יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:53
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

אבי לוזון הודיע: החלטנו לבטל את משחקי המחזור

בעקבות האירועים הקשים בווינטר ובעקבות קריאת השרה לבנת, הודיע יו"ר ההתאחדות: "אין משחקים, נכנס ישיבה, לא אתפטר". ברקת: "החלטה טובה"

|
יקיר שינה מפונה. האלימות לא נרגעת (חגי ניזרי)
יקיר שינה מפונה. האלימות לא נרגעת (חגי ניזרי)

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, החליט הערב (שישי) על ביטול או למעשה דחיה של משחקי הכדורגל במחזור הקרוב, הן בליגת העל והן בלאומית, וזאת בעקבות התמונות הקשות ביותר מוווינטר.

רק שעתיים קודם להודעה הדרמטית, אירעה הקטטה ההמונית לאחר ה-1:1 בין לוד להפועל ר"ג. שחקנים היכו זה את זה ומעל כולם בלט מאמן לוד, סלימאן אזברגה, שנראה מכה באגרופיו וגם בבעיטות. יקיר שינה פונה לביה"ח, אזברגה נלקח לחקירה במשטרה, אבל למעשה המהומה על כר הדשא כללה עשרות משתתפים.

האירוע הזה, הגיע כאמור רק מעט לאחר החלטת ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל, אשר הודיעה על החזרת הנקודות למכבי פ"ת, בגין אירועי המושבה, ודחיית הורדת הנקודות לעונה הבאה.

לאחר האירוע, קראה השרה לימור לבנת לאבי לוזון להפסיק את הליגות עד לבדיקה, והקריאה לא נפלה על אוזניים ערלות.

לוזון, כאמור ערך התייעצויות והטיל את הפצצה: "האירועים האלימים עולים מדרגה, החלטתי להפסיק את המשחקים".

צפו בסלימאן אזברגה נלקח לחקירה

לוזון אמר כי קיבל את ההחלטה מהתייעצות עם שרה הספורט, לימור לבנת. בהודעת ההתאחדות נאמר: "לאחר התייעצות עם שרת הספורט לימור לבנת, החליט יו"ר ההתאחדות לכדורגל כי בסוף השבוע, לא יתקיימו משחקים בליגת העל ובליגה הלאומית".

אבו סובחי: הפועל ר"ג חיפשה את זה

בהתאחדות הדגישו כי הביטול תקף רק לליגות הבכירות - לאומית וליגת-העל ואילו המשחקים בליגות הנוער והילדים והליגות הנמוכות יתקיימו כסדרן.

המהומות בסיום המשחק (חגי ניזרי)
המהומות בסיום המשחק (חגי ניזרי)
 

לוזון: "אני לא מתפטר"  
לוזון נשאל האם ייקח אחריות אישית ואמר: "אין שום סיכוי שאני אתפטר, כי אולי יש אחריות מיניסטריאלית אבל אין לי מעבר לזה שום אחריות, אני לא אחראי שאחרי שאני יוצא מהמגרש, שחקנים מכים אחד את השני".

המהומות בסיום המשחק (חגי ניזרי)
בלאגן היסטרי הווינטר (חגי ניזרי)
 

על השאלה אם דחיית העונש של מכבי פ"ת לעונה הבאה הכין את הקרקע לבלאגן אמר לוזון: "אני לא לא מדבר על העונשים, אני לא דיין ואין שום השפעה של אבי לוזון על בתי הדין. יושב שם שופט בדימוס ועושה את מה שהוא עושה. כשקורים דברים כאלה לעולם לאותו דיין או אותו שופט אפילו שלום אני לא אומר. אני תומך בהחזרת המשטרה ליציעים".

המהומות בסיום המשחק (חגי ניזרי)
המהומות בסיום המשחק (חגי ניזרי)
 

מהטוטו ווינר נמסר בתגובת: "הטוטו תומך בהקפאת המחזור והתריע בתחילת השבוע שהמצב לא יכול להימשך וחייב להתבצע מהלך דרסטי לפני שיהיו אבידות בנפש".
יו"ר הטוטו, צחי פישביין בנימה אישית אמר ל-ONE: "אני תומך בהחלטה ואני חושב שהיא נכונה וזה היה חיוני".

בטוטו ווינר הודיעו כי  ע"פ התקנות, יינתנו פרסים למנחשי 10  תוצאות נכונות. הפרס ה-1 לא יכלול העברות כספים ממחזורים קרובים.

ברקת: "כך זה לא יכול להמשיך"
הבעלים של הפועל ב"ש, אלונה ברקת, הגיבה: "יש פה בעיה אמיתית ואנחנו רואים את האלימות גואה וזו החלטה טובה שאבי לוזון עצר את המחזור. אני מקווה בשביל הכדורגל הישראלי שיהיה פיתרון יצירתי כי כך זה לא יכול להמשיך ולהתקיים כי בדיוק מפני הדברים הללו התרעתי".

יוגב בן סימון ומוראד אבו ענזה (חגי ניזרי)
שחקני לוד אחרי המהומה (חגי ניזרי)
 

בעוד ברקת בירכה על ההחלטה, גורם בב"ש התייחס לנושא ואמר: "לפני חודש וחצי ביקשנו לדחות רק את המשחק שלנו מול בני יהודה בגלל הטילים שירו על הדרום ומה אמרו לנו בהתאחדות? שאין שבתות פנויות לקיים את המשחק הזה. פתאום עכשיו כשזה נוח ומתאים יש שבתות פנויות? פתאום עכשיו אפשר להאריך את סיום העונה. איזה שחיתות וגועל נפש כי כנראה שחיי אדם בדרום לא חשובים מספיק".

גורמים בבירת הנגב גם הזכירו את העובדה שהבעלים אלונה ברקת פנתה להנהלת ההתאחדות ולא קיבלה מענה הולם. "אף אחד לא ספר אותנו אז כשאמרנו שהשחקנים שלנו לא ישנו בלילה וכל העיר מופגזת. ברור שצריך למצוא פתרון הולם לאלימות במגרשים אבל מסתבר שזה הרבה יותר קל לדחות כשזה נוח".

הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר: "מועדון כדורגל מכבי חיפה מגנה כל אקט של אלימות במגרשי הכדורגל. כמועדון נעשה הכל למגר את האלימות והגזענות. אנו קוראים לסבלנות וסובלנות ונעשה הכל כדי לראות כדורגל נקי מאלימות".

סלימאן אזברגה לאחר האירועים הקשים (חגי ניזרי)
אזברגה לאחר האירועים הקשים (חגי ניזרי)
 

הבעלים של מ.ס. אשדוד ג'קי בן זקן הגיב אף הוא להחלטה לבטל את המחזור ואמר: "עצוב מאוד מה שקורה בכדורגל הישראלי. זה הזמן לעשות שינוי יסודי כשהשרה לימור לבנת צריכה לדרוש הקמת ועדה שתגיש המלצות מחייבות לשינוי מבנה הכדורגל הישראלי על בסיס מודלים קיימים בעולם בין אם בהסכמת ההתאחדות לכדורגל, ואם לא אז בחקיקה מיוחדת. בנוסף היא צריכה להתנות את פתיחת העונה הבאה עד ליישום החלטות הוועדה לשינוי המבנה".

המשטרה מנסה לעשות סדר (חגי ניזרי)
המשטרה מנסה לעשות סדר (חגי ניזרי)
 

מנכ"ל הפועל חיפה אפרים גבאי: "אחרי ההחלטה של בית הדין היה לי ברור שניתנה לגיטימציה להמשך האלימות ולא טעיתי. ההחלטה לבטל את המחזור נכונה, אין טעם להמשיך את הכדורגל במצב שנוצר וחבל שככה נראה הכדורגל".

מנכ״ל מכבי פ״ת, איציק לוזון, אמר: ״ההחלטה לבטל את המחזור היא החלטה נכונה. לדעתי חובה להחזיר את השוטרים למגרשים ומהר. כל קבוצה משלמת הרבה כסף בשביל השוטרים, שנמצאים מחוץ לאיצטדיון ועד שהם נכנסים פנימה מתרחש כבר הפוגרום״.

יקיר שינה מפונה לבית החולים (חגי ניזרי)
יקיר שינה מפונה לבית החולים (חגי ניזרי)
 

משה דמאיו: "אם כבר ביטלו את המחזור ובהחלטה של ההתאחדות, ממשלה וטוטו אני מקווה שייצא מזה טוב. טוב שההחלטה התקבלה ביחד. אני מזמן טענתי שהמלחמה לא צריכה להיות של ההתאחדות לבד אלא בשיתוף פעולה של כולם, ממשלה, טוטו, התאחדות ומשטרה".

ויש גם מתנגדים
שאהר חלאילה, יו"ר סכנין: "לא מבין למה האיפה והאיפה בין שני המקרים האחרונים. אין סיבה לבטל את המחזור כי זה לא ספורטיבי. מי שאשם שייענש. מה ייתר הקבוצות אשמות במה שקרה?".

יו"ר הפועל עכו ציון ויצמן: "זה עצוב מאוד מה שקרה. כל ההתפרעויות לא במקום. לבטל את הליגה זה לא צעד נכון. צריך להיות סדר וארגון. יש קבוצות שמתנהלות נכון ולא צריכות להיענש. יש הנהלת התאחדות שהחלטה כזו אמורה לעבור דרכה".

המהומות בסיום המשחק (חגי ניזרי)
המהומות בסיום המשחק (חגי ניזרי)
 

הבעלים של ראשל"צ, רביב ספיר: "לא מבין את ההחלטה! צריך למגר את האלימות באמצעות אכיפה וענישה קשה ללא משוא פנים ולא באמצעות שליפות מהמותן".

אייל לחמן: "כמובן ששבת בלי כדורגל זה תמיד דבר מאכזב אבל אני חושב שההחלטה מתבקשת ונכונה והדבר היחיד שלא צריך לעשות זה לבוא בטענות לאדם אחד, יו"ר ההתאחדות, אלא לבוא בטענות לכלל האנשים שעוסקים בכדורגל הישראלי. כי גם כאלה שידעו להתלהם בדיבורים יש להם חלק לא קטן. כל אחד צריך לעשות חשבון נפש".

סלימאן אזברגה לאחר האירועים הקשים (חגי ניזרי)
אזברגה לאחר האירועים הקשים (חגי ניזרי)
 

שחקנה של מכבי ת"א, ברק יצחקי, הגיב בטוויטר: "לצערי מה שקרה היום במשחק בין הפועל רמת גן לבני לוד יעשה רק טוב לכדורגל שלנו. עכשיו כולם יתעוררו ויבינו שאין תרבות כדורגל בארץ..."

אזברגה מגיע למשטרה (חגי ניזרי)
אזברגה מגיע למשטרה (חגי ניזרי)
 

אלי כהן מאמן בית"ר: "אני לא מאמין שזה יעשה סוף לאלימות אבל אולי זה יזעזע משהו. צריך טיפול מסודר ונקודתי כדי שמשהו ישתפר בכדורגל הישראלי שהולך ומתדרדר. אנשים מתנהגים כאילו זה מלחמה ולא מבינים שמדובר בספורט. לא הגיוני שנגיע לרמות כאלה שבוע אחרי שבוע, זה מבייש את כולנו. מאמן כדורגל שמתנהג ככה זה משהו שאין איך להגיב עליו וזה מבייש את כולנו. חייבים למצוא פתרונות וצריך להחזיר את המשטרה למגרשים".

השתתפו בהכנת הידיעה: דורון בן-דור, דנה בהט, יגאל ברמן, שירי אלג'ם, בעז גורן גיא בן-זיו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */