יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:45

פאר תפגוש את שראפובה בסיבוב השני במיאמי

המדורגת 55 בעולם ניצחה 4:6 ו-2:6 את קורנה, גם קלייסטרס עלתה. סלע הודח מול קלמנט. ונוס וויליאמס חזרה לנצח, פרננדו גונסאלס הודיע על פרישה

|
שחר פאר חוגגת ניצחון במיאמי (GettyImages)
שחר פאר חוגגת ניצחון במיאמי (GettyImages)

הטניסאית שחר פאר עלתה הערב (רביעי) לסיבוב השני בטורניר הגדול במיאמי. פאר, 55 בעולם, גברה על אליז קורנה מצרפת, 114 בעולם שעלתה מן המוקדמות 4:6 ו-2:6. הפרס של הישראלית שב-2007 הגיעה בטורניר הזה עד חצי הגמר הוא פגישה עם המדורגת שנייה, מריה שראפובה בסיבוב השני.

לאחר מספר משחקונים ארוכים וצמודים, הצליחה פאר לשבור את קורנה ל-1:2 ושוב ל-1:4. הצרפתייה נלחמה, שברה בחזרה וצימקה ל-3:4, אבל פאר שמרה על ההגשות שלה ויתרון השבירה וניצחה 4:6 במערכה הראשונה.

שחר פתחה טוב את המערכה השנייה עם שתי שבירות וברחה ל-0:3, קורנה השיגה שבירה אחת בחזרה ל-1:3, אבל המשיכה להגיש שגיאות כפולות (שמונה במשחק) ונשברה שוב ל-1:4, פאר שמרה ל-1:5 בדרך ל-2:6, 50 נקודות דירוג, ומקום במגרש המרכזי מול שראפובה.

גם קים קלייסטרס עלתה לסיבוב השני.  קלייסטרס, 37 בעולם, הייתה חייבת לשחק בסיבוב הראשון כלא מדורגת. הבלגית החלודה שלא שיחקה מאז אוסטרליה איבדה מערכה מול ג'רמילה גאדסובה האוסטרלית 6:4, אך חזרה עם 1:6 ו-0:6 בשתי המערכות הבאות ותשחק מול יוליה גורגס בסיבוב השני.

שחר פאר (GettyImages)
שחר פאר חובטת את אליז קורנה (GettyImages)
 

דודי סלע, 61 בעולם, הודח כבר בסיבוב הראשון במיאמי מול הצרפתי הוותיק בן ה-34, ארנו קלמנט (145 כיום), 6:3 ו-6:3. סלע, שסובל ממתיחה בשריר, נשבר בפתיחת המערכה הראשונה ולקראת סוף המערכה השנייה והחמיץ פגישה עם מילוש ראוניץ' הקנדי בסיבוב השני.

סלע החמיץ נקודת שבירה כבר במשחקון הפתיחה, קלמנט שמר והצליח במשחקון הבא אחרי כמה הזדמנויות לשבור את הישראלי ל-0:2. הצרפתי הוותיק שמר ל-0:3, לפני שדודי שמר על האפס ועלה על הלוח עם 1:3. במצב של 2:4, היו לסלע שלוש אפשרויות שבירה, אך אלה הוחמצו והצרפתי עלה ל-2:5 בדרך ל-3:6 ו-0:1 במערכות.

סלע ששמר על ההגשה בפתיחת המערכה השנייה שוב החמיץ שתי נקודות שבירה והצרפתי הישווה ל-1:1. ההגשה נשמרה עד 3:3, אז הגיע משחקון הגשה רע של סלע, קלמנט עלה ל-0:40 ושבר ל-3:4. מכאן כבר הסיפור היה גמור, הצרפתי שמר ולמרות יתרון 15:40 של סלע, שבר ל-3:6 ועלה לסיבוב השני. סלע יחזור לישראל ויחל בהכנות למשחק הדייויס מול פורטוגל בפסח.

וויליאמס חזרה לנצח, גונסאלס הודיע על פרישה
ונוס ויליאמס, השיגה הלילה (אור לחמישי) את ניצחונה הראשון בסבב מאז אוגוסט 2011 כשגברה על היפנית בת ה-41, קימיקו דאטה קרום 0:6 ו-3:6. האמריקאית, שנעדרה מהסבב עקב מחלה שהסתבכה, הרימה ידיים בסיום ושמחה כאילו זכתה בטורניר כולו ולא רק במשחק אחד.

כזכור ונוס פרשה ממשחקה בסיבוב השני באליפות ארה"ב עקב תסמיני עייפות שהתבררו כתסמונת Sjogren’s Syndrome. "רק להיות כאן בטורניר זה כבר נצחון עבורי. רק לעלות למגרש. עליתי למגרש כשאין לי מה להפסיד. לחזור לשחק ברמה של טורניר כזה זה כבר נצחון גדול". אמרה ונוס בת ה-31 הנרגשת בסיום.

ונוס מרוצה. חזרה לנצח (רויטרס)
ונוס מרוצה. חזרה לנצח (רויטרס)
 

המטרה של ונוס שכיום מדורגת 134 בעולם, היא להבטיח את מקומה בנבחרת הטניס של ארה"ב לאולימפיאדת לונדון, והיא תפגוש בסיבוב השני את השלישית בעולם, פטרה קביטובה מצ'כיה .

הלילה זה גם היה המשחק המקצועני האחרון של פרננדו גונסלס מצ'ילה. גונסלס הפסיד בסיבוב הראשון לניקולס מאהו מצרפת 7:5, 4:6 ו-7:6. "נלחמתי עד הרגע האחרון . אני רוצה שיזכרו אותי כשחקן שתמיד נתן מאה אחוז, אבל בעיקר שיזכרו אותי כבן אדם".

גונזלס שהודיע על פרישה לפני כמה חודשים, סבל מפציעות רבות ושיחק רק 4 טורנירים מאז אוקטובר 2010. בשיאו הגיע לגמר אליפות אוסטרליה 2007 וזכה בשלוש מדליות אולימפיות, שתיים מכסף ביחידים ואחת בזהב בזוגות.

פרננדו גונסאלס נפרד. רוצה שיזכרו אותו כבן אדם (רויטרס)
פרננדו גונסאלס נפרד. רוצה שיזכרו אותו כבן אדם (רויטרס)
 

בר בוצר ברבע גמר הפיוצ'ר בהרצליה
שחקן הנוער, בר בוצר, רשם הישג יפה כשהעפיל לרבע גמר טורניר הפיוצ'ר 'סטיל אופן' (סך פרסים: 10,000 דולר) בהרצליה.

בוצר בן ה-18, המדורג 1,715 בעולם, שקיבל כרטיס חופשי לתחרות, פגש בשמינית הגמר את סגן אלוף העולם לנוער לשעבר, דומיניק טים האוסטרי (8 בתחרות, 614 בעולם) בן ה-19, שמחזיק באמתחתו שלל תארים, ביניהם זכייה בתחרויות הנוער היוקרתיות "אורנג' בול", ו"אדי הר". בנוסף, זכה האוסטרי במקום השני ברולאן גארוס לנוער.

למרות העדיפות של האוסטרי, בוצר הפגין יכולת נפלאה וניצח 3:6,3:6 בתוך שעה ו-20 דקות. ברבע הגמר שייפתח ב-11:00 יפגוש בוצר משוכה לא פחות קשה בדמות אדם קלנר ההונגרי (3 בתחרות, 324 בעולם), שניצח בשמינית הגמר את ויטלי רשטניקוב הרוסי 2:6,1:6.

בר בוצר.
בר בוצר. העפיל לרבע הגמר בהרצליה
 

לאחר המשחק אמר בוצר: "שיחקתי ביומיים האלה טניס טוב והתנהלתי טוב על המגרש. לטים יש משחק מאוד מסוכן, עם סרב ופורהנד מאוד עוצמתיים, אבל הצלחתי לנטרל אותם כשהיה צריך".

"אני מאוד שמח על ההישג אבל לא רוצה להסתפק בזה בלבד. לקראת מחר אני עולה לתת את מה שאני יודע ומקווה שזה יספיק. אני מאוד מברך על היוזמה של האיגוד בנתינת ההזדמנות בארגון תחרויות כאלה בארץ, תוך שאני משחק מול האנשים שאוהבים אותי".
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */