יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:32

מקסיוטה: יש יחס גזעני כלפיי בגלל שאני רוסייה

למתעמלת יש בטן מלאה על היחס כלפיה ("לא נעים לי בנבחרת. את שטילוב כולם אוהבים, אותי לא"), אך שום דבר לא יעצור אותה בדרך ללונדון. צפו בכתבה

|
ולריה מקסיוטה. טוענת ליחס גזעני כלפייה
ולריה מקסיוטה. טוענת ליחס גזעני כלפייה

המתעמלת ולריה מקסיוטה לא רואה דבר מבעד לעיניה מלבד אולימפיאדת לונדון 2012. המכשולים העומדים בדרכה רבים - קריטריון ישראלי מחמיר, בעיות כלכליות ואפילו יחס עוין על רקע מוצאה לטענתה. אך כשתעלה היום (חמישי) על המזרון באליפות אירופה הנערכת בבריסל, היא תשים את הכול בצד כדי להגשים את חלומה הגדול ולהשיג את הכרטיס לאולימפיאדה.

מקסיוטה כבר קבעה את הקריטריון הבינלאומי בחודש ינואר האחרון בתחרות המיון בלונדון, אך כדי להשיג את הקריטריון הישראלי היא תצטרך לסיים בין 12 הראשונות בקרב-רב או לחלופין בין שש הראשונות על מכשיר בודד. אם אכן תעפיל ללונדון, היא איננה מתכוונת להגיע לשם רק כדי להתחרות אלא תעשה הכול כדי להתמודד על מדליה בתרגיל הקפיצות, שנחשב למועדף עליה. 

היא עלתה לארץ בגיל 17 מאוקראינה, לאחר שחשה שמתנכלים לה בנבחרת במולדתה. המאמן, אהרון ליטווין, שיכנע אותה לארוז מזוודות ובצעד אמיץ היא השאירה מאחוריה בגיל צעיר את משפחתה ואת כל חייה ועברה לייצג את ישראל. מאז שעלתה לארץ, היא למדה עברית, התאקלמה, זכתה באינספור מדליות בתחרויות נחשבות ואף נישאה לפני שלוש שנים לבחור ישראלי שהכירה כאן.

אך דווקא בעולם ההתעמלות הקרוב אליה, היא איננה מרגישה בבית וטוענת ליחס עוין בנבחרת בגלל מוצאה. "לא אוהבים אותי כי אני רוסייה ואני מנסה להיות טובה יותר מהמתעמלות ההאחרות", היא אומרת בצער. 

דבר נוסף שמפריע למקסיוטה הוא הקריטריון הישראלי אשר פוגע בהכנותיה לאולימפיאדה ומונע ממנה להכין תרגילים חדשים לקראת לונדון. "שואלים אותי בעולם איך זה יכול להיות שהקריטריון הבינלאומי לא מספיק? אבל זה מה שהמדינה קבעה ואין מה לעשות".

לאחרונה פתחה מקסיוטה בדומה לקלע סרגיי ריכטר, עמוד באתר מימונה  בו היא מציעה פריטים בעלי ערך סנטימנטלי מהקריירה שלה בתמורה לתרומה של המשתתף. בעזרת המיזם הזה, מקווה מקסיוטה להתמודד עם הקשיים הכלכליים המלווים כמעט כל ספורטאי אולימפי בישראל. 

צפו בראיון גלוי לב עם ולריה מקסיוטה

ולריה מקסיוטה: יש יחס גזעני כלפיי

תגובת איגוד הההתעמלות:
"באיגוד ההתעמלות ישנן מתעמלות ומתעמלים רבים עולי מדינות חבר העמים או ילדים להורים עולי מדינות אלו. מעולם לא נתקבלה באיגוד תלונה, טענה, או אפילו הועלה הנושא של אפליה על רקע זה מאף אחת מהמתעמלות או המתעמלים, וברור שגם לא מצדה של ולריה.

הנבחרת שתייצג את ישראל באליפות אירופה שמתחילה מחר, נשלחה במטרה ברורה לסייע לולריה להשיג את הקריטריון הישראלי. ראוי לזכור שקיים פער גילאים בין ולריה (25) ליתר חברות הנבחרת (הדס 19, נופר 17, נועם 16), וייתכן שהדבר גורם לריחוק מסוים.

ולריה, בה איגוד ההתעמלות השקיע ומשקיע משאבים אותם אף מתעמלת ישראלית אחרת לא קיבלה בעבר, מעולם לא העלתה בפני מי מאיגוד ההתעמלות טענה מסוג זה, אשר כמובן, לו הייתה מונחת על שולחנו, הייתה מקבלת את תשומת הלב והטיפול הראוי לה. איגוד ההתעמלות מטפח את כל המתעמלות והמתעמלים ללא הבדל דת, גזע ומין".   

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */