יום חמישי, 10.10.2024 שעה 08:19
נ.ב.א 24-25
 מזרח 
00-00אורלנדו
00-00אטלנטה
00-00אינדיאנה
00-00בוסטון
00-00ברוקלין
00-00דטרויט
00-00וושינגטון
00-00טורונטו
00-00מיאמי
00-00מילווקי
00-00ניו יורק
00-00פילדלפיה
00-00שארלוט
00-00קליבלנד
00-00שיקגו
 מערב 
00-00אוקלהומה
00-00גולדן סטייט
00-00דאלאס
00-00דנבר
00-00יוטה
00-00יוסטון
00-00לייקרס
00-00מינסוטה
00-00ממפיס
00-00ניו אורלינס
00-00סן אנטוניו
00-00סקרמנטו
00-00פורטלנד
00-00פיניקס
00-00קליפרס
לוח משחקים
  • בוסטון
  • רביעי, 23/10, 02:30
  • ניו יורק
  • לייקרס
  • רביעי, 23/10, 05:00
  • מינסוטה

זאב בודד: ביזלי בחר בסמים על פני הקריירה שלו

2.08, מהיר, קולע בשתי הידיים וקטלני משלוש, אך מכור למריחואנה. הלייקרס ויתרו עליו וגם בחמישיית מינסוטה אין לו מקום. על הרס עצמי של כשרון ענק

|
מייקל ביזלי. גם מכון הגמילה לא עזר (Gettyimages)
מייקל ביזלי. גם מכון הגמילה לא עזר (Gettyimages)

קבוצת הכדורסל של תיכון מרילנד, מחזור 2006, הייתה ללא ספק הדבר הכי גדול שקרה בעיר באותה התקופה. על מגרש אחד עמדו שניים מהכישרונות הגדולים ביותר שידע התיכון. שני נערים עם ממוצעים שעדיין לא נראו. במרילנד כבר ידעו שיש להם בידיים שני שחקני NBA מובילים שעוד יעשו דברים גדולים בכדורסל.

קווין דוראנט ומייקל ביזלי הם השניים שהרכיבו קבוצת אולסטאר עוד כשהיו בני 17, אך הסיפור של שניהם רחוק מלהיות דומה. בעוד דוראנט הפך לימים לאחד הכוכבים הכי גדולים ב-NBA וכמי שנחשב כבר עכשיו כמועמד רציני להיות השחקן שישלוט בליגה בעשר השנים הקרובות, חברו הטוב מהתיכון הפך לשחקן רוטציה במינסוטה טימברוולבס שקבוצות גדולות מפחדות לקחת איתו את הסיכון.

ביום רביעי שעבר הקריירה של מייקל ביזלי, אחד הפורוורדים להם צפו עתיד מזהיר בליגה הטובה בעולם, ספגה עוד מכה. הבחור שגדל בפרדריק, מרילנד כבר החל לארוז את המזוודות בדרך ללוס אנג'לס עם מעבר צפוי ללייקרס ואולי הזדמנות להחיות לעצמו את הקריירה, בגיל 23 בלבד, אך בקבוצה של קובי בראיינט החליטו שלא לקחת סיכון עם הפורוורד הבעייתי וההתמכרות הקשה שלו.

נתוני הפתיחה של ביזלי הם מהטובים שיש בליגה. הוא אחד מהשחקנים הבודדים שנהנה ממיומנות בשתי ידיו, מה שהופך אותו לקטלני בכל מצב. אין דבר כזה לסגור לו את התנועה שמאלה, כי הוא פשוט יעניש עם היד השנייה.

מייקל ביזלי. מהבטחה לספסל של מינסוטה (GettyImages)
מייקל ביזלי. מהבטחה לספסל של מינסוטה (GettyImages)
 

גם הגובה (2.08 מ'), מבנה הגוף, המהירות והיד מעבר לקשת היו אמורות להפוך אותו לפורוורד המוביל בליגה הטובה בעולם, אך לביזלי יש בעיה. הוא מכור למריחואנה, אוהב להתערבב בקטטות מיותרות, נתקל יותר מדי פעמים עם המשטרה מחוץ למגרש ובמילים אחרות: פשוט לא סופר אף אחד. הוא עושה את מה שהוא רוצה, איך שהוא רוצה.

נתפס מעשן מריחואנה במחנה הרוקיז של ה-NBA ובורח
ההסתבכות הראשונה של ביזלי הגיעה שלושה חודשים בלבד אחרי שנבחר בדראפט על ידי מיאמי היט. הפורוורד ראה את דריק רוז הולך כצפוי לשיקאגו בולס והקדים סטארים כמו או.ג'יי מאיו, ראסל ווסטברוק וקווין לאב.

בחודש ספטמבר של 2008, שחקני השנה הראשונה של הליגה רוכזו יחדיו במחנה מיוחד מטעם הליגה. מייקל חלק את אותו החדר עם חברו לקבוצה, מריו צ'אלמרס ופורוורד אחר, דארל ארתור. ב-2 בלילה אזעקת העשן בבית המלון הופעלה, כוחות משטרה ומכבי אש הגיעו למקום וגילו כי דלת חדר המלון של השלושה נעולה.

ביזלי. מצא לנכון לעשן מריחואנה במחנה של רוקיס (רויטרס)
ביזלי. מצא לנכון לעשן מריחואנה במחנה של רוקיז (רויטרס)
 

לאחר שפרצו את הדלת מצאו השוטרים את צ'אלמרס וארתור במקום כשניתן היה להריח באופן ברור עשן של מריחואנה. למרות זאת, לא התגלתה שום עדות לסם או לכל סם אחר ולכן לא נפתח להם תיק במשטרה.

השניים סולקו באופן מיידי מהמחנה ונקנסו על ידי הנהלת ה-NBA ב-20 אלף דולר כל אחד. ביזלי לא היה במקום, אך הדיווחים בתקשורת סיפרו כי ברגע שנשמעו דפיקות הדלת מצד כוחות השיטור הוא ברח מהחדר.

שבועיים לאחר מכן ביזלי התייצב בתחנת המשטרה אחרי שקיבל הוראה מפט ריילי להודות שנכח באותו האירוע ואף הודה בשימוש במריחואנה. הוא נקנס ב-50 אלף דולר על ידי ה-NBA וריילי מצידו האמין שעצם ההודאה במעשה, בנוסף לנזיפה וההבהרה שאם המקרה יחזור שוב החוזה עמו יותר לאלתר, יחזירו את הילד למסלול הנכון. אז הוא חשב.

פט ריילי. היה אופטימי, לא ידע עם מי יש לו עסק (רויטרס)
פט ריילי. היה אופטימי, לא ידע עם מי יש לו עסק (רויטרס)
 

ממשיך להסתבך עם החבר הטוב צ'אלמרס
העונה הראשונה של ביזלי בליגה הטובה בעולם הייתה מוצלחת. אחרי שקלע 9 נקודות במשחקו הראשון בליגה מול ניו-יורק ניקס, הוא מצא את מקומו בחמישייה וקלע בספרות כפולות במשך 9 משחקים ברציפות. שיא הנקודות שלו לאותה העונה הגיע מול שארלוט בובקטס, שם קלע 25. מיאמי הגיעה לפלייאוף אך הודחה בסיבוב הראשון. ביזלי סיים את העונה עם ממוצע של 14 נקודות למשחק לצד 5.4 ריבאונדים, כשהוא קולע ב-40% מחוץ לקשת.

בסיום העונה הנהלת ההיט החליטה להוציא הודעה לתקשורת שסיפרה כי ביזלי וצ'אלמרס נקנסו במהלכה מספר פעמים על הפרות משמעת. כבר אז היה ברור כי הם נתפסו שוב מעשנים מריחואנה, אך בקבוצה בחרו שלא להתיר עמם את החוזה אלא רק לקנוס אותם.

ביזלי וצ´אלמרס. עושים צרות ביחד (GettyImages)
ביזלי וצ´אלמרס. עושים צרות ביחד (GettyImages)
 

על פי עדויות, השניים השאירו לא פעם נזקים כבדים בחדרי המלון בהם התארחה הקבוצה במהלך נסיעותיה בעונה הארוכה ולא אחת טענו אנשי המלון כי בחדר שלהם נגרמו נזקים כבדים ואף נמצאו עדויות לשימוש בסמים.

ב-24 באוגוסט 2009 האישור הרשמי לכך גם הגיע כאשר ביזלי נכנס למרכז גמילה ביוסטון. במיאמי הכחישו שמדובר במרכז גמילה מסמים, אך התקשורת בארצות הברית כבר דאגה למצוא את אותו מכון גמילה, לצלם אותו מבפנים ולהוכיח לכולם שאכן בזה מדובר.

ביזלי. לא מצליח להימנע מהסתבכויות (GettyImages)
ביזלי. לא מצליח להימנע מהסתבכויות (GettyImages)
 

ביזלי חזר לעונה הבאה בכושר נהדר והפך לשחקן חמישייה קבוע. הוא קלע 14.8 נקודות בממוצע והוריד 6.4 ריבאונדים, אלא שהאחוזים שלו משלוש צנחו משמעותית ועמדו על 27.5. מיאמי הודחה פעם נוספת בסיבוב הראשון של הפלייאוף ובקיץ MB מצא את עצמו במינסוטה טימברוולבס כדי לאפשר פינוי מקום בתקרת השכר לצמד הכוכבים, לברון ג'יימס וכריס בוש.

העונה הטובה בחייו והפתרון הקסום של אנשי מינסוטה
העונה הזו גם הפכה לטובה ביותר של ביזלי בקריירה. הוא היה הסטאר של הקבוצה לצד חברו למחזור הדראפט של 2008, קווין לאב, קלע 19.2 נקודות בממוצע, הוריד 5 ריבאונדים, שיפר את אחוזיו מחוץ לקשת ל-36 ואף רשם משחק שיא אחד מול סקרמנטו קינגס בו קלע 42.

במינסוטה טענו שהם מצאו את הפתרון לבעיות של הפורוורד, המריחואנה. הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, דייויד קהן, טען שהיכולות שלו לא הגיעו לידי ביטוי כי היה עסוק יותר מדי בצריכת הסם. ביזלי עצמו אמר לקהן, לטענתו, כי הוא גם היה מכור לאלכוהול אך הפסיק לשתות ב-2009 ומאז לא נגע שוב בטיפה המרה.

מייקל ביזלי (GettyImages)
מייקל ביזלי. נתן את העונה היפה בקריירה שלו (GettyImages)
 

כנראה שהמחמאות והעונה הטובה עלו לראשו של השחקן שבמהלך הפגרה, ביוני 2011, נעצר על ידי ניידת משטרה על נהיגה במהירות מופרזת. השוטר שניגש לרכב גילה כי הוא אפוף עשן, הריח בפנים היה אותו ריח מוכר.

ביזלי נעצר על ידי השוטר ובחקירתו השתמש בתירוץ הכי נדוש בספר. "המריחואנה לא שלי, השקית הקטנה שמצאתם באוטו הייתה של חבר שהורדתי כמה דקות לפני שעצרתם אותי. הוא עישן ברכב ואז ירד".

עושה רושם שלמשטרה המקומית זה הספיק, בכל זאת, עד שיש להם צ'אנס לראות קבוצה טובה במינסוטה למה להרוס את זה עם אישום על החזקת סמים? ביזלי שוחרר עם קנס על נהיגה במהירות מופרזת וחזר להתעסק בכדורסל.

על הרצפה. ביזלי שוב נפל לסמים, או שאף פעם לא הפסיק (GettyImages)
על הרצפה. ביזלי שוב נפל לסמים, או שאף פעם לא הפסיק (GettyImages)
 

טוב, לחודש אחד בלבד. בתחילת אוגוסט מייקל איחד כוחות עם חברו הטוב מתיכון מרילנד, קווין דוראנט, עכשיו כבר כוכב גדול שהוביל את ארצות הברית לזכייה באליפות העולם. השניים שיתפו פעולה בטורניר כדורסל-רחוב שנערך בניו-יורק.

אוהד מקומי החליט להקניט לאורך המשחקים את ביזלי וקרא לו "ג'אנקי" (מכור לסמים). בזמן שאחד משחקני הקבוצה היריבה ששיחקה נגד ביזלי ודוראנט עמד על קו העונשין, הפורוורד ניגש לאותו אוהד והחל להחליף עמו קללות.

רגע לפני ששחקנים אחרים קפצו להתערב ולהפריד, ביזלי אף הספיק לסטור לאותו אוהד, שמצידו חגג על האירוע ואיים כי יגיש תלונה במשטרה נגדו, דבר שלא קרה. האירוע הזה התרחש בעיצומה של סערה סביב הפורוורד, ששוב נתפס עם מריחואנה. הפעם למשטרה זה הספיק והיא החליטה להאשימו בהחזקה של 16.2 גרם מהסם האסור.

נוביצקי וקיד מול ביזלי. סטר לאוהד, עוד יום בהיסטוריה שלו (רויטרס)
נוביצקי וקיד מול ביזלי. סטר לאוהד, עוד יום בהיסטוריה שלו (רויטרס)
 

השחקן היה אמור לספוג עונש כבד מהנהלת ה-NBA ואף להיחתך ממינסוטה, אלא שבקיץ הזה היו לה דברים קצת יותר בוערים לעסוק בהם, כמו שביתת השחקנים הגדולה שהובילה לדחיית הליגה וצמצום היקף משחיקה. ביזלי חמק, שוב, מהסערה.

איבוד המקום ברוטציה והבלוק מהלייקרס
מאז אוגוסט 2011 הוא לא הסתבך, אך לצוות המקצועי במינסוטה אפשר להגיד, נמאס. ההסתבכויות ששוחזרו בקיץ הוכיחו שהפורוורד שמסוגל לעשות הכל על המגרש עם שתי ידיו, מעדיף לעשות בהן שימוש גם לדברים אחרים שמפריעים לו לקריירה.

בינתיים זה לא מונע מהקבוצה שלו לרשום את אחת העונות היותר טובות שלה בשנים האחרונות כשהיא נהנית מתרומה נפלאה מריקי רוביו בעונת רוקי נהדרת וגם מניקולה פקוביץ' שמתגלה כאחד משחקני הפנים הטובים בליגה. לצד קווין לאב שפיתח יכולת מרשימה מחוץ לקשת והפך לפורוורד המושלם של הליגה, ביזלי איבד את מקומו ברוטציה.

מייקל ביזלי (רויטרס)
ביזלי. מכבב מחוץ למגרש, מאכזב על הפרקט (רויטרס)
 

הוא שותף ב-30 משחקים מתוך ה-41 של הקבוצה ורק ב-7 עלה בחמישייה. התרומה שלו מאידך מהספסל לא רעה בכלל עם 12 נקודות ו-4.7 ריבאונדים, כשאחוזיו משלוש עלו והפכו לטובים ביותר בקריירה שלו (43.3%), מה שמוכיח שהכישרון והיכולת לפרוח על הפרקט עדיין שם למרות הכל.

אך לפני שבוע הוא גילה טוב מאוד שלמרות זאת, על טעויות העבר משלמים וזיכרון קצר זה אומנם מה שאפיין את הנהלת ה-NBA שהחליטה לוותר לו על עונש בתחילת העונה, אך זה לא מה שאפיין את אנשי הלייקרס שהחליטו לוותר עליו דווקא בעונה בה הם זקוקים נואשות לשחקן בעמדה שלו ועם היכולות שלו.

ביזלי ובראיינט. לפחות כרגע לא ישתפו פעולה (GettyImages)
ביזלי ובראיינט. לפחות כרגע לא ישתפו פעולה (GettyImages)
 

בינתיים הוא יוכל להמשיך להסתכל בקנאה על חברו הטוב ממרילנד כשהוא בשיאו, סוחף את אוקלהומה סיטי לעונה הטובה שלה בכל הזמנים ואולי אף למקום הראשון בסיום העונה הסדירה, אולי גם לטבעת. ולחשוב מה רק היה קורה אם היה הולך בדרך של דוראנט ולא בדרכו שלו.

אסור לפספס
נגןצ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
צ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
נגןמצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
מצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
נגןעכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
עכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
נגןהחתים על המונית שלו את כריסטיאנו רונאלדו
החתים על המונית שלו את כריסטיאנו רונאלדו
/* LAST / NEXT ROUNDs */