יום שבת, 29.06.2024 שעה 03:39

חלוץ הודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר האיגוד

מאבקי הכוחות באיגוד הכריעו את הרמטכ"ל לשעבר אחרי כ-7 חודשים. חלוץ: "בחרתי להיות נאמן לדרכי". שרף: "לא היה צריך לבוא". החלה מלחמת הירושה

|
חלוץ. התפטר מתפקיד היו
חלוץ. התפטר מתפקיד היו"ר (משה חרמון)

יו"ר איגוד הכדורסל דני חלוץ הודיע הערב (ראשון) על התפטרותו אחרי שבעה חודשים בלבד בעקבות הכישלונות החוזרים ונשנים שלו בניסיונות לבצע מהפכה באיגוד. האמת, ההודעה של דני חלוץ לא הפתיעה אחרי שכבר בשבוע שעבר איים לעזוב את איגוד הכדורסל.

חלוץ היה בסך הכל שבעה חודשים בהם לא הצליח לעשות כלום באיגוד. הטעות שלו - שלא הגיע עם סמכויות, לא ערך שינויים, לא הצליח להטביע את חותמו ובאופן כללי איכזב.

אנחנו ב-ONE כבר דנו בתיפקודו של חלוץ לפני כחודש וסיפרנו כי האיגוד בדרך להתרסקות אם היו"ר לא יעזוב.

הציפיות היו גדולות ממי שהוביל את חייל האוויר והצבא, אך חלוץ לא למד את הארגון, נתן לכל הקלקולים להמשיך ונראה כמי שסבל במקום אליו הגיע, יש לציין עם הרבה שאפתנות לתקן ולשנות, כאשר המקרה הזכור ביותר היה התקרית שלו בישיבת הנשיאות עם חבר הנשיאות זאהי בראנסי שתקף אותו ואמר: "אתה הרסת כל דבר שנגעת בו".

אבל חלוץ לא קרא נכון את המפה ונראה שהאיגוד, עם כל הפוליטיקה שבו, היה פשוט לא בשבילו. עוד לא יבשה הדיו על ההודעה הדרמטית של חלוץ וכבר החלה מלחמת ירושה על התפקיד. בהפועל רוצים להציע את עמירם הלוי בתפקיד, אך כבר יש לכך מתנגדים.

בהודעה שהוציא לכלי התקשורת כתב חלוץ: "החלטתי על סיום תפקידי כיושב ראש אגוד הכדורסל. בבחירה שבין להוביל על פי דרכי לבין המשך הליכה בתלמים הנוכחיים בחרתי להיות נאמן לדרכי".

עוד כתב חלוץ: "איגוד הכדורסל ידע ימים טובים יותר. אני מקווה שמי שימשיכו להובילו ישכילו למצוא את הדרכים הנכונות והמתאימות להצעידו קדימה, בדו שיח תרבותי הרואה את טובת הענף בלבד. מאחל הצלחה לנבחרות ישראל במבחנים העומדים לפניהן. מבקש להודות לעובדי אגוד הכדורסל על מסירותם ופועלם".

שמעון מזרחי (משה חרמון)
שמעון מזרחי. "חבל מאוד" (משה חרמון)
 

לסיום כתב חלוץ: "יחד עם הודעתי זו, אסיים גם את חברותי במועצת המנהלים של טוטו וינר ובמועצת המנהלים של ליגת העל לגברים".

שמעון מזרחי, מ"מ יו"ר איגוד הכדורסל, היה מופתע מהצעד של חלוץ וקיווה לפני כן שחלוץ לא יממש את איומו. מזרחי אמר בתגובה: "חבל מאוד, מאוד מצער שאדם בדמותו שלקח עליו תפקיד של יו"ר איגוד הכדורסל ויכול היה להחזיר אותו לימי גדולתו, להיות האיגוד המוביל והמפואר החליט לעזוב בגלל כל מיני אינטריגות פנימיות . אני יכול להיות עצוב מאד, ורואה בזה יום עגום".

יו"ר סיעת עוז צביקה שרף, שלאורך כל הדרך לא הסתיר את דעתו על חלוץ אמר הערב ל-ONE: "דני חלוץ נהג בצורה נכונה, הוא לא היה צריך לבוא לתפקיד, לא צריך לבזות את עצמו בתפקיד. כל מה שאמרתי יחד עם סיעת עוז, צדקנו לאורך כל הדרך".

בהפועל כבר מדברים על כך שיעלו את המועמדות של עמירם הלוי להיות היו"ר הבא. במכבי אמרו כבר הערב שלא יסכימו למועמדות של הלוי.

אוחיון: "תעודת עניות", אייזנברג: "רק שרף יציל את האיגוד"
באשר ליו"ר הבא, חבר הנשיאות מוטי אמסלם הפתיע הערב ואמר :"רק צביקה שרף צריך להיות היו"ר הבא. צריך לתת לו את התפקיד"

אחד המרווחים הגדולים מההתפטרות של חלוץ הוא מנכ"ל איגוד הכדורסל, יעקב בן שושן, שכבר היה בדרך החוצה לאור הדרישה של חלוץ לפטר אותו כאשר טען שאין באיגוד מנכ"ל.

יעקב בן שושן (משה חרמון)
יעקב בן שושן. המרוויח הגדול מהתפטרותו של חלוץ (משה חרמון)
 

חיים אוחיון, מו"מ יו"ר איגוד הכדורסל והבעלים של גלבוע/גליל אמר הערב דברים קשים על מצב איגוד הכדורסל, דיבר בפתיחות ואמר: "זו תעודת עניות לאיגוד הכדורסל שיודע לקבור פעם אחר פעם את היושב ראש שלו. להחליף שלושה יושבי ראש בשנה וחצי מעיד על האיגוד יותר מאשר על יושבי הראש שלו. האיגוד הפך לגוף בלתי אפשרי שלא סימן לעצמו מטרות ויעדים כפי שמתחייב. הכדורסל נמצא הרחק מאיגוד הכדורסל במקום טוב יותר. איגוד הכדורסל במקרה הטוב צריך ליישר קו. איגוד הכדורסל מנהל קרב מאסף בשביל עצמו ולא בשביל הכדורסל".

מי יהיה היו"ר הבא?
"אנחנו במשבר גם בנינו ובין עצמנו. גם הסדר בין המרכזים אחרי האירוע הזה הוא כבר לא מה שהיה. יש חוסר אימון בין החברים, נצטרך לאחות את הקרעים ולעשות סדר בין החברים, לפני שאנחנו מביאים יושב ראש, וקוברים גם אותו פעם נוספת". אוחיון המשיך ואמר כי: "זה נראה שלאנשים באיגוד לא ממש אכפת מהכדורסל ולא באמת עם מה שקורה, אלא מתעסקים בעצמם".

חיים אוחיון (משה חרמון)
חיים אוחיון. תעודת עניות לאיגוד הכדורסל (משה חרמון)
 

יורם אורנשטיין, מנכ"ל מרכז הפועל, שאמור לקבוע מי יהיה היו"ר הבא, אמר הערב בתגובה: "אני מאוד מצטער שחלוץ עזב ועדיין מעכל את הבשורה".

שאול אייזנברג אמר הערב בתגובה על מה שקורה באיגוד: "יש כרגע שלוש אפשרויות אחרי שחלוץ עזב. או שיהיה מפרק מטעם בית המשפט, בחירות חדשות או שכל הסיעות יתלכדו סביב צביקה שרף, הוא היחידי שיכול להציל את האיגוד כיום".

שאול אייזנברג (רדאד ג´בארה)
שאול אייזנברג. רק שרף יציל את האיגוד לטענתו (רדאד ג´בארה)
 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */