יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:32

שיבילה: מכירים את מכבי מהכדורסל, לא מהכדוריד

מאריבור תנחת בשישי לקראת צמד המפגשים ברבע גמר גביע האתגר. המאמן: "נלמד אותם". חליפי: "מבינים את ההזדמנות". נבחרת הנשים תצא לבולגריה

|
חליפי. ישאיר חותם על הסלובנים? (דוד פליגל)
חליפי. ישאיר חותם על הסלובנים? (דוד פליגל)

במכבי ת"א החלו בהכנות לקראת צמד המשחקים מול מאריבור הסלובנית בשבת ובראשון (בבית מכבי בראשל"צ). הראש של שתי הקבוצות כנראה כבר מרוכז בצמד המשחקים ברבע גמר גביע האתגר האירופי, ושתיהן נחלו הפסדים למוליכות הליגות בארצן - מכבי אמש (שני) בדרבי התל אביבי לאס"א ומאריבור במחזור הליגה האחרון מול גורנייה ואלנייה (35:28), זו שהדיחה את מכבי ראשל"צ בשמינית גמר גביע האיגוד האירופי.

"אנחנו מבינים היטב את ההזדמנות שיש לפנינו. מאריבור היא יריבה טובה וחזקה, שמגיעה מליגה טובה מאוד, אבל אנחנו מאמינים ביכולות שלנו. אני מקווה שהעובדה ששני המשחקים יתקיימו בארץ תביא את הקהל לדחוף ולתמוך בנו, ונקווה שזה הסתיים בכך שידנו על העליונה ועם כרטיס לחצי הגמר", אמר איציק חליפי, כוכבה של מכבי ת"א.

מאריבור היא לא מעצמת כדוריד אבל קבוצה איכותית מאוד שמדורגת במקום החמישי בליגה הסלובנית, במרחק נקודות עצום מהמוליכות - ואלנייה, לאשקו וקופר. היא מתבססת על חבורה סלובנית - קרואטית - סרבית, שבה בולטים סימון ראזגור, מלך שעריה (105 כיבושים בליגה), ניקולה שפליץ' (95), מילאן מירקוביץ' (81), ומאריו שושטאריץ', שגם מובילים אותה בזירה האירופית.

מאריבור תנחת בישראל בשישי, ומבחינת הסלובנים רואים בצמד המשחקים האלה כ"ציון דרך בתולדות המועדון החדש של מאריבור".

נעשה הכל כדי לנצח בישראל", הדגיש מאמן הקבוצה מרקו שיבילה, "המשחק בישראל הוא יתרון גדול עבור מכבי ת"א, אבל אני לא חושב על הפסד. אנחנו רוצים להראות שיש לנו קבוצה טובה יותר וצריכים לתת את הטוב ביותר. אנחנו הולכים ללמוד עכשיו את היריבה אם כי אין לנו הרבה קטעי וידיאו של המשחקים שלהם. אני יודע שיש להם צוות ישראלי ו-4 זרים מסרביה ואוקראינה, ושהקבוצה נמצאת בצמרת הטבלה הישראלית".

איציק חליפי (דוד פליגל, איגוד הכדוריד) (ONE)
איציק חליפי (דוד פליגל)
 

המאמן טוען ש"הוא זוכר את הפועל (כנראה התכוון להפועל ראשל"צ, ששיחקה ב-1999 מול לאשקו - א.ס) בליגת האלופות. על אף שישראל אינה בטופ האירופי, אני משוכנע שיודעים לשחק שם כדוריד טוב. השם מכבי ת"א מוכר יותר מהכדורסל ומהכדורגל, עכשיו נכיר את מכבי בכדוריד".

נבחרת הנשים תצא לבולגריה
נבחרת הנשים של ישראל, עד גיל 23, תמריא היום לבולגריה, שם תשתתף בטורניר הצ'אלנג' האירופי, שנועד לפתח נבחרות מהדרג הלא בכיר באירופה. הנבחרת תתמודד ביום חמישי מול מלטה, למחרת מול אסטוניה ובשבת מול איי פארו. ביום ראשון יתקיימו משחקי הדירוג. לפני למעלה משנה הגיעו הבנות עד למרחק נגיעה מזכייה בגביע, כשהפסידו במשחק הגמר לפינלנד, והחמיצו את הכרטיס לגמר טורניר הצ'אלנג' העולמי.

גיל סגל (ONE)
גיל סגל. "עשינו הכנה טובה"
 

הנבחרת קיימה בחודש שעבר שלושה משחקי אימון מול נבחרת איטליה. הנבחרת תחסר שלוש שחקניות מרכזיות בגלל פציעות (ניצן דונאי, שני לוינקינד וירדן ברגמן). "קשה להעריך את הסיכויים הפעם, אבל אני מעריך שכולן פחות או יותר באותה רמה", אמר מאמן הנבחרת גיל סגל, "אנחנו מקווים להצליח לא פחות משנה שעברה. עשינו הכנה טובה ואנחנו במגמת שיפור".

סגל הנבחרת: שרון בן שושן, רותם סגל, נוי דחבש, נלי אמינוב, לי בן יצחק (מ.כ חולון), אושרי כהן, דור סונגו, נטלי שרית סאריו, דניאל בורונובסקי (מכבי ר"ג), עמית איזק (הפועל ראשל"צ), שיר וקרט, דנה אפלבויים, רוני אמיר, קים לוי (בני הרצליה), רום מדמון (הפועל קרית אונו), אושר כהן (הפועל אשדוד).

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */