יום שלישי, 16.04.2024 שעה 14:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

קבוצה בהמתנה: בבית"ר י-ם מחכים לאלי טביב

למרות המקום באירופה וה-0:3 על מכ' ת"א, בבירה מודאגים. רוב השחקנים בלי חוזה וההכנות אמורות להתחיל בקרוב. לוי: "לא נרצה שזה יתפרק". צפו בתקציר

|
שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (אורן בן חקון)

השמחה של האוהדים, השחקנים והבעלים של בית״ר ירושלים, אלי טביב, בסיום ה-0:3 אתמול (שני) על מכבי תל אביב, הזכירו לכולם את הימים הטובים של הקבוצה מהבירה. טביב, בעונה השנייה שלו בירושלים, הצליח להחזיר את הקבוצה למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי כשהוא עושה את זה עם שחקנים שלפני שנה היו יחסית אלמוניים: עומר אצילי, שלומי אזולאי, לידור כהן, תומר ירוחם ועומר נחמני.

טביב גם עשה את זה כשבפיניש של העונה שיחקו במרכז ההגנה טל כחילה המצוין, שקיבל את המקום רק בגלל הפציעות של סזאר ארסו וזאב חיימוביץ' ואופיר קריאף, שמעולם לא שיחק בתפקיד הזה ופשוט נראה שהיכולת האישית שלו באה לידי ביטוי בכל מקום שרק יציבו אותו על המגרש. טביב גם עשה זאת עם חלוץ טבעי אמיתי אחד העונה, איציק כהן, שבדקות ששיחק כמעט תמיד פרע את השטרות.

מדובר בהישג נהדר לבית״ר, שלא שיחקה בטדי בשלושת החודשים האחרונים ולא עשתה רכש בינואר מלבד שחקן אחד (ליביו אנטאל). זו קבוצה שנבנתה בקפדנות ואת הפירות קצרו אתמול עם שריקת הסיום בטדי ובמושבה.

בית"ר בדרך לאירופה, 0:3 על האלופה

לשחקנים אין בחוזים מענקים על הגעה לאירופה ואתמול הם שרו בחדר ההלבשה לטביב: ״מה עם המענקים״, השאלה הגדולה היא האם טביב יישאר, מי מהשחקנים ימשיך ומי יעזוב, ואיך בית״ר תכין את עצמה למשחק הראשון בתחילת יולי במוקדמות הליגה האירופית.

אחד השחקנים המצטיינים העונה בבית״ר הוא חנן ממן, שאתמול זכה לעידוד אדיר מהקהל הירושלמי. ממן, שעדיין לא יודע אם ימשיך בבית״ר, אמר לאחר המשחק: ״הכי חשוב זה שעמדנו במטרה והשגנו כרטיס לאירופה. כולם שמחים ושרים, עם האוכל בא התיאבון, יהיו יותר ציפיות, אנחנו יודעים שלא יהיה קל, אבל בבנייה נכונה אפשר לעשות דברים יפים גם באירופה. עברתי אירופה עם הפועל תל אביב ולשים את החולצה עם השם שלך ולייצג את המדינה זה מאוד מרגש ומשהו שאנחנו רוצים לעשות".

"המקום הרביעי הוא רק צעד ראשון"

על המשחק: "לא התבטלנו נגד מכבי גם כשהפסדנו להם 4:1. אנחנו קבוצה טובה. וותיקים טובים, זרים מדהימים, צעירים רעננים. אני מאוד התחברתי לבית"ר ולעיר ירושלים. כשהקהל קורא לי ושר לי להישאר זה מעביר בי צמרמורות ואני מאוד מקווה שזה יסתדר. אני מאוד רוצה להישאר כאן".

לידור כהן היה מאושר בסיום המשחק: ״אירופה זה הישג גדול. היה עליי המון לחץ בתחילת העונה, התחלתי לא טוב, אבל אני שמח שהייתי גורם מכריע ומשמעותי ועזרתי לבית"ר לעשות את זה. אף פעם לא שיחקתי חלוץ, בשבועות האחרונים אני חלוץ, כי מה שאומרים לי אני עושה ואומר תודה. אני עדיין לא מעכל שהמשחק בבאר שבע הוא לפרוטוקול, הייתי בטוח שזה יוכרע רק ברגע האחרון״.

המאמן גיא לוי יצא אחרון אתמול מטדי, אוהדים מעטים שחיכו לו ליד החנייה קיבלו אותו בחיבוקים ונשיקות. לוי זוכה לאהבה גדולה מהאהודים שבעיקר מבסוטים מהדרך שלו. אחד מהם ביטא זאת בצורה נהדרת כשאמר למאמן שעשה את דרכו ביחד עם אישתו לרכב שלו: ״אנחנו מובילים שתיים אפס על מכבי תל אביב ואתה מכניס את איציק כהן חלוץ, אני לא האמנתי, החזקנו את הראש ביציע, איזה אומץ יש לך, ככה אנחנו רוצים את בית״ר. אתה תפור על המועדון הזה״.

בית&qout;ר ירושלים חוגגת (אורן בן חקון)
בית"ר ירושלים חוגגת (אורן בן חקון)
 

לוי מקפיד לתת קרדיט לשחקנים הרבה יותר מאשר לעצמו: ״אני מלא הערכה לשחקנים. הם עשו עבודה נפלאה והקרדיט הוא שלהם. בבית"ר חייבים לכוון למעלה והיה ברור שעם השחקנים המוכשרים נעזור להם לבוא לידי ביטוי כדי להגיע כמה שיותר גבוה. ברגעי ההכרעה תחת לחץ עשינו משחקים טובים, זאת עבודה נהדרת של כולם״.

על אי הוודאות: ״אנחנו מתמודדים עם זה יפה תקופה ארוכה. אנו נאלץ להיעזר בעוד קצת סבלנות עד שאלי יקבל את ההחלטה מהמקום הנכון לו. לא נרצה שהפרוייקט הזה יתפרק, המקום הרביעי הוא צעד ראשון עבור מועדון בסדר גודל של בית"ר בדרך חזרה לצמרת של הכדורגל הישראלי. אני מאוד מקווה שהפרוייקט הזה יימשך. שנה הבאה? לא יכול להצהיר הצהרות. יש גרעין טוב מאוד של שחקנים ואין ספק שאם נרצה להיות יותר עוצמתיים ומגוונים נצטרך להתחזק, אך נמתין לאלי טביב".

טביב יודיע בתוך שבוע על החלטתו ועד שהיא תגיע הוא ייפגש עם ראש העיר ניר ברקת פעם נוספת. ראש העיר יעשה את כל המאמצים להשאיר את טביב אחרי שהוא בעצמו הצהיר בפני אוהדי הקבוצה כי אף אחד לא עומד בתור לרכוש את בית״ר. ״כל הכבוד לאלי על מה שהוא עשה בית״ר. זה הישג אדיר״ אמר אתמול ברקת ביציע הכבוד בטדי.

אלי טביב וניר ברקת (רדאד ג´בארה)
אלי טביב וניר ברקת (רדאד ג´בארה)
 

ללא מעט משחקני בית״ר אין חוזה לעונה הבאה. חנן ממן, דושאן מאטוביץ', אופיר קריאף, קלאודימיר פריירה, שלומי אזולאי, זאב חיימוביץ' וסזאר ארסו מחכים לטביב. ישנם דיבורים על האפשרות שדסה יימכר למכבי תל אביב, אבל כל עוד טביב לא יודיע על עתידו החלטתו כולם יצטרכו להמתין שבוע נוסף.

תומר סוויסה יעזוב, דני פרדה אמור להיות מושאל, וטביב מתכנן לממש את האופציה על פריירה ושלומי אזולאי. עם ממן וקריאף יואץ המו״מ, אבל לטביב יהיו התנאים הכספיים שלו. בנוסף, ולמרות אי הוודאות, בבית״ר עוקבים אחר מספר שחקנים זרים וגם מספר שחקני חיזוק מהליגה הלאומית עם פוטנציאל כמו שקרה עם אצילי ולידור כהן.

גיא לוי יקבל הצעה לחתום לעונה נוספת וכבר קיבל איתותים על כך שהוא המאמן של בית״ר בעונה הבאה. טביב לא הסכים לומר האם קיבל החלטה סופית בנוגע לעתידו. בדרך מתא הכבוד לחדרי ההלבשה, בעל הבית של בית״ר הרגיש בעננים, האוהדים שרו לו ״תישאר תישאר״ וביקשו להצטלם איתו, האם האהבה שהעריפו עליו האוהדים תגבור על הימים הפחות טובים שעברה בית״ר בבתי הדין עם הקנסות והרדיוסים? האם טביב ימשיך את הפרויקט שהחל ויעמיד קבוצה חזקה לאירופה? לטביב לא מעט מקורבים, אחד מהם אמר אתמול כי נראה לו שטביב לא יישאר, השני אמר שלתחושותיו טביב יישאר. התשובות יהיו בשבוע הבא.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */