יום ראשון, 06.10.2024 שעה 14:34
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

הפועל תעמוד לדין על רקע הקריאות לעבר רגב פנאן

האיגוד החליט להעמיד לדין את הקבוצה שאוהדיה הקניטו את מאמן הכושר בגן נר. הפועל: "תמוה". נאור על ה-68:64 לאילת: "הגיע לנו לנצח". צפו בתקציר

|
אוהדי הפועל בגן נר. הקבוצה לדין (יוסי ציפקיס)
אוהדי הפועל בגן נר. הקבוצה לדין (יוסי ציפקיס)

שבוע בדיוק לאחר משחקה של הפועל תל אביב מול גלבוע/גליל הודיע היום (שני) איגוד הכדורסל כי העולה החדשה לליגת העל תעמוד לדין משמעתי. ההחלטה התקבלה על פי המלצתו של היועץ המשפטי של האיגוד שעיין בסיום המשחק בדוחות השופטים והמשקיפים שציינו את ההתרחשות בין האוהדים האדומים למאמן הכושר של הגלבוע, רגב פנאן, שספג קריאות גנאי לאורך כל המשחק.

הדיון עצמו ייערך רק ביום חמישי הבא, כפי שנקבע מלכתחילה ויתייחס לא רק לדו"ח השיפוט מהמשחק מול גלבוע אלא גם לרשמים שנכנסו אל הדוחות ממשחקה הביתי של הפועל מול מכבי חיפה. בדוחות עצמם מוזכרים שירי נאצה נגד בעלי תפקידים בקבוצות אחרות ואף נכתב כי הקבוצה לא נקטה אמצעים בפועל על מנת להפסיק את ביטויי האלימות הללו.

מאיגוד הכדורסל נמסר כי מדובר כבר בתלונה הרביעית נגד האוהדים האדומים מאז פתיחתה של העונה וכי התלונות שהתקבלו עד כה נגעו בעיקר באלימות מילולית והדלקת אבוקה במשחק מול הפועל ירושלים בחוץ. עד כה הסתפקה ועדת המשמעת של האיגוד בעונש על תנאי בלבד וכן פקדה על הקבוצה להכין תוכנית חינוכית מפורטת שתסביר כיצד הם מתכננים להתמודד עם הבעיה וכיצד הם מתכוונים לחנך את קהל האוהדים שלהם לתרבות נטולת אלימות במגרשים.

כמו כן ספגה הפועל קנס כספי ועונש על תנאי שאינו מתנגש עם הסעיפים אשר בגינם תועמד לדין כעת. היועץ המשפטי כתב: "אנו סבורים כי עלינו להתייחס לביטויי האלימות המילולית, קריאות הגנאי ודברי השנאה הקשים והמזעזעים בחומרה יתרה והכל במטרה למנוע ולהוקיע את האלימות המילולית ודברי הנאצה של אוהדי הקבוצה בעתיד".

יש לציין כי הדיון עצמו ייערך רק לאחר הדרבי שיערך ביום ראשון הקרוב ויפגיש את הפועל ומכבי לקרב שכבר הרבה מאוד שנים לא נראה כמותו במחוזותינו. שני הקהלים מתרגשים לקראת המשחק שתופס את מירב תשומת הלב, זאת כאשר האוהדים האדומים רכשו כבר את כל הכרטיסים, 750 במספר, שהועמדו לרשותם. האוהדים לקחו קשה מאוד את ההחלטה להעמיד אותם לדין היות ולפיהם מדובר בהענשת הכלל על התנהגותם של קומץ מתפרעים אשר הורסים את שמו הטוב של יתר הקהל. עוד טוענים בחוגי האוהדים כי על אף שהדבר אינו נראה לעין ישנה פעילות ענפה כל הזמן על מנת למגר את הדיבורים הקשים ואת קריאות הנאצה השונות.

צפו בהפועל אילת מנצחת את הפועל ת"א

בהפועל תל אביב אמרו בתגובה: "אין עוד מועדון ספורט בארץ שעוסק בהסברה ובפעילות מונעת אלימות כמונו. אנחנו משקיעים עשרות שעות שבוע אחר שבוע בניסיון לצמצם את רמת השימוש בביטויים פוגעניים ובכאלו המבזים את זכר השואה ולאורך הזמן אף מצליחים ולראייה לכך הירידה החדה בשימוש בביטויים אלו. קללות הן דבר מכוער אבל הן מכוערות כאשר הן נשמעות מכל היציעים ולא רק מיציעי אוהדי הפועל תל אביב ולכן תמוה בעינינו מדוע יש דיון אחד להפועל תל אביב ודין שונה לשאר קבוצות הליגה".

גורם בקבוצה אף אמר: "איפה היה איגוד הכדורסל רק לפני שבוע כאשר אוהדי מכבי חיפה שרו שירים על מוני פנאן והשתמשו בביטויים "נאצים", ודומיהם? איפה היה איגוד הכדורסל כאשר אוהדי אשקלון שרו שירים גזעניים? אנחנו לא מצדיקים את הקללות אבל לא יכול להיות שתהיה איפה ואיפה".

הפועל ת&qout;א מול הפועל אילת (חגי ניזרי)
אוהדי הפועל. "לא ייתכן שתהיה איפה ואיפה" (חגי ניזרי)
 

נאור: "הדרבי היה בראש, אבל לא הפסדנו בגלל זה"
ביתה אינו מבצרה. העולה החדשה לליגת העל, הפועל תל אביב, רשמה אמש (ראשון) הפסד ביתי נוסף בליגה והפעם להפועל אילת של עודד קטש. חניכיו של ארז אדלשטיין פתחו את המשחק מצוין ונדמה היה כי הם בדרך הנכונה לניצחון נוסף אך בסופו של דבר המומנטום של האדומים אבד והעבירה הטכנית שספגה הקבוצה הובילה לאיבוד הריכוז ולמהפך של הקבוצה האורחת שרשמה בסיום ניצחון 64:68.

האדומים היו עסוקים במהלך הימים האחרונים בעניין אחר לגמרי. בשבוע הבא ייערך המשחק שמעניין את אוהדי הקבוצה יותר מכל - הדרבי מול מכבי תל אביב - ו-750 הכרטיסים שהוקצו עבורם כלל אינם מספיקים עבור האוהדים הרבים שמעוניינים לגדוש את ההיכל. הכרטיסים שהועברו להנהלת הפועל נמכרו בתחילה לחברי העמותה כשבמקביל אף נערכה הגרלה על מנת שלא לגרום לתסיסה בקרב הקהל שמשווע כבר תקופה ארוכה למשחק החם ביותר של השנה.

עבור הפועל מדובר בהישג חשוב מאוד בגזרת הכרטיסים היות ובקיץ האחרון הצליחו חברי ההנהלה שלה לשנות את נהלי המנהלת שפסקו בתחילה כי לקבוצה האורחת יועמדו כ-400 כרטיסים בלבד. אנשי הפועל שכבר ראו צעד קדימה והבינו כי הדרבי שמצפה להם יעורר סערה גדולה דרשו לשנות את הקביעה והצליחו לשריין 350 כרטיסים נוספים עבור האוהדים שלהם. קפטן האדומים, מתן נאור, סיכם: "באנו בצורה מאוד טובה למשחק הזה, אבל זה הכל עניין של מומנטומים. נכון שאין דבר כזה מגיע בספורט, זה לא קיים, אבל הגיע לנו לנצח כי באנו הרבה יותר טובים. היה לנו מומנטום טוב שהשתנה וגם היו לנו זריקות טובות וחופשיות בסוף שהיו יכולות לשנות את התמונה, אבל לצערי זה לא עבד והפסדנו במשחק הזה".

קרטיס קלע ומתן נאור על הפרקט. הקפטן לא אהב את ההפסד (משה חרמון)
קרטיס קלע ומתן נאור על הפרקט. הקפטן לא אהב את ההפסד (משה חרמון)
 

הדרבי התל אביב שכבר מעסיק את כולם מסביב ובעיקר את האוהדים האדומים, שאגב לא שכחו להבהיר לשחקנים שלהם כי "הדרבי הוא מעל לכל", לא פסח על שחקני הקבוצה שכבר מרגישים את ההתרגשות העצומה. נאור ניסה להסביר האם המשחק הגדול מול מכבי תל אביב כבר ישב להם בראש עוד לפני המפגש מול אילת: "אני אשקר אם אני אגיד שהדרבי לא היה לנו בשום תא במח, אבל אין קשר בין זה לבין העובדה שלגמרי התרכזנו במשחק. לדרבי יש משמעויות אחרות וזה ברור לגמרי, אבל כולם ראו בגישה שלנו שבאנו למשחק הזה כמו שצריך ורק חבל שאיבדנו את המומנטום שלנו. הדרבי הקרוב הוא ממש לא הסיבה שבגללה הפסדנו לאילת".

עוד הוסיף הקפטן האדום: "היו לנו משחקים שכן הצלחנו לשמור על המומנטום שלנו, אבל כאשר מגיעים לסוף משחק והוא צמוד אז הכל יכול לקרות, היו לנו גם כמה זריקות שלא נכנסו וזה הרס לנו. הלוואי והיינו מצליחים לשמור על הפוקוס ארבעים דקות ולזה בדיוק אנחנו צריכים לשאוף. אני לא יודע אם זה קורה לנו כל הזמן, אני לא חושב ככה, אבל באמת בסופו של דבר יצאנו מאוכזבים מהמשחק הזה ואין לי עוד הסבר להפסד".

נכון לעכשיו, מאזנה של הפועל תל אביב בבית עומד על ניצחון אחד מתוך ארבעה, זאת כאשר את כל משחקי החוץ שלה מול מכבי ראשון לציון, הפועל ירושלים וגלבוע/גליל ניצחה. הפועל נאלצה להעתיק את משחקיה השנה אל בית מכבי שבראשון לציון היות והמגרש בו שיחקה בשנים האחרונות, הדר יוסף, לא הלם אירוח בליגת העל ובעיקר לא הכיל מספיק מקומות עבור האוהדים האדומים שמגיעים בהמוניהם למשחקים.

הקהל האדום. הבהיר לשחקנים מה משמעות הדרבי (חגי ניזרי)
הקהל האדום. הבהיר לשחקנים מה משמעות הדרבי (חגי ניזרי)
 

נאור ניסה להסביר מדוע עד כה לא מצליחה הפועל להפוך את הבית שלה למבצר והאם מדובר דווקא בלחץ שמכריע אותה: "היו לי כמה קבוצות בקריירה שדיברנו על זה שבבית יותר קשה לשחק. אני אישית לא חושב שיש לנו לחץ בבית, אבל כאשר יש משחקים צמודים אז לפעמים מפסידים ולפעמים מנצחים וצריך פשוט להיות קבוצה עם אופי נכון ולדפוק את הזריקות החשובות. יש משחקים שהצלחנו לעשות את זה, אבל כאשר אתה משחק באש בסופו של דבר אתה נכווה ועכשיו היינו יכולים להיות בסיטואציה אחרת מבלי לגרוע לקרדיט שמגיע להפועל אילת".

לסיום התייחס הקפטן גם למשחק הכי חשוב שלהם העונה, הדרבי מול מכבי: "אין ספק שיש פערי רמות בנינו לבין מכבי תל אביב, פערי רמות מקצועיים, אבל הקהל שלנו מחפש קודם כל שאנחנו נבוא ונלחם ואם כל משחק אנחנו נותנים את המאה אחוז שלנו ואפילו את ה-150 אחוז שלנו אז בדרבי הם מצפים שאנחנו נביא מעצמנו 200 אחוז. אנחנו נדבר עם השחקנים שלנו ונבוא למשחק קודם כל בשביל להלחם. ברור שיש קצת התרגשות כמו לכל משחק, אבל לדרבי יש את הייחוד שלו, אי אפשר לשנות את זה".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */