יום שבת, 11.05.2024 שעה 20:29
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 90 - 89
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • 84 - 67
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

קרע בגיד הירך ללנדסברג, ביקורת במכבי נגד סופו

גארד מכבי ת"א צפוי להחמיץ את הפיינל פור. שחקנים בקבוצה לא אהבו את העובדה שהסנטר לא הגיע ל-75:71 מול גלבוע: "עושה מה שבא לו". צפו בתקציר

|
סופו. שוב לא הגיע (משה חרמון)
סופו. שוב לא הגיע (משה חרמון)

1. 16 פעמים אמר מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט את צמד המילים ״כאב ראש״, כשהתבקש לאחרונה לסכם את העונה של הצהובים לשם פרסומת. אמש, בעקבות ההפסד 75:71 לגלבוע/גליל במשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף בין שתי הקבוצות, לבלאט נוספו עוד ארבעה כאלו.

הראשון, ההפסד שעתיד לבשר על הפסדי פלייאוף נוספים. השני, לאן נעלמו הנקודות של ג׳ו אינגלס ויוגב אוחיון שהתרוצצו על הפרקט 36 דקות והחטיאו את כל שמונה הזריקות שלהם?

השלישי, הפציעה של סילבן לנדסברג, שסובל מקרע חלקי בגיד הירך ורק בשבוע הבא יוודע האם יחלים עד הפיינל פור, כאשר ההערכה היא שהוא לא יחלים עד אז והרביעי, מה לעזאזל עובר על ריקי היקמן שכבר שלושה משחקים לא מצליח לקלוע בספרות כפולות? להזכירכם, רק לפני שבועיים הוביל הגארד את רשימת מצטייני היורוליג במדד משוקלל וסיפק מעל 15 נקודות בממוצע בסדרה מול מילאנו.

״השחקנים עדיין באפטר מהעפלה לפיינל פור״, ניסה בלאט לתרץ את חוסר המחויבויות שהציגו חניכיו. ״איפה הראש של השחקנים?״, נשאל דייויד בלו, אחד השחקנים הוותיקים הבודדים בסגל וממנהיגי הקבוצה, ״אתה צריך לשאול כל שחקן אחד אחד באופן אינדיבידואלי איפה הראש שלו נמצא. דרושה בגרות מסויימת מצד כל שחקן באופן פרטני להבין שעדיין יש לנו משימה להשלים בליגה הישראלית ואסור להזניח אותה״. 

גלבוע/גליל הדהימה את מכבי

בלו, אחד שכבר זכה באליפויות אירופה ועבר משבר או שניים במהלך הקריירה, לא הסתתר מאחורי קלישאות כדי לתרץ את מה שקורה בחדר ההלבשה של מכבי. ״יש נפילה מנטאלית בחדר ההלבשה בין השחקנים ללא ספק. מדובר בפעם הראשונה של הרבה מאוד שחקנים בפיינל פור וזה הישג שרוב הקבוצות באירופה לא זוכות לעשות. אבל כאן שורש הבעיה, שכדי להבין את זה צריך ניסיון. אנחנו מסתכלים רחוק מידי במקום להתרכז במשימה הנוכחית״, הוסיף הפורוורד.

2. 2,100 אוהדים הפכו אתמול את האולם בגן נר - לראשונה מאז ג׳רמי פארגו ואדריאן בנקס זכו בתחרות ההטבעות ב-2011 - לחגיגה צבעונית מדהימה. 

דרוקר: זה היה משחק לחיים או למוות

״החוזה בין הבעלים חיים אוחיון לראש המועצה דני עטר הסתיים ואי אפשר לדעת מה יוליד יום. בגלבוע אנשים סוברים שמדובר היה במשחק הביתי האחרון של הקבוצה בגן נר ורצו להפוך את המשחק לקונצרט. איזה כיף שהצלחנו, ועוד לנצח את מכבי״, אמר אחד מאוהדי הקבוצה. 

ממשחק למשחק מצמצם שרון דרוקר את הפערים המקצועיים בין הגלבוע למכבי ואתמול הכל התפוצץ. עם שניים וחצי שחקנים ועמית שמחון נפלא אחד הצפוניים הציגו משחק קבוצתי נהדר. עשר פעמים במהלך הקריירה פגש שמחון את מכבי, בתשעה מהם הפסיד, בשבעה מהם בקושי עלה על לוח הקלעים, אך אתמול קפטן הגלבוע רשם שיא קריירה מול מכבי עם 20 נקודות וקינח עם ניצחון ראשון על הצהובים.

טישמן וג´קסון חוגגים (עמית מצפה)
טישמן וג´קסון חוגגים (עמית מצפה)
 

3. מי שהגיע לגן נר אתמול ודאי שם לב לחסרונו של הסנטר היווני סופוקליס שחורציאניטיס. למרבית משחקי החוץ של הקבוצה העונה בהם לא שותף בידיעה מראש, סופו לא הגיע. ״רצינו למנוע התחממות בין הקהל של ירושלים לסופו״, אמרו במכבי אחרי שסופו המושעה לא הגיע למלחה כאשר יוגב אוחיון הפצוע נסע עם הקבוצה על אזרחי. ״סופו חולה״, מסרו הצהובים כשהחמיץ את הניצחון הביתי על מכבי חיפה. אמש בגן נר, סופו שוב היה נפקד. ״העדפנו שלא להביא אותו שעתיים באוטובוס שישב על הספסל משחק שלם ואז שיקפצו עליו ילדים אחרי המשחק״, נאמר הפעם. 

״אני לא מופתע בכלל״, אמר שחקן מכבי בתגובה לחסרונו של היווני. ״הוא אף פעם לא מגיע כשהוא לא מתלבש. במיוחד למשחקי חוץ. כל שחקן אחר בקבוצה, למעט דווין סמית׳, היו מחייבים אותו לנסוע עם הקבוצה. סופו הרבה פעמים עושה מה שבא לו. שון ג׳יימס שמחלים מפציעה ושחקן האימונים ג׳וזף פורטה, שלא נרשם כלל במשחקי הקבוצה, הגיעו צפונה״, הוסיף השחקן.

דווין סמית´ (עמית מצפה)
דווין סמית´. לא בכושר טוב (עמית מצפה)
 

4. מכבי הנוכחית של בלאט היא הקבוצה שספגה הכי הרבה הפסדים בקדנציה השנייה שלו כמאמן. בלו, ששב העונה משנת שבתון, לא תיאר לעצמו כמה הפסדים יצטרך לספוג וציין שהוא כבר סופר שבעה הפסדים בזירה המקומית. 

״לא זכורה לי עונה עם כל כך הרבה הפסדים בליגה הישראלית. אחרי שישבתי בחוץ עונה שלמה וראיתי את מכבי מפסידה גם את האליפות, הדבר האחרון שחשבתי זה שאפסיד כל כך הרבה כשאחזור״, אמר בלו. ״הפעם היחידה שאני זוכר שהפסדנו הרבה היה בעונת 2007-2008״, הוסיף. באותה עונה אגב, הצהובים רשמו תשעה הפסדים, אחד מהם צורם במיוחד במשחק האליפות להפועל חולון.

בלו מוסר (עמית מצפה)
בלו. "יש ירידת מתח" (עמית מצפה)
 

בלו הסביר גם לטעמו מה חסר למכבי, ״אנחנו חסרים את סופו בכללי ודווין סמית׳ ב-100% כשירות. הם שניים מהשחקנים הטובים ביותר באירופה, כשחסרים לך שחקנים ברמה שלהם טבעי שהרמה של הקבוצה תרד״.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */