבע. מהראן ראדי קיבל את הכדור במרכז המגרש, התקדם לעבר הרחבה ושחרר בעיטה מ-25 מטרים לפינה השמאלית העליונה של זובאס, אך הכדור פספס במעט את המסגרת.

בני יהודה: אמיליוס זובאס, איציק עזוז, מרקו יובאנוביץ׳, קסאבייה תומא, שון גולדברג, חסן אבו זייד (סתיו פיניש 29), ניקולה מיטרוביץ׳, דינקו טרבוטיץ' (סער בנבנישתי 78), אלמוג בוזגלו, דניאל אביטל (יונתן כהן 67) ואלון תורג׳מן.

הפועל באר שבע: דודו גורש, בן ביטון, שיר צדק, מיגל ויטור, מיהאי קורהוט, ג'ון אוגו, וובה בראון, מאור מליקסון, מאור בוזגלו (מיכאל אוחנה 66), טוני וואקמה (מהראן ראדי 76) ובן שהר (לוסיו 62).

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס