יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:51
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

הנדריקס מסכם: זו הייתה החוויה הכי טובה בחיי

פורוורד מכבי תל אביב מספר על ההתאהבות בישראל, חלום ה-NBA, ההערכה לדייויד בלאט והחבר לכל החיים שמצא בארץ. ראיון פרידה?

|
הנדריקס. לאן פניו מועדות? (יניב גונן)
הנדריקס. לאן פניו מועדות? (יניב גונן)

שתי עונות בדיוק חלפו מאז הצליחה מכבי תל אביב להניח את ידה על תגלית העונה של הליגה הספרדית, הפורוורד ריצ'ארד הנדריקס. עתה, כשהוא כבר מסיים את חוזהו בקבוצה, נחשב האמריקני לאחד מהשחקנים הטובים והמבוקשים באירופה ולאחד מהמשמעותיים ביותר בסגל של הצהובים.

הנדריקס, שכלל לא ברור אם ימשיך גם בעונה הבאה, הצליח לבסס את מעמדו כשחקן חשוב מאוד בסגל של דייויד בלאט, אך שהקבוצות שמעוניינות בו עומדות בתור מעניין יהיה לראות האם מכבי תוכל להתמודד עם הכסף הגדול ולהשאיר את הנדריקס עונה נוספת.

לקראת סיומה של העונה פגשנו את הנדריקס לשיחה אישית על מנת לסכם את השנתיים הראשונות שלו בצהוב ומי יודע, אולי גם האחרונות.

ריצ'י, אין ספק שהפכת השנה לאחד מהשחקנים המבוקשים באירופה, אבל איפה אתה שם את הדגש הגדול בין ריצ'י של העונה שעברה לבין זה של העונה, שהפך לשם חם מאוד?
"אני חושב שהשנה יש לי יותר בטחון. אני גם יותר מנוסה כי בעונה שעברה הייתה לי את ההזדמנות להתנסות ביורוליג והשנה הזו כבר הייתי חלק הרבה יותר מוכן. את הליגה הישראלית אני כבר מכיר היטב ויודע למה לצפות. אני יותר מודע לסביבה שלי כשאני עולה על המגרש מאשר בעונה שעברה, הביטחון העצמי שלי הוא הדבר המשמעותי וההבדל הכי גדול בין ריצ'ארד של העונה לבין ריצ'ארד של העונה שעברה. אני לא אומר שלא היה לי ביטחון עצמי בעונה שעברה, אבל השנה היה לי הרבה יותר".

בעונה שעברה בלאט נלחם עליך כדי שתשאר אחרי שרצו להשאיל אותך וגם בתחילת העונה הייתה התלבטות בינן לבין מילאן מצ'באן, אבל דייויד בכל זאת ביקש שתשאר. איך זה השפיע עליך?
"זה מחמיא לי מאוד, יש לי כבוד מוחלט לבלאט. בשנתיים שלי כאן הגענו להרבה מאוד הצלחות ולמען האמת זו הייתה חווית הכדורסל הכי טובה שהיתה לי בחיים. הניצחונות, ורק להיות חלק מקבוצה טובה, זה דבר מדהים וזה באמת מחמיא לי שבלאט רצה אותי ונלחם עליי גם בשנה שעברה וגם בתחילת העונה הזו ובלי שום קשר הוא נותן לי תמיד אקסטרה מוטיבציה להמשיך ולהילחם בשבילו".

הנדריקס ובלאט (יוסי ציפקיס)
הנדריקס ובלאט. "יד לי כבוד מוחלט אליו" (יוסי ציפקיס)
 

במכבי תל אביב הציפיות הן תמיד לזכות בכל התארים. איך אתה מסכם את העונה הזו מבחינת העמידה במשימות?
"אני חושב שהיתה לנו עונה טובה מאוד. הציפיות במכבי הן תמיד יותר גבוהות ומחדירים בך את הרצון לנצח כל משחק, ולא משנה באיזו מסגרת. ידענו שהשנה הזו אנחנו נצטרך לשחק בשלוש ליגות וזה לא יהיה פשוט, אבל אין ספק שהמטרה היא תמיד להגיע לפיינל פור של היורוליג ולנסות להיאבק על האליפות. לצערי הגענו רק מרחק נגיעה אחת מהגשמת המטרה שלנו, היינו ממש קרובים לפיינל פור ואם היינו מגיעים לשם לכי תדעי מה היה קורה. אף פעם אי אפשר לדעת. בכל זאת, זכינו בליגה האדריאטית, עברנו עונה שלמה שם עם הפסד אחד למרות כל הנסיעות שכולם התלוננו עליהן, זו היתה חוויה טובה כי גם זכינו שם באליפות והנה אנחנו עכשיו מרחק נגיעה מזכייה בעוד תואר השנה".

כבר טעמת מקרוב את ההשתתפות בפיינל פור של היורוליג, כמה קשה היה לא להגיע לשם השנה כשהייתם כל כך קרובים, מרחק שניות?
"במשחק הרביעי היתה לנו אפשרות לסגור את הסדרה הזו ולעלות לפיינל פור, אבל אני עדין חושב שצריך לתת קרדיט לפאו, זו לא סתם עוד קבוצה ביורוליג, זו אחת הקבוצות הטובות ביותר באירופה. הם גם נלחמו על החיים שלהם שם וככה זה בכדורסל. להפסיד את המשחק החמישי בחוץ בהפרש נקודה זה לא נעים וגורם תחושה של החמצה, אבל אחרי עונה שבה שיחקנו למעלה מ-80 משחקים צריכים להיות מרוצים מהאופי של הקבוצה הזו".

ריצ´ארד הנדריקס מתקשה (יוסי ציפקיס)
הנדריקס מול פאו. "תחושה של החמצה" (יוסי ציפקיס)
 

גם אנחנו וגם מכבי עוד לא יודעים איך תיראה העונה הבאה ומי יהיו השחקנים. מה לגביך? אתה נשאר?
"אני לא יודע עדיין. הבנתי שבלאט האריך את החוזה שלו בשנתיים ואין ספק שזה שהוא נשאר זו עוד סיבה להישאר גם. אני לא יודע מה קורה עם כולם, מה קורה עם החוזים שלהם, אבל הקבוצה תמשיך להיות טובה בלי שום קשר למי משחק בה ונראה מה קורה".

אתה מודע אבל לעובדה שגם עכשיו בלאט נלחם שתשאר במכבי?
"זה מחמיא לשמוע שהוא חושב שאני שחקן חשוב בפאזל שלו ושהוא רוצה אותי כאן, נהנתי ואני עדיין נהנה לשחק תחתיו ועבור מכבי. אני לא יודע מה כתבו בתקשורת הישראלית לאחרונה, אבל אנחנו נחכה שהעונה תגמר ואז יהיה לנו זמן להמשיך ולדבר. עבורי כשחקן אני רק רוצה להמשיך ולגדול מבחינה מקצועית, להיות טוב, חבר טוב לקבוצה ושחקן הכי טוב שאני יכול".

 
 אתה עדין שואף להגיע ל-NBA? הנדריקס: "אני חושב שאני יכול לעשות זאת, אבל אם להיות מציאותי, אני רק רוצה לשחק איפה שאני ארגיש משמעותי מאוד בסגל" 
 
 
 

אבל בכל זאת, אתה אוהב את מכבי? היית רוצה להישאר כאן אם זה היה תלוי רק בך?
"אני אוהב את מכבי, זה לא סוד, נהנתי כאן מכל רגע, אבל באותה נשימה אני צריך לעשות מה שטוב עבורי ולבחון את כל ההזדמנויות שיש לי. אני עדיין לא יודע מה טוב עבורי כרגע, אבל נכון להיום אני עוד משחק תחת חוזה במכבי ואני מתרכז רק בזה כי יש היום אליפות וזה הדבר הכי חשוב. כשהעונה תיגמר, עם עוד אליפות הלוואי, נעריך את המצב ונעשה החלטות".

הנדריקס (שי לוי)
הנדריקס. "אני עדיין לא יודע מה טוב עבורי כרגע" (שי לוי)
 

מה מכבי צריכה לעשות כדי להשאיר אותך כאן עוד עונה? רק לפני כמה חודשים הסוכן שלך אמר שאולי לא תשאר
"אני לא יודע מה מכבי צריכים לעשות כדי שאשאר, אנחנו צריכים להמשיך לדבר על זה עם ההנהלה והסוכן שלי. יש הרבה דברים על השולחן, לכן כרגע אי אפשר לעשות החלטות. אני פה עכשיו וצריך לסיים הכי טוב שרק אפשר. הסוכן שלי לא אמר שאני לא אשחק עבור מכבי. המציאות היא שאנחנו רגע מסיום העונה ונדבר עם מכבי ונראה מה קורה אחרי העונה ונראה לי שזה גם מה שאמר הסוכן שלי".

אתה מסכים איתי שכדי שקבוצה תצליח היא צריכה לשמור על סוג של המשכיות? הקבוצות הגדולות באירופה כבר הוכיחו שאין תחליף לזה
"אני מסכים עם זה לגמרי. אני מבין את החשיבות שלשמור על ליכוד אחד, יש לזה משמעות גדולה גם בהצלחה וראינו את זה בפאו וגם בברצלונה ואופילו במכבי. זה לא הדבר היחיד שמוביל להצלחה אבל זה גם יכול להיות חלק חשוב".

אולימפיאקוס. עוד הוכחה שאפשר גם בלי תקציב (GettyImages)
אולימפיאקוס חוגגת. "לא מופתע שהם זכו" (GettyImages)
 

הופתעת מכך שאולימפיאקוס זכתה ביורוליג? קבוצה בלי הרבה כסף שעשתה מתיחת פנים גדולה מאוד השנה הצליחה להפתיע את כל אירופה
"למען האמת, לא. צפיתי בכל המשחק, הופתעתי כאשר הם חזרו למשחק, אבל לפני כן, אם הייתי צריך לבחור קבוצה שתנצח, לא הייתי סגור על אף אחת שהיא פייבורטית מובהקת. עוד לפני הפיינל פור אף אחד לא נתן להם סיכוי בחצי הגמר מול ברצלונה והנה הם עברו אותם וניצחו גם את צסק"א. במהלך המשחק חשבתי שזה נגמר. הופתעתי שהם חזרו, אבל אני לא מופתע בכלל שהם זכו".

יכול להיות שזה נותן דוגמא לקבוצות אחרות גם שזה לא רק הכסף ששולט?
"אני חושב שגם מכבי היא דוגמא טובה למה שאמרת עכשיו. בשנה שעברה, כאשר אנחנו הגענו לפיינל פור ואפילו לגמר לא הרבה אנשים העריכו שנוכל בכלל להגיע לשם. הגענו לשם, ניצחנו את ריאל מדריד ונתנו את כל מה שיכולנו מול פאו, אבל לצערי לא היה לנו משחק הכי טוב, גם לי לא, אבל שחקן אחד או שניים כאן או שם והיינו יכולים גם לזכות".

בראיינט (GettyImages)
בראיינט. "הכי טוב בעולם כרגע" (GettyImages)
 

יש תחושה ששחקנים תמיד חולמים להגיע ל-NBA וגם בגיל מבוגר לא מוותרים על החלום. אתה עדין שואף להגיע לשם?
"אני חושב שאני יכול לעשות זאת, אבל אם להיות מציאותי, אני רק רוצה לשחק איפה שאני ארגיש משמעותי מאוד בסגל. אם יתקשרו אלי משם אני בהחלט אשמח לשחק שם, זה החלום שגדלתי עליו, אבל באותו זמן אני אעשה החלטה נבונה לגבי העתיד שלי".

מה לדעתך קורה ללייקרס בשנתיים האחרונות? הם איבדו את הכוח הגדול שהיה להם?
"אני חושב שהלייקרס צריכים לסמוך אחד על השני כקבוצה. קובי הוא הכי טוב בעולם כרגע, אבל אם תסתכלו על התקופה שהם זכו באליפות, נראה שהם היו יותר מחוברים, יותר קבוצה של שחקנים, יותר מחוייבים. אני חושב שזה חשוב מאוד ואם אתה לא משחק כקבוצה וכיחידה אחת, זה בסוף פוגע בך אל מול קבוצות אחרות שכן משחקות ככה. אבל קובי עדיין הכי טוב בעולם, אני אוהד של הלייקרס ואני חושב שהם יכלו להתחבר ביחד קצת יותר".

הנדריקס (GettyImages)
הנדריקס בימי אלבמה. "אין להם מושג כמה אני גדול כאן" (GettyImages)
 

אנשים באלבמה יודעים שאתה כוכב כל כך גדול באירופה?
"ממש לא, אין להם מושג. המציאות שם שזה מקום מאוד קטן, כולם מכירים את כולם, אנשים נחמדים, אני אוהב את כולם שם ומכיר את כולם למען האמת. האנשים שם לא יודעים הרבה על ישראל כמדינה ובטח לא על מכבי, הם לא מכירים את השם הטוב שיש למכבי באירופה, אבל אני בכל זאת עושה הכי טוב בשביל האנשים שכן עוקבים אחרי שם ובעיקר עבור האנשים בישראל".

 
 בשנתיים האלה התאהבתי בתרבות בישראל, באוכל, האוכל כאן הוא טוב יותר מכל מקום אחר. הייתה לי הזדמנות לחגוג שבתות עם משפחות וגם חגים, פסח למשל, טעמתי דברים אחרים שלא טעמתי 
 
 
 

אנשים בארצות הברית בכלל מעורבים במה שקורה בספורט באירופה?
"הם לא ממש יודעים מה קורה. את צריכה להבין, ל-NBA יש את המוניטין כליגת הכדורסל הטובה בעולם עם השחקנים הטובים בעולם ובארצות הברית יש מנטאליות שאומרת שאם זה לא הכי טוב שיש, אז אין טעם לעסוק בזה. זה עצוב כי הם מחמיצים את כל הכישרון באירופה. יש כאן הרבה מאוד שחקנים אמריקנים שמשחקים בכל העולם, בעיקר באירופה. זה חבל שהם לא מבינים את הערך והיופי של הכדורסל שהוא מחוץ לארצות הברית".

רונאלדו מול מסי (רויטרס)
רונאלדו ומסי. "אני נוסע בכביש ורואה אנשים רואים ריאל מול בארסה" (רויטרס)
 

אצלנו בישראל אנחנו רואים הכל. NBA, ליגת אלופות, ליגה ספרדית, ליגה איטלקית, בייסבול, פוטבול אמריקני, פשוט הכל. הרגשת את זה ברחוב הישראלי?
"אני בהחלט מרגיש את זה. אני נוסע בכביש ורואה אנשים יושבים ורואים משחקים של ריאל מדריד וברצלונה בכדורגל. תמיד אני יודע מתי יש משחק גדול כי מרגישים את זה כאן. אני מבין שכולם פה אוהבים קבוצה כזו אחרת מסביב לעולם וזה מאוד יפה".

כשרק הגעת לישראל סיפרת לי שאתה בחור שאוהב ללמוד, להכיר דברים חדשים ולהתנסות, מה למדת על ישראל בשנתיים שלך כאן?
"בשנתיים האלה התאהבתי בתרבות בישראל, באוכל, האוכל כאן הוא טוב יותר מכל מקום אחר. הייתה לי הזדמנות לחגוג שבתות עם משפחות וגם חגים, פסח למשל, טעמתי דברים אחרים שלא טעמתי. למדתי על ההיסטוריה של היהודים בישראל ועל ישראל כמדינה זו היתה חוויה מדהימה ולמדתי הרבה מאוד".

הכיפה של מכבי וההגדה של פסח (שרון קביליו)
שולחן פסח. הנדריקס: "טעמתי דברים שלא טעמתי בעבר" (שרון קביליו)
 

אם לא תשאר כאן תחזור לבקר? סתם לחופשה?
"למה לא, זה מקום ידידותי מאוד. אחרי שהייתי פה שנתיים וגם אם לא אמשיך עם הקבוצה, זה מקום שתמיד ארצה לבקר בו. אם זה סתם ליהנות אפילו בחוף הים או לטייל בעיר. אני מאוד אוהב את ישראל".

כמה קשה היה לשחק העונה בשלוש ליגות שונות? כי שמענו לא מעט אנשים במכבי מתלוננים על הסחבת וחוסר המנוחה
"בשבילי זו היתה חוויה מדהימה, נהנתי. היה קשה בגלל שהיו הרבה נסיעות ולפעמים לא הצלחנו להגיע לרמת האנרגיה הכי גבוהה שיש כי זה משחק אחרי משחק, אבל כשאתה במכבי אתה מבין שכל קבוצה תעשה הכל כדי לנצח אותך. אני שמח שהייתה לי הזדמנות לפגוש הרבה קבוצות שאני יודע שכילד מאלבמה בחיים לא חשב שהוא יפגוש. בתחילת העונה, כאשר המאמנים דיברו על העונה הזו והסבירו שבליגה הישראלית יוכלו לשחק רק ארבעה זרים, זה היה לא פשוט, אבל אני תמיד רציתי לשחק כל משחק כמו שעשיתי העונה, למעט איזה משחק אחד או שניים. נהנתי מאוד מהאתגר, השתפשפנו כמקצוענים בסגנון של משחק אחרי משחק וזה נפלא לדעתי".

ריצ´ארד הנדריקס (משה חרמון)
הנדריקס. למרות התמונה, הוא די נהנה מהחוויה לשחק בשלוש ליגות (משה חרמון)
 

אם תשאר כאן, אתה חושב שמכבי צריכה לשחק בשלוש ליגות, כי הם כבר הבינו שזה אולי לא ממש עובד?
"זה ללא ספק קשה. זה דבר לא פשוט ששואב הרבה אנרגיה מכולם וכאשר עושים זאת לפעמים זה לוקח לך את האנרגיה ממשחקים שהם בעלי ערך עליון להמשך העונה שלך, אבל מבחינתי השנה הזו היתה טובה בעיקר אחרי שזכינו בליגה האדריאטית, רצנו יפה ביורוליג וזו החלטה של מכבי למעשה".

איך היית מגדיר את הקשר שלך עם בלאט?
"זו מערכת יחסים טובה. אנחנו לא חברים טובים, יש בינינו הערכה אבסולוטית. אני שם לב שהוא תמיד נמצא כאן כשאתה מגיע למגרש, המכונית שלו בחוץ, הוא עושה את העבודה שלו, הוא נותן טיפים טובים, הוא תמיד שם בשבילך".

לנגפורד והנדריקס. חברים לחיים (יוסי ציפקיס)
לנגפורד והנדריקס. חברים לחיים (יוסי ציפקיס)
 

כולם בחדר ההלבשה של מכבי אומרים שאתה אחד הנחמדים, זה נכון?
"זה נחמד לשמוע את זה, אבל אני חושב שיש לנו חדר הלבשה מדהים, חבר'ה טובים. היתה כימיה טובה השנה, כולנו עבדנו מאוד קשה ורצינו ליהנות ולהוכיח את עצמנו והיה לנו כיף לבלות ביחד. קית' הוא בחור נפלא, מצאנו שיש לנו מכנה משותף, יש לנו תמיד על מה לדבר ואני מכבד אותו. אני מרגיש שיש לי חבר לכל החיים עם קית'".

מה אתה חושב על העונה הקשה שעברה על סופוקליס שחורציאניטיס, זה בטח לא פשוט לראות חבר שעובר משברים כאלה עם הפציעות שלו?
"לצערנו פציעות זה משהו שאי אפשר לדעת מתי יקרה, אבל כשזה קרה ריחמנו עליו מאוד. הוא יעשה מה שהוא צריך לעשות, כולם יודעים איזה שחקן הוא ואיזה בחור קשוח הוא. הוא אחד מהטובים באירופה ואני מקווה שהוא יחזור להיות הסופו שכולנו אוהבים ומעריכים".

הנדריקס (עמית מצפה)
הנדריקס. שנה אחרונה במכבי? (עמית מצפה)
 

השיטה בליגה הישראלית הוגנת לדעתך? כולם מתלוננים עליה לאחרונה בעיקר במכבי
"זו השיטה ואין מה לעשות. הלוואי שכל אחד מהשחקנים שלנו יכול היה לשחק, אבל זה מה שזה. זה לא פשוט לראות חברים מחוץ לסגל, תמיד רוצים לראות את כל השחקנים, אבל יש פה ועדה מקומית שמחליטה ואנחנו רק צריכים לשחק".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */