יום שישי, 20.09.2024 שעה 03:15
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

דייויד בלאט ערך שיחות פרידה, ריקי היקמן יעזוב

לאחר שהשלימו טרבל חלומי וחגגו אל תוך הלילה, הגיע זמן הסיכומים: מאמן מכבי תל אביב היה נרגש והודה לאוהדים על התמיכה, הגארד מבוקש בפנאתינאיקוס

|
בלאט גודס ושטיין מאושרים (יניב גונן)
בלאט גודס ושטיין מאושרים (יניב גונן)

"מכבי חיפה ניצחה בקרב אבל הפסידה במלחמה", אמר גורם מקצועי בכדורסל המקומי.

קבוצתו של דני פרנקו הציגה כדורסל מלהיב ומרענן, ניצחה את מכבי תל אביב גם בסיום מועד הזמן החוקי וגם בתום הארכה ועדיין לא השכילה לזכות באליפות שנייה היסטורית.

פרנקו, המאמן היחיד בכדורסל הישראל שניצח בהיכל נוקיה שני משחקי גמר עם שתי קבוצות שונות - גביע המדינה עם הפועל חולון וגמר הליגה עם מכבי חיפה - לא זכה להניף צלחת לאור שיטת המשחקים המפוקפקת.

1. מה יעלה בגורלו של דייויד בלאט? מאמן מכבי ת"א שיגר אמש (רביעי) לא מעט מסרים על כוונותיו לעזוב את המועדון אחרי עונת שיא בקריירה שכללה זכייה ביורוליג, אליפות וגביע המדינה. במסיבת העיתונאים שלאחר הגמר בלאט כבר הכין את הקרקע ומסר כי במידה ויעזוב, גיא גודס יתמנה למאמן הבא של מכבי. בלאט הגדיל לעשות והציע את פרנקו לתפקיד עוזר המאמן.

מקרובים לבלאט מוסרים כי ביממה האחרונה המאמן ניהל מספר "שיחות פרידה" בהם הודה לאנשים על מערכת היחסים. שחקנים בחדר ההלבשה מסרו כי לשיחת סיכום העונה של בלאט היה מסר חבוי בו הוא לא ממשיך. לאחר מכן בחגיגות האליפות ב-206 בלאט נטל את המיקרופון והודה לאוהדים על תמיכתם בקבוצה לאורך העונה.

מכבי ת''א זוכה באליפות ה51

מחר בבוקר בלאט ימריא לשבדיה להעביר כנס מאמנים אצל עוזרו לשעבר צ'ארלס בארטון כפי שפורסם ב-ONE וישוב ממנה לאחר ה-15 בחודש, התאריך הסופי בו עליו להודיע למכבי אם הוא נשאר או עוזב. על פי המעגל הקרוב של בלאט, הוא עשוי לבקש ממכבי הארכה של כמה ימים אולם הסיכוי לכך נמוך. בד בבד, אחרי שישוב משטוקהולם, בלאט ימריא שוב לארה"ב לראיון עבודה נוסף ב-NBA, הפעם כמאמן ראשי. קליבלנד?

"קשה להאמין ולהגיב לסיטואציה של דייויד", אמר ל-ONE עוזר מאמן מכבי גיא גודס. "הוא אדם מיוחד, זכינו יחד בתארים ואני נמצא איתו יותר מאשר עם אשתי וילדיי. הייתה לי הפריבילגיה לעבוד איתו ולמדתי ממנו המון לאורך השנים אבל לגבי העתיד, נחכה ונראה. אני לא אוהב לדבר לפי תחושות בטן אבל אשמח אם דייויד ישאר ואכבד כל החלטה שלו".

ב"תחקיר בלאט" שפורסם אתמול ב-ONE מסרו האנשים הכי קרובים למאמן כי לא יקח ג'וב של עוזר מאמן ב-NBA. ימים יגידו.

אינגלס מראיין, היקמן ורייס עונים

2. אדם נוסף ממנו מכבי נפרדת הוא הפורוורד דייויד בלו שאחרי המשחק התקשה לענות אם הוא פורש וניסה להתחמק באלגנטיות אופיינית. בלו שקל מילים היטב, הרהר לעצמו ולבסוף אמר: "הכדורסלן היחיד שחזר מפרישה וזכה באליפות הוא מייקל ג'ורדן. השני שעשה זאת עם שני שמות שונים הוא קארים עבדול-ג'אבר ובאגרוף מוחמד עלי".

בלו הוסיף וסיפק מעין משפט סיכום לעונה האחרונה בקריירה עשירת תארים של אחד המתאזרחים הישראלים הגדולים אי פעם: "מעולם לא שיחקתי במשחק כל כך מוזר ובלתי שגרתי, בטח שלא במשחק אליפות. אני מודה לכל אנשי מכבי שאפשרו לי לחזור העונה. ת"א תמיד תיהיה בית בשבילי בין אם אשחק כאן בעונה הבאה או לא".

מהאנשים הקרובים ביותר לשחקן נמסר כי הוא יפרוש באופן וודאי, אך עד שלא נשמע זאת מפיו של בלו, אי אפשר לאמת את הפרטים.

דייויד בלו (רדאד ג´בארה)
דייויד בלו. יחזור שוב לנוקיה? (רדאד ג´בארה)
 

3. שניים שיעזבו ביממה הקרובה את הארץ ואף את הקבוצה הם ריקי היקמן וג'ו אינגלס. הראשון שסיפק 17 נקודות בממוצע בסדרת הגמר מול חיפה מחזור ע"י לא מעט קבוצות ביבשת כאשר אחת ששמה עליו את עיניה וכבר ביצעה פנייה לנציגו האמריקאי, דאג נושטאד, היא אלופת יוון פנאתינייקוס.

גם משפט הסיכום של היקמן, שלקח כמזכרת את האחת הרשתות מהטבעת, מרמז על עזיבה: "מאוד מיוחד עבורי לזכות באליפות על חשבון חיפה אחרי מה שקרה בשנה שעברה. אין ספק שאפשר לקרוא לזה 'נקמה'. בנוסף, זכיתי ביורוליג שזה הבונוס. אין דרך טובה יותר לעזוב קבוצה מאשר עם אליפות. אני לא יודע מה צופן העתיד אבל זכיתי בשלושה תארים העונה וזה שושלת גדולה מאוד להשאיר במכבי וטוב שיזכרו שחקן כך מאשר אחרי הפסד".

היקמן מטביע (רדאד ג´בארה)
היקמן מטביע. "אין דרך טובה יותר לעזוב קבוצה מאשר עם אליפות" (רדאד ג´בארה)
 

לגבי אינגלס, שלקח את הרשת מהסל השני בהיכל, סיכם עונה מאכזבת במיוחד במדים הצהובים: "שמח שהצלחתי לזכות בשלוש אליפויות בשלוש מדינות שונות (אוסטרליה, ספרד וישראל) ולהחזיר למכבי את הכתר. NBA? בטוח שאבדוק מה קורה שם אבל אני לא דואג לזה יותר מידי".

4. דווין סמית' שיכול היה לקנות את עולמו בענק אם סל הניצחון שלו היה נחשב, ישוב למולדתו בארה"ב במהלך סופה"ש ויחזור לישראל לקראת ה-22 בחודש, אז נקבע לו התאריך לביצוע הניתוח בברך. סמית' כזכור עבר העונה לא מעט טיפולים רפואיים וניקוז נוזלים בברך ואף החמיץ חלק נכבד ממשחקי הקבוצה העונה. סמית' עצמו מצפה להיות כשיר לעונה הבאה.

דווין סמית´ (רדאד ג´בארה)
דווין סמית´. צפוי להיות כשיר לעונה הבאה (רדאד ג´בארה)
 

5. סופוקליס שחורציאניטיס שסיפק תרומה דלה יחסית בסדרת הגמר אך עדיין נחשב לברומטר ההתקפי של הקבוצה בכל רגע נתון כשהוא על המגרש, תיאר את רגעי החרדה שעברו עליו בשניות הסיום של ההתמודדות: "פחדתי. הייתי בלחץ מטורף ודאגתי כי הייתה סיטואציה מאוד מוזרה".

"לא הייתי קורא לזה סרט אימה אבל אני שמח שניצחנו וסיימנו עונה מושלמת. איך הייתי מסכם את העונה? על סולם דרגות הייתי אומר 10 ושזו העונה הגדולה ביותר בקריירה שלי, אך יחד עם זאת, עברתי עונה עם מלא הפתעות, חששות, פציעות, עליות וירידות. אשוב בעונה הבאה".

סופו (רדאד ג´בארה)
סופו. "העונה הטובה בקריירה שלי" (רדאד ג´בארה)
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */