יום שני, 08.07.2024 שעה 04:15

פדרו גלבאן חוגג שער 52 בבני יהודה (יוסי ציפקיס)

לעיני קשטן: בני יהודה גברה 1:2 על מכבי חיפה

המאמן שיחליף את אבוקסיס ("ניצחון גדול") צפה מהיציע. גלבאן הפך לכובש הזר המצטיין עם 52 שערים, אנדלובו הוסיף, תורג'מן צימק. צפו בתקציר

יום שבת, 28/04/2012, 19:302,000 צופיםליגת העל - מחזור 34
מכבי חיפה
שער אלון תורג'מן (68)
הסתיים
2 1
שופט:
שער פדרו גלבאן (21)
שער דינו אנדלובו (34)
בני יהודה
ליגת העל 11-12
 פלייאוף עליון 
7323-4636עירוני ק"ש1
5934-5236בני יהודה2
5834-6236הפועל ת"א3
5743-5536מכבי חיפה4
5646-5136מכבי נתניה5
5241-5236מכבי ת"א6
5143-4236מ.ס אשדוד7
5050-5836בני סכנין8
 פלייאוף תחתון 
5041-3136בית"ר ירושלים1
4544-4936הפועל עכו2
4545-3736הפועל ניר רמה"ש3
4142-3936הפועל חיפה4
4060-3836הפועל ב"ש5
3957-3936מכבי פ"ת6
2768-3836הפועל ראשל"צ7
2653-3536הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ת"א
  • 1 - 3
  • בני סכנין
  • הפועל עכו
  • 0 - 0
  • הפועל חיפה
  • הפועל ראשל"צ
  • 1 - 0
  • הפועל ב"ש
  • הפועל פ"ת
  • 1 - 0
  • מכבי פ"ת
  • עירוני ק"ש
  • 0 - 1
  • מ.ס אשדוד
  • בני יהודה
  • 1 - 2
  • מכבי חיפה
  • הפועל ניר רמה"ש
  • 1 - 0
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 1
  • מכבי נתניה
הרכבים וציונים
 
 

המאמן החדש-ישן של בני יהודה, דרור קשטן, יכול להיות מרוצה. מחליפו של יוסי אבוקסיס בעונה הבאה צפה בזהובים מנצחים 1:2 את האלופה היוצאת, מכבי חיפה, ניצחון שבזכותו העלתה הקבוצה את מאזנה ל-53 נקודות, שתיים פחות מהפועל תל אביב שנמצאת במקום השני.

המשחק נפתח בצורה נוראית. הוא היה משעמם ולא מדויק. עד הדקה ה-21. באותה דקה כדור שהוגבה לרחבת חיפה הורחק והגיע לפדרו גלבאן, שמ-17 מטרים שלח בעיטה שטוחה לרשת של ניר דוידוביץ'. בזכות השער העלה הארגנטיני את מאזנו ל-52 שערים מאז שהגיע לבני יהודה והוא עבר את ניקולאי קודריצקי, לו 51 שערים.

בדקה ה-31 הבלם הבוסני, אדין צוצאליץ', פנה אל הספסל וטען כי הוא אינו חש בטוב. אלישע לוי לא לקח סיכונים מיותרים והכניס את סארי פלאח הצעיר במקומו. לאחר מכן התברר כי צוצאליץ' סובל מזעזוע מוח קל. למרות זאת הוא צפוי להיות כשיר למשחק הגביע ביום רביעי מול מ.ס. אשדוד.

מי שבספק למשחק הוא וויאם עמאשה שסובל ממתיחה במפשעה. אגב, הקפטן יניב קטן, נאלץ לשחק עם נעליים חדשות לאחר שהנעליים הרגילות שלו נשארו בכפר גלים.

צפו בבני יהודה מנצחת את מכבי חיפה

חזרו למשחק. שלוש דקות אחר כך ננאד מרינקוביץ' קיבל כדור במרכז המגרש וזיהה את דינו אנדלובו פורץ קדימה. הקשר העביר מסירה גאונית לחלוץ, שדהר קדימה ועם הרבה כח הגיע למצב של אחד על אחד מול דוידוביץ', ומחמישה מטרים הוא בעט לרשת את השני.

אבוקסיס: מאוד גאה בשחקנים

האלופה היוצאת לחצה ולחצה ובדקה ה-68 הגיע השער המצמק. עידן ורד עבר שחקן והרים כדור מדויק לראשו של אלון תורג'מן, שנגח היטב לרשת. הירוקים ניסו לחזור ובדקה ה-80 מוחמד גדיר קיבל הזדמנות פז כשעמד לבד מחמישה מטרים מול איינוגבה, אך החלוץ בעט היישר לידיו.

דרור קשטן וצבי רוזן (יוסי ציפקיס)
דרור קשטן וצבי רוזן ביציעי בלומפילד (יוסי ציפקיס)
 

כעת כל מה שנותר לחיפה הוא משחק הגביע. אולי שם היא תצליח להמתיק את העונה. המאמן אלישע לוי ייפגש כבר במהלך השבוע עם מנכ"ל מכבי נתניה, קובי בלדב.

מוחמד גדיר לאחר ההחמצה (יוסי ציפקיס)
מוחמד גדיר לאחר ההחמצה (יוסי ציפקיס)
 

אבוקסיס: "מכבי חיפה הגיעה לשני מצבים"
מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס, שיהיה עוזרו של גוטמן בנבחרת, אמר: "זה ניצחון גדול. נתנו מאמץ גדול עד שהתעייפנו. זה ניצחון גדול כי אתם רואים כמה צפוף הכל בצמרת. אנחנו שמחים מאוד מהחצי הראשון, מהחצי השני פחות, אבל חיפה קבוצה עם המון כישרון ויכולת. הם הגיעו אולי לשני מצבים, וזו מכבי חיפה, קבוצה שיש לה את קטן, ורד, עמאשה ותורג'מן. זה אומר שההגנה שלנו עשתה עבודה פנטסטית ומגיע להם כל הכבוד. בכלל משחק ההגנה שלנו היה טוב ואנחנו מרוצים מאוד מהניצחון".

על ההבדל בין הניצחון הפעם ל-3:3 מול הפועל ת"א: "אני שומע הרבה אנשים שאומרים שהובלנו 1:3 וקיבלנו שני שערים. אנשים לא מבינים שזה כדורגל. ראיתי את מנצ'סטר יונייטד מובילה 2:4 על אברטון ונגמר 4:4 ואף אחד לא אמר על פרגוסון שהחילופים שלו לא היו בזמן. רק אצלנו כולם חכמים בדיעבד. גם בצ'לסי זה קרה, בכדורגל לא תמיד אפשר לתכנן כמו שרוצים. במשחק נגד הפועל הם בכלל לא הגיעו לשער שלנו ובלי מצבים עשו 3:3, זה כדורגל. זה מה שקרה לנו עם הפועל. עכשיו דלה החזיר לנו חוב כשלקח שער לגדיר".

יוסי אבוקסיס (יוסי ציפקיס)
יוסי אבוקסיס: "ניצחון גדול" (יוסי ציפקיס)
 

על מינויו של קשטן אמר אבוקסיס: "דמאיו דיבר איתי על זה, אבל הוא יכול היה גם לא לדבר איתי. ידעתי שאני לא ממשיך וזהו. כל מי שיהיה, בהצלחה לכולם".

המנכ"ל משה דמאיו הוסיף: "המטרה היתה לנצח, להיות בתמונת הכרטיס לאירופה וזה מה שעשינו. היינו טובים יותר, הגיע לנו הניצחון וכל הכבוד".

בצד השני, מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, התייחס להפסד: "בחצי השני נראינו הרבה יותר טוב, אבל באופן כללי אני לא יכול להיות מרוצה, בטח לא אחרי שאנו סופגים בחצי הראשון. יכולנו לחזור למשחק אבל מבחינתנו הכי חשוב להסתכל על חצי הגמר, להפיק לקחים ונבוא הכי טוב שאפשר".

אלישע לוי (יוסי ציפקיס)
אלישע לו:י"אני לא מרוצה" (יוסי ציפקיס)
 

המאמן התבקש לסכם את העונה ואמר: "סיכומים נעשה בסוף. יש לנו עוד משחק חצי גמר, אחריו עוד שלושה משחקים בליגה ואחר-גך נעשה סיכומים". כשנשאל אם היה צריך לחכות עם ההודעה הבהיר אלישע: "לא. שחקני כדורגל הם מקצוענים, צריך לדעת להתמודד עם זה. אין שום סיבה שהשחקנים לא יעשו עד הרגע האחרון את מה שצריך".

מחצית ראשונה
דקה 4: ארבע דקות משעממות בבלומפילד. המצב הראשון של חיפה הגיע מרגליו של עידן ורד, שחדר לרחבה וברגל שמאל בעט חלש מאוד, דלה איינוגבה קלט.

אוהדי מכבי חיפה נגד אבי לוזון (יוסי ציפקיס)
אוהדי מכבי חיפה נגד אבי לוזון (יוסי ציפקיס)
 

דקה 7: פדרו גלבאן שחקן פשוט מחונן. הקשר הארגנטיני קיבל כדור 17 מטרים מהשער ובין שניים מסר בעדינות לננאד מרינקוביץ', שבעט לא טוב מתוך הרחבה.

אלי גוטמן (יוסי ציפקיס)
אלי גוטמן צופה במשחק (יוסי ציפקיס)
 

דקה 15: הלוואי והיינו יכולים לכתוב לכם על מצבים, שערים ודברים מעניינים אך כל מה שיש לנו להגיד פשוט ירדים אתכם. לפחות הקהל בבלומפילד, שלא מפסיק לעודד, נותן הרגשה טובה.

חסן אבו זייד ויניב קטן (יוסי ציפקיס)
חסן אבו זייד עוקב אחרי יניב קטן (יוסי ציפקיס)
 

דקה 18: כפיר אדרי ארב לכדור מחוץ לרחבה וכשזה הגיע שלח בעיטה חזקה ברגל שמאל, שהלכה מעט גבוה ויצאה החוצה.

יניב קטן מול חסן אבו זייד (יוסי ציפקיס)
יניב קטן מול חסן אבו זייד (יוסי ציפקיס)
 

דקה 21, 0:1 לבני יהודה: דינו אנדלובו הרים כדור לרחבה, בולייאט הרחיק והכדור הגיע לגלבאן, שמ-17 מטרים שלח בעיטה שטוחה לפינה של דוידוביץ'. שערו ה-52 של גלבאן בבני יהודה, אחד יותר מניקולאי קודריצקי. בזכות השער, הפך הארגנטיני לכובש הזר המוביל של בני יהודה.

פדרו גלבאן חוגג (יוסי ציפקיס)
פדרו גלבאן חוגג עם החברים את השער ההיסטורי (יוסי ציפקיס)
 

דקה 31: בעיטה חזקה של וויאם עמאשה עלתה מעל השער ויצאה החוצה. הירוקים מנסים, אך זה לא זה. נראה שהגביע מעניין אותם יותר מתמיד. באותה דקה, אדין צוצאליץ' ירד לספסל לאחר שטען שהוא אינו חש בטוב. סארי פלאח החליפו. הבוסני סובל מזעזוע מוח קל.

עידן ורד מול דלה איינוגבה (יוסי ציפקיס)
עידן ורד מנסה להכניע את דלה איינוגבה (יוסי ציפקיס)
 

דקה 34, 0:2 לבני יהודה: מרינקוביץ' קיבל כדור במרכז המגרש ושלח כדור אדיר לאנדלובו, שדהר לשער כשעותמאן מאחוריו, שמר היטב על הכדור ומול דוידוביץ' בעט לרשת את השני.

דינו אנדלובו חוגג (יוסי ציפקיס)
דינו אנדלובו חוגג עם דן מורי (יוסי ציפקיס)
 

דקה 43: מאז השער של בני יהודה, נסוגה הקבוצה אחורה והירוקים השתלטו על מרכז המגרש. הם מניעים כדור ומתקרבים לשער, אך לא מצליחים לסכן.

יניב קטן ושלו מנשה (יוסי ציפקיס)
יניב קטן חוטף לשלו מנשה (יוסי ציפקיס)
 

מחצית שנייה
דקה 46: אלישע לוי מאוד לא היה מרוצה מיכולת קבוצתו והוציא את יאיא סיידו. אייל גולסה נכנס במקומו.

עלי עותמאן מנסה לחטוף לננאד מרינקוביץ´ (יוסי ציפקיס)
עלי עותמאן מנסה לחטוף לננאד מרינקוביץ´ (יוסי ציפקיס)
 

דקה 56: בני יהודה נעלמה. הזהובים מניעים את הכדור ומקווים ששריקת הפתיחה תישמע. הירוקים מנסים להניע ולהתקרב לשער של איינוגבה, אך לא מצליחים במיוחד.

טאלב טוואטחה נאבק בקסטוטיס איבסקיביצ´יוס (יוסי ציפקיס)
טאלב טוואטחה נאבק בקסטוטיס איבסקיביצ´יוס (יוסי ציפקיס)
 

דקה 61: עמאשה קיבל כדור ברחבה, השתלט יפה אף בעט לא טוב, איינוגבה לא התקשה.

שלו מנשה (יוסי ציפקיס)
שלו מנשה מנסה לחלץ כדור (יוסי ציפקיס)
 

דקה 66: אדרי החל התקפה בצד שמאל והרים כדור לרחבה, מרינקוביץ' הגיע ראשון ונגח, אך הכדור יצא החוצה.

יניב קטן מול איציק עזוז (יוסי ציפקיס)
יניב קטן מול איציק עזוז (יוסי ציפקיס)
 

דקה 68, חיפה מצמקת, 2:1: מהלך גדול של עידן ורד, שעבר שחקן והרים לרחבה הסתיים בנגיחה של אלון תורג'מן לרשת.

אלון תורג´מן חוגג את השער המצמק (יוסי ציפקיס)
אלון תורג´מן חוגג את השער המצמק (יוסי ציפקיס)
 

דקה 79: הירוקים התעוררו מעט אחרי השער והם מניעים את הכדור בתקווה למצוא את הפירצה שתביא את שער השוויון. אייל גולסה שנכנס במחצית נראה טוב.

אוהד בני יהודה מציג שני פלאפונים (יוסי ציפקיס)
"לא אחד, שניים!" (יוסי ציפקיס)
 

דקה 80: החמצה ענקית של גדיר! כדור שהגיע לחלוץ בטעות בתוך הרחבה העמיד אותו לבד (!) מול איינוגבה מחמישה מטרים. גדיר פשוט בעד לידיו של איינוגבה, שאמר תודה ותפס את הכדור.

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, דן מורי, גל כהן, כפיר אדרי, חסן אבו זייד, שלו מנשה (אביב חדד, 82'), ננאד מרינקוביץ' (אמיר עגיוב, 71'), קסטוטיס איביסקיביצ'יוס, פדרו גלבאן ודינו אנדלובו (פיני בלילי, 75').

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', עלי עותמאן, יוריצה בוליאט, אדין צוצאליץ' (סארי פלאח, 31'), טאלב טוואטחה, יאיא סיידו (אייל גולסה, 46'), גוסטבו בוקולי, עידן ורד, יניב קטן, אלון תורג'מן ו-וויאם עמאשה (מוחמד גדיר, 63').

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו