יום ראשון, 06.10.2024 שעה 12:53

שפירא בר-אור: ת'ורפ? לא השחיין הכי רזה בבריכה

25 ספורטאים התקבצו בים המלח לגיבושון של המשלחת האולימפית. ורשביאק: "הציבור רוצה מדליות", בוסקילה: "מעולם לא היה לי פוטנציאל כה גבוה למדליה"

|
המשלחת האולימפית. גיבושון בים המלח (שי לוי)
המשלחת האולימפית. גיבושון בים המלח (שי לוי)

"אני לא רוצה להיכנס לוויכוח מה באמת חשוב, גמרים או מדליות, הציבור רוצה מדליות", הפציר יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק בספורטאים והמאמנים שהקשיבו בנימוס מופתי לדבריו בגיבושון הראשון של המשלחת האולימפית.

בעוד חמישה חודשים הם ייפרדו למספר שבועות מהשקט הציבורי ממנו הם נהנים או לא נהנים בימים כתיקונם, לפתע כל אדם מן הרחוב יידע להסביר לכם את ההבדל הדק בין וואזרי ואיפון ולמה אסור לחגוג עד לשיוט המדליות.

"אני לא מרגיש את הלחץ, כולם רוצים מדליית זהב וגם אני רוצה", אמר המתעמל אלכס שטילוב, אחד המועמדים הבולטים לספק לציבור את מבוקשו, מדליה, כזו שתשמור על הגחלת שהחלה אי שם ב-1992 כשיעל ארד זכתה במדליית כסף ומאז המשיכה בכל אולימפיאדה ואולימפיאדה.

בינתיים, לוועד האולימפי חשוב לחבר את חבורת האינדיבידואלים הזו למקשה אחת, שייטים ושחיינים, ג'ודוקא ומתעמלות אומנותיות, סייף וקלע, משלחת ישראלית אחת מגובשת. לשם כך התקבצו 25 ספורטאים, חלקם כבר הבטיחו מקומם בלונדון, חלקם עדיין נלחמים על הכרטיס, במלון "מרידיאן" בים המלח ליומיים של הרצאות, בידור ומעל הכל גיבוש.

המשלחת האולימפית (שי לוי)
המשלחת האולימפית (שי לוי)
 

"זו תהיה ההצגה הכי טובה בעולם, האצטדיון האולימפי כבר מוכן והוא מדהים", הבטיח לספורטאים, מת'יו גולד, שגריר בריטניה בישראל, "התקווה הראשונה שלי היא שבריטניה תזכה בהרבה מדליות ונשמע כמה שיותר את God Save The Queen אבל התקווה השניה שלי היא שישראל תזכה בהרבה מדליות".

נבחרת ההתעמלות האומנותית (שי לוי)
נבחרת ההתעמלות האומנותית (שי לוי)
 

הספורטאים והמאמנים שמעו הרצאה של מפקד חיל האוויר לשעבר, אליעזר שקדי אשר לא סיפר על הפצצות סודיות במקומות עלומים והעדיף להתמקד בשאיפה למצוינות. שקדי לא ממש סופר את ה"פלפסים" העומדים בפני הספורטאים שלנו ומבחינתו כל אחד מהספורטאים היושבים בחדר מסוגל לזהב. "אתם מסוגלים לעשות הכל, עוד לא הגעתם לשיא, אתם רק בנקודת פתיחה, אל תוותרו לאף אחד", הרביץ האלוף במיל' מוטיבציה בספורטאים.

הספורטאיות עם אלעזר שקדי (שי לוי)
הספורטאיות עם אליעזר שקדי (שי לוי)
 

בנוסף, שמעו הספורטאים הרצאות על חומרים אסורים בספורט, האמנה האולימפית וגם נהנו ממופע טלפתיה של הקוסם ליאור מנור. ומה חושבים הספורטאים עצמם? האם האמון הגדול שנתן בהם שקדי הוא גם האמון שלהם בעצמם?

אליס שלזינגר ועמית עברי (שי לוי)
אליס שלזינגר ועמית עברי (שי לוי)
 

אפרים זינגר, מת´יו גולד וצבי ורשביאק (שי לוי)
אפרים זינגר, השגריר מת´יו גולד וצבי ורשביאק (שי לוי)
 

"הפוטנציאל למדליה הוא גבוה יותר מכל קמפיין אחר שהייתי בו", אמרה השייטת, ורד בוסקילה לה זו תהיה האולימפיאדה השלישית והראשונה עם גיל כהן לאחר שהתחרתה בבייג'ין ובאתונה עם ניקה קורניצקי. "לי ולגיל יש חיבור אחר, אני לא משווה את זה בכלל לניקה".

גיל כהן ו-ורד בוסקילה (שי לוי)
גיל כהן ו-ורד בוסקילה (שי לוי)
 

"הכל הולך לפי התוכניות", הצטרפה הקופצת לגובה, מעין פורמן לרוח האופטימיות. ובהחלט יש לה סיבה. פורמן כבר עברה בשלב מוקדם של העונה 1.90 מטרים וסיימה את העונה שעברה עם 1.92, מרחק של שלושה סנטימטרים מהקריטריון האולימפי, "איכשהו זה תמיד קורה ככה, כשאני עוברת גובה מסוים, הכל רץ. מקווה שזה ימשיך לרוץ ואעשה קריטריון".

מעין פורמן (שי לוי)
מעין פורמן (שי לוי)
 

אחד מהסיפורים המעניינים, יש שיגידו תמוהים, לקראת האולימפיאדה הקרובה הוא ניסיון הקאמבק של השחיין האוסטרלי האגדי, איאן ת'ורפ שמנסה כנגד כל הסיכויים לחזור לבריכה האולימפית לאחר 4.5 שנים של פרישה.

יעקב טומרקין, אלכס שטילוב וסרגיי ריכטר (שי לוי)
יעקב טומרקין, אלכס שטילוב וסרגיי ריכטר (שי לוי)
 

לנמרוד שפירא בר-אור יצא לראות ואף להתחרות נגד ת'ורפ במהדורת 2012: "הוא עלה קצת במשקל, הוא כבר לא ממש השחיין הכי רזה בבריכה, אבל זה עדיין איאן ת'ורפ, הבנאדם שנתן לי את ההשראה לשחות וכיף לראות אותו חוזר". אז איך הצליח שפירא בר אור להתמודד עם ההתרגשות והלחץ הגדול שבתחרות מול המודל לחיקוי שלך? "כשראיתי את מידת המכנסיים שהוא לובש, כבר לא היה כל כך מלחיץ".

ליאור מנור ועמית עברי (שי לוי)
ליאור מנור ועמית עברי (שי לוי)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */