יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:04
ארי שמאי

מכבי לעולם לא מודה בטעות

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: ברור שראיקוביץ' לא דחף את אבוקסיס. מכבי הופכת להיות בית"ר ומלבה את השנאה עם סכנין. מצער שלא משלמים שכר בהפועל

1. שיטת המשחק של הפועל תל אביב מאז ינואר, שיטה מצוינת אגב, שמותאמת לחומר שני השחקנים וחצי שבידי גוטמן, היא להעיף את הכדור למעלה, לגובה שלשחקן הישראלי ממוצע המימדים קשה עד בלתי אפשרי להגיע עליו, ולסמוך על הנייס ג'ואיש בוי אהרון שיינפלד שיעשה מזה משהו. הרבה פעמים זה עובד נפלא, כמו למשל בשער הראשון של הפועל כשניקוליץ' שיגר כדור קרן ארוך וגבוה, ושיינפלד התרומם לשחקים ובכישרונו הרב נגח אותו בדיוק רב, למקום היחיד שבו קצרו ידיו של השוער החיפאי מלהגיע. שום שחקן אחר של הפועל לא יכול היה להבקיע ממצב כזה, ואת זה ידעו היטב גם מגיני האורחת ששלושה מהם דאגו, כחצי שעה אחר כך, להקיף בבהלה את אהרון שלנו, כשאחד מהם אף מגדיל לבשל לשגיב יחזקאל שנשאר חופשי את השער השני. את השלישי בישל כמובן הנייס ג'ואיש בוי לשגיב (אחלה שגיב) יחזקאל, וכשיצא 13 דקות לסיום הזמן החוקי ידענו שיותר מתיקו לא נשיג היום. מילא חברים, הרי לא היינו צריכים יותר מנקודה וחיפה היא בכל זאת אחותינו הקטנה.

2. ואם כבר קבוצות אחיות, הרשו לי בבקשה לצנן את זעמם של אחיי אוהדי סכנין, ולאמר להם שאיני שותף לעליהום על מכבי בכלל ועל טל בן חיים בפרט בכל הקשור להוצאת החוץ ההיא. כי כבר מזמן אני אוחז בדעה שיש להפסיק עם המחוות המיותרות של הוצאת הכדור בכל פעם ששחקן היריבה צועק איי, ושאין להחיש אליו את כל המחלקה הרפואית של הקבוצה כאילו היה פצוע של סיירת גולני שנזקק לחובש בעיצומה של מתקפת חיזבאללה. ואם מתחשבים גם בעובדה שעותמאן "שמתח שריר" שיחק כאריה עד הדקה התשעים, ושהשער הובקע אחרי שלושה מהלכי כדור לפחות, אפשר וצריך לרדת הפעם מידידינו טל בן חיים, שכמו כל הילדים השובבים, מואשם גם כשהוא לא לגמרי אשם. 

טל בן חיים חוגג (עמית מצפה)
טל בן חיים חוגג (עמית מצפה)
 

3. ולעוד ילד שובב כזה קוראים יוסי אבוקסיס, שהורשע בבית הדין על כך שהעז להניף אגרוף של יש (מזל שלא עשה פיו פיו) לכיוון היציע של אוהדי מכבי. וכמו שכולם התנפלו על טל בגלל תדמיתו, כך אי אפשר להבין את העליהום של המכביסטים ובראשם ידידי דן (אבו קסיס) מרגלית על אבוקסיס שבא ללחוץ יד לאיזה ספרדי של מכבי וקיבל דחיפה מאיזה סרבי. אבל יוסי, כמו טל, הוא אחד שאם הוא בקבוצה שלך אתה מת עליו, ואם הוא בקבוצה היריבה אתה שם אותו איפה שהוא בסקאלה שבין המן הרשע לאנטיוכוס. נכון דן? ואני בטוח שהרווח בין האבו לקסיס הוא פליטת מקלדת שכן מי כמוני יודע שנטשת את שער 11 כמחאה על הגזענות האנטי ערבית של חלק מיושביו. 

4. ולפני שאתם מאשימים אותי בשנאה עיוורת של מכבי, ושנייה אחרי שהגנתי כאן על ידידי השובב והאינטילגנטי טל בן חיים, הרשו לי לציין שהעובדה שמכבי שיחקה בדוחא בזמן שבאר שבע התארחה מול סכנין באצטדיון העירוני בחיפה, היא עוול משווע. כי מה אשמים ידידי המכבים ולמה הם צריכים לשלם את המחיר על כךשאיזה אוהד של סכנין התנהג לא יפה לפני שלושה שבועות. הנה קיבלתם עוד סיבה לבטל את משחקי הרדיוס, גם אלו שעם קהל. 

5. אה, וברור שאבידור דחף את אבוקסיס ולא ראיקוביץ', הרי הקלטת שמפיצים אוהדי מכבי מוכיחה זאת, או שלא. ואל תתפלאו אם בסוף תצוץ עוד קלטת שתגלה שאוהד סכנין בשם אחמד אבו זאדורוב, חשמל את אבוקסיס מרחוק בעזרת כוח מחשבתו, ובכך הפילו לדשא. כי זה המכביזם, שלעולם לא מודה באשמה, וכשם שהיו אלו אוהדי הפועל שתקפו בזמנו את בנו של המנהל דאז ידידיה רפפורט בגלל שזעמו על מחירי הכרטיסים, וכשם שלא היו אלו אוהדי מכבי שפוצצו את הדרבי ההוא כששלושה עשר מהם פרצו לכר הדשא ואף תקפו שוטר, כך גם ראיקוביץ' לא דחף. ולחשוב, כמה כואב, שהכול קרה בגלל ששיחקו בדוחא ולא באצטדיון העירוני בחיפה.

פרדראג ראיקוביץ´ מובל על ידי המאבטחים (רדאד ג´בארה)
פרדראג ראיקוביץ´ מובל על ידי המאבטחים (רדאד ג´בארה)
 

6. אה, ותודה לחלק לא מבוטל מאוהדי מכבי, שבהתנהגותם בעשרים השנים האחרונות מלבים את השנאה בין סכנין לבינם משל היו אוהדי בית"ר. ותודה גם לבעליה ומנהליה של מכבי, שלא דואגים ולא מתאמצים ממש לשים קץ לתופעה. כי בלי זה חברים, לא היו השחקנים של יוסי אבוקסיס (דן, בפעם הבאה, אם בא לך, תקרא לו יוסוף אבו קסיס) מתאבדים על המגרש, והאמינו לי שהם לא היו זקוקים להוצאת החוץ של השובב בן חיים על מנת להתאמץ כך. שוקראן אחים, שבוע מצוין יוסי.

7. וכאחד ששיבח כאן לא אחת את הנהלת הפועל וכבירי, אם לא לפי התוצאות אז לפי הכוונות, מותר לי להעיר שבעובדה שעד לרגע זה אפילו שכר חודש אפריל לא שולם, קצת מצערת. בעיקר כשהדברים אמורים בעובדי המנהלה והמשק ששכרם לא מהגבוהים, וגם לא מעט שחקנים שאינם אוחזים בחוזה של כוכב. יאלל'ה כבירי, בערבו של האחד במאי אנחנו עומדים, תמכור חצי תמונה ותשלם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים