יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:23
ארי שמאי

מכבי והפועל צריכות לספוג רדיוס

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: יום עצוב, שהוכיח שאוהדי הפועל לא שונים מאלה של בית"ר. זהבי רק הגן על עצמו. המשחק פוצץ בשל הפריצה משער 11

1. יום עצוב. בפירוש יום עצוב. לאן התדרדר לו הכדורגל שלנו, שאוהדים בודדים, בתחילה אחד משלנו, ואחרי זה בודדים נוקמים מהצד השני, מרשים לעצמם שלא לשלוט בעצביהם ולפרוץ למגרש כאילו מדובר במשחק קט רגל במגרש. חמישה עשר אלף בני אדם הולכים הביתה בגלל בודדים, מאות אלפים בבית מעבירים ערוץ בגלל כמה דבילים, שלא מבינים שכדורגל זה לא הכל בחיים. ניר פרצלינה היה האיש שהוריד את הגדרות במגרשי הכדורגל וגרם לאוהדים להרגיש כבני אדם חופשיים ולא כבבונים מאחורי סורג ובריח. אולי הוא טעה פרצלינה, ואנחנו, טרם בשלים לזה. בכל זאת אנחנו כנראה הרבה יותר במזרח התיכון מאשר באירופה.

2. והרשו לי לומר לחברי אוהדי הפועל ולרועי ריינשרייבר, שההרחקה של ערן זהבי פשוט לא היתה מוצדקת. כי עיון מדוקדק במה שהתרחש בין האוהד המכונה "פואד" לבין הפרובוקטור זהבי, מגלה כי מה שעשה זהבי, לרבות הרגל הבועטת ששיגר לעבר האוהד ההתקפי, היה בסך הכל להגן על עצמו. נכון, היתה לו גם הזדמנות ואפשרות לברוח, אבל בלהט הרגע זה קצת מוגזם לבקש את זה ממנו. ומכאן אפשר להבין את הזעם שלו והדרישה מקרויף להוריד את מכבי מהמגרש. אנחנו היינו הראשונים להבין זאת.

3. ויכול גם להיות שרועי ריינשרייבר היה אמור לפוצץ את המשחק ברגע שהאוהד של הפועל התפרץ למגרש, אבל מרגע שלא עשה זאת, חבל היה לי שקרויף לא אימץ את הצעתו של זהבי לרדת מהמגרש. כי שלוש אפס לא ננצח את מכבי עוד שנים רבות.

האוהד מורחק מהמגרש (רדאד ג´בארה)
האוהד מורחק מהמגרש (רדאד ג´בארה)
 

4. וגם אם זהבי קיבל אדום בעוול, זה המקום להגיד לו שהפיו פיו המתריס שלו על פי מאות אוהדי הפועל שלא עשו לו דבר רע מימיהם, זה מה שמחמם כל מיני חמומי מוח בודדים שמשיבים לו באלימות. ולא שאני סבור שהפיו פיו מצדיק את הפריצה האלימה, כי את החשבון עם זהבי חברים, צריך "לסגור" באופן בלתי אלים ובודאי חוקי. יום עצוב, כבר אמרנו.

5. ואגב חברים, המשחק לא פוצץ בגלך תקרית "פואד-זהבי", ואולי שלא בצדק, הוא הופסק בגלל פריצה נגדית של אוהדי מכבי משער 11. אז לדעתי אין לתובע ההתאחדות לכדורגל ברירה אלא לדרוש הפסד טכני למכבי, כי כך אומרת החוקה, אף אם זה לא צודק. אולי בכל זאת, אל תשכחו למה פוצץ המשחק בדקה שהוא פוצץ, מגיע לנו לנצח שלוש אפס באיזה דרבי.

6. כאחד שמכיר בזכותם של אוהדי בית"ר למחות כנגד שיתוף אחי הערבים אזרחי ישראל בקבוצתם "הטהורה" לעד, הרשו לי להדגיש בפניהם נתון מעניין. שיעור הכיבושים של אחי ערביי ישראל, מוסלמים ונוצרים כאחד כנגד הקבוצה של המנורה גבוה בצורה משמעותית מאשר נגד שאר הקבוצות. צדק פואטי קוראים לזה, בערבית זה נשמע הרבה יותר טוב. תשאלו את אחי אחמד עאבד אם בא לכם.

שחקני מכבי ת&qout;א מתעמתים עם האוהד (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א מתעמתים עם האוהד (יניב גונן)
 

7. ידידי החביב והמוכשר, עוה"ד ניר רשף החליט להגיש לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, כתב אישום כנגד ידידי המוכשר והחביב לא פחות מנחם קורצקי. אתם זוכרים הרי, קורצקי העז לקלל בבוטות אוהד "ששיגע" אותו במשך שבועות, ואף העז לאיים על אשתו של הידיד מנחם ובנותיו. עבירה על "הקוד האתי" קורא לזה ידידינו רשף, וכל שנשאר לי לשאול אותו איך הוא היה נוהג לו היה עושה כדבר הזה לאשתו המקסימה והיפהפיה שירלי. בינינו ניר אחי, נדמה לי שאני יודע את התשובה.

8. וכל הכבוד לחיים רמון על שפנה למנהלת בבקשה שהקבוצה האדומה של המדינה לא תשחק בשבת. ולמי שיתריס בפני כי אני אופורטוניסט אינטרסנטי שמצדד בהפסקת המשחקים בשבת רק בגלל החב"דניקים שמספרים לחיים רמון שהם רוצים לרכוש אותנו, אשמח להזכיר שכתבתי כאן לא אחת בשנה האחרונה שחיוב יהודים לשחק בשבת הוא כפייה חילונית, ממש כמו שחיוב חילונים להמנע מתחבורה ציבורית הוא מעשה מביש. יאלל'ה חיים, במקום לפנות למנהלת ולהתחנן לאישור של כל מיני קבוצות וזכייני שידור, תגיש עתירה לבג"צ. הזכייה מובטחת, האמן לי.

9. והכל שטויות חברים, מדובר ביום עצוב, יום בו הוכיחו אוהד הפועל בודד ומאות כאלו שמריעים לו, שאנחנו, לפחות חלקינו, לא שונים בהרבה מאוהדי בית"ר של פעם. הנה, אמרתי את זה, אבל בכל זאת מגיע לנו נצחון טכני, המשחק פוצץ בדקה שהוא פוצץ בגלל הפריצה משער 11. אולי זה לא צודק, אבל זה החוק. להתראות בבתי הדין ובבתי המשפט חברים, יהיה שמח, מגיע לנו אחרי העצב של היום.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר