יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:37
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה

קבלת פנים קרה: 0:1 למכבי פ"ת על הפועל בדרבי

גביע הטוטו: את בלבול ("יש מה לשפר") וחניכיו לא עניינה שמחת הפועל שנשארה בליגה. בן חיים כבש בצ'יפ יפה, צרפתי ואוזן הורחקו. צפו בתקציר

|
טל בן חיים חוגג עם חבריו (שי לוי)
טל בן חיים חוגג עם חבריו (שי לוי)

אחרי שבוע של חגיגות, הפועל פתח תקווה חזרה לקרקע. הקבוצה, שקיבלה בשורה נהדרת כי תשחק העונה בליגת העל, הפסידה הערב (רביעי) 1:0 ליריבה העירונית, מכבי, במשחק השלמה בגביע הטוטו.

חניכיו של מרקו בלבול פתחו את המשחק בצורה נהדרת וישבו על השער של אוסטין אג'ידה ללא הפסקה, אך דווקא הפועל היתה קרובה לעלות ליתרון. אפרים בוגאלה הצעיר, שעלה מקבוצת הנוער, מצא עצמו במצב של אחד על אחד מול לירן שטראובר, אך חוסר הניסיון דיבר, החלוץ הצעיר התבלבל ולא הצליח לכבוש.

בדקה ה-21 הרכש הטרי של מכבי, ג'סטיס וומפור, מסר כדור ארוך ונפלא אל עבר טל בן חיים, שהשתלט מצוין בתוך הרחבה ועם צ'יפ חכם הקפיץ מעל אג'ידה את הראשון של קבוצתו.

בדקה ה-63 צ'ארביץ' כמעט והכפיל את היתרון. הקרואטי ניסה את מזלו כשבעט מ-25 מטרים לאחר שראה את אג'ידה מחוץ לשערו, אך הכדור פגע בקורה.

לקראת הסיום הפועל עוד ניסתה לחזור, אך התקשתה לייצר מצבים מסוכנים. בדקה ה-89 אורי אוזן תיקל בחריפות את גיא צרפתי שלא אהב את הכניסה של המגן ומיד קם ודחף את אוזן. התפתחה מהומה בין שחקני שני הקבוצות כאשר קינן החליט לשלוף כרטיס אדום לשני השחקנים. מכבי פתח תקווה רשמה ניצחון ראשון במפעל, אחרי התיקו במחזור הקודם מול הפועל ניר רמת השרון.

צפו במכ' פ"ת גוברת 0:1 על הפועל

בלבול: "ראינו שיש לנו בסיס טוב", לנדאו: "מעודד מהדרך"
"אני מרוצה מהניצחון והשלוש נקודות שחשובות גם לביטחון וגם למפעל גביע הטוטו", ציין המאמן המנצח, מרקו בלבול. "היו לנו הרבה מאוד חלקים טובים של הנעת כדור טובה ולחץ טוב על המגרש. שחקנים הראו מחויבות אבל יחד עם זאת יש לנו עוד הרבה דברים לשפר, ראינו שיש לנו בסיס טוב. כמובן שאנחנו צריכים להיכנס לכושר יותר טוב ולשמור על רמת משחק טובה לאורך יותר דקות במשחק, אנחנו עדיין לא מוכנים לגמרי לליגה", סיכם המאמן.

אורי אוזן וצרפתי מתעמתים (שי לוי)
צרפתי מרגיש את כף ידו של אוזן מקרוב (שי לוי)
 

בצד השני, אמר גילי לנדאו: "לפני המשחק אמרתי שהמפגש הזה הוא אמצעי ולא מטרה אבל כמובן שאני מאוכזב מהתוצאה אבל יכול להתעודד מהדרך בה שיחקנו, הגענו לחמישה שישה מצבים שבאמת יכלנו לכבוש אחרי מהלכי כדורגל יפים. אני אף פעם לא מרוצה כשאני מפסיד בטח שלא בדרבי. מטבע הדברים ככל שהסגל שלנו יורכב משחקנים איכותיים יותר והשמיכה תהיה ארוכה יותר אז ההסתברות שננצח תגדל".

גילי לנדאו (שי לוי)
גילי לנדאו: "אני אף פעם לא מרוצה כשאני מפסיד" (שי לוי)
 

על החלוץ הצעיר אפרים בוגאלה שהחמיץ מספר מצבים טובים אמר: "אפרים התרגש אבל בכל זאת הגיע למצבים, שחקן כדורגל בהופעות בכורה שלו נרגש, יש לו עתיד ואני מקווה שבמשחקים הבאים הוא יפצה אותנו על ההחמצות האלה".

לסיום הוסיף לנדאו: "החודש הזה איחד אותנו ואם בקבוצות אחרות קהל תומך נחשב לשחקן ה-12 אז אנחנו רואים שקהל שלנו שחקן הרכב. אני בהחלט מבין שהזמן קצר עד פתיחת הליגה ואני מקווה ששחקנים יגיעו במהרה".
 

גיא צרפתי תופס את רגלו של מריו צ´ארביץ´ (שי לוי)
גיא צרפתי תופס את רגלו של מריו צ´ארביץ´ במהלך המשחק (שי לוי)
 

מחצית ראשונה
כ-700 אוהדים הטריחו עצמם ובאו לצפות בדרבי. כבר בדקה הראשונה ויקטור מרעי פרץ מצוין באגף הימני ושלח רוחב לכיוונו של עומר גולן, אך אייל שן התערב והרחיק לקרן. הלחץ של מכבי נמשך כאשר בדקה השניה כדור ארוך הגיע למרעי שהוריד בראש לכיוונו של גולן, אך גל כהן הרחיק בשניה האחרונה לפני שהחלוץ העלה את קבוצתו על לוח התוצאות. בדקה החמישית צ'ארביץ' בכדור קרן מצא את ראשו של גנון שהתרומם מעל כל הגנת הפועל ונגח סמוך לקורה.

טל מעבי ואייל שן (שי לוי)
טל מעבי ואייל שן נאבקים (שי לוי)
 

בדקה השמינית הזדמנות ענקית להפועל. כדור ארוך עבר את קו ההגנה של מכבי ונשלח לכיוונו של אפרים בוגאלה הצעיר שהגיע למצב של אחד על אחד מול שטראובר. החלוץ ניסה לעבור את השוער אך התבלבל ולא בעט כאשר יציאה מצוינת של שטראובר מנעה שער להפועל. מכבי פתח תקווה ממשיכה להיות דומיננטית על המגרש ולהגיע למצבים מול השער של אג'ידה, בדקה ה-19 היה זה דניאל אדו שהרחיק כדור מקו השער.

ויקטור מרעי נאבק בדניאל אדו (שי לוי)
ויקטור מרעי נאבק בדניאל אדו (שי לוי)
 

דקה 21 - 0:1 למכבי פתח תקווה: טל בן חיים קיבל כדור ארוך בתוך הרחבה מוומפור, כדור שחלף על פני הגנת הפועל פתח תקווה. החלוץ הנהדר עצר מצוין, זיהה שאג'ידה מחוץ לשער, ועם צ'יפ נהדר העלה את קבוצתו ליתרון.

טל בן חיים חוגג עם חבריו (שי לוי)
טל בן חיים חוגג את שער היתרון (שי לוי)
 

בדקה ה-25 פריצה סוחפת של בן חיים המצוין, שהשאיר מאחוריו שלושה שחקני הפועל, הסתיימה בבעיטה שלהחלוץ מזווית לא קלה ברגל שמאל, אך אג'ידה היה במקום. בדקה ה-26 טל מעבי ראה כרטיס צהוב, בצד השני לורן בן ארי זכה לאחד כזה אף הוא. בן חיים ממשיך בתצוגת השיא שלו כאשר השאיר מאחור את אייל שן ודניאל אדו והוציא כדור רוחב, אך אג'ידה קלט.

אבי לוזון ואברהם גרנט (שי לוי)
אבי לוזון ואברהם גרנט. הגיעו לצפות בדרבי של פתח תקווה (שי לוי)
 

הלחץ של מכבי נמשך כאשר בדקה ה-32 צ'ארביץ' הקרואטי בעט מקצה הרחבה כדור מסוכן שחלף סנטימטרים ספורים מהחיבורים. בדקה ה-41 אייל שן פרץ באגף ימין והרים כדור לרחבה שהגיעו לכיוונו של יניב לוזון. האחרון מסר לגיא דיין שהגיע מאחור כטריילר, אך דיין בעט מעל השער ממרחק של 12 מטרים. דקה חלפה וכדור ארוך מצא פעם נוספת את בוגאלה לבדו מול שטראובר. החלוץ חסר הניסיון התבלבל ומעד על הכדור ושוב פספס הזדמנות גדולה.

נסטיה צ´ה (שי לוי)
נסטיה צ´ה ביציע. ישחק במכבי פתח תקווה? (שי לוי)
 

בדקה ה-44 כדור שנהדף מהגנת מכבי הגיע לפביאן סטולר שבעט מ-17 מטרים כדור שחלף ליד הקורה של שטראובר.

עומר גולן, גל כהן (שי לוי)
עומר גולן וגל כהן בהתנגשות אווירית (שי לוי)
 

מחצית שניה
השופט הרביעי, שי שטרית, כנראה החליט לגנוב את ההצגה כאשר לא נתן לוויקטור מרעי לפתוח את המחצית מאחר וצבע המסקינטייפ על גרביו לא תואם את צבע הגרביים. לאחר דקה גם גיא דיין מהפועל הוצא על ידי השופטים מאותה הסיבה. השניים סידרו את העניין והמתינו שלוש דקות על מנת להיכנס לכר הדשא, מהלך שעורר את זעמם של האוהדים שלא הבינו לפשר ההחלטה של השופטים.  בדקה ה-54 מריו צ'ארביץ' נכנס לפנקס של קינן לאחר שקיבל כרטיס צהוב.

עומר גולן עוקף את דניאל אדו (שי לוי)
עומר גולן עוקף את דניאל אדו (שי לוי)
 

בדקה ה-57 עומר גולן מסר כדור מצוין לוויקטור מרעי שפרץ באגף הימני ובעט מזווית לא קלה לידיו של אג'ידה שהדף לקרן. את הקרן הרים צ'ארביץ' לכיוונו של גנון שנגח למרכז הרחבה וגרם לערבובייה של שחקנים מטר מהשער של אג'ידה, שקלט את הכדור והציל את הפועל מספיגת שער שני. בדקה ה-60 חילוף ראשון בהפועל. מוחמד נאטור החליף את גיא דיין.

טל בן חיים נאבק באייל שן (שי לוי)
טל בן חיים נאבק באייל שן (שי לוי)
 

שתי דקות חלפו וגם במכבי ביצעו חילוף. אסי משיח החליף את ג'סטיס וומפור לקול תשואות הקהל של הקבוצה. לפי משחקו הראשון נראה כי מרקו בלבול עשה עסקה מצוינת עם הקשר הקמרוני. בדקה ה-63 צ'ארביץ' ניסה את מזלו כשבעט מ-25מטרים לאחר שראה את אג'ידה מחוץ לשערו, הכדור החזק ניתז מהמשקוף חזרה לידיו של השוער הניגרי. בדקה ה-64 חילוף שני במכבי פתח תקווה. דני פרדה החליף את טל בן חיים כובש השער והשחקן הטוב על המגרש.

טל בן חיים עוקף את דניאל אדו (שי לוי)
טל בן חיים עוקף את דניאל אדו (שי לוי)
 

בדקה ה-71 השוער הניגרי, אוסטין אג'ידה, נפצע ברגלו וזכה לטיפול רפואי אך לא התגבר על הכאבים והשוער השני, שניר דורי, נכנס לכר הדשא. בדקה ה-80 הקשר הצרפתי, סבסטיאן סנסוני, שבשבוע שעבר קיבל הודעה כי בכוונת המועדון לשחררו, בכל זאת קיבל מספר דקות כאשר החליף את עומר גולן. מהעבר השני שחר בלילטי החליף את אפרים בוגאלה. בדקה ה-82 כרטיס צהוב למרוואן קבהא לאחר דחיפות קלות עם גיא צרפתי.

מכבי פ&qout;ת - הפועל פ&qout;ת (שי לוי)
מאבק אופייני על כדור גובה בדרבי של פתח תקווה (שי לוי)
 

שתי דקות חלפו וכדור עומק מצוין נמסר לכיוונו של ויקטור מרעי, אך דורי יצא מצוין ומנע כיבוש שער שני לזכות מכבי. בדקה ה-85 דרור דגו החליף את ויקטור מרעי שזכה לקריאות עידוד מהקהל.

יניב לוזון שומר על הכדור, מרוואן קבהא מנסה לחטוף (שי לוי)
יניב לוזון שומר על הכדור, מרוואן קבהא מנסה לחטוף (שי לוי)
 

דקה 89 - כרטיס אדום לגיא צרפתי ואורי אוזן: אורי אוזן תיקל בחריפות את גיא צרפתי שלא אהב את הכניסה של המגן ומיד קם ודחף את אוזן. התפתחה מהומה בין שחקני שתי הקבוצות כאשר קינן החליט לשלוף כרטיס אדום לשני השחקנים.

לורן בן ארי (שי לוי)
לורן בן ארי הצעיר מנסה להרים כדור (שי לוי)
 

בדקה ה-90 אוהדי שתי הקבוצות נזכרו שמדובר בדרבי והחלו לקלל קהל אחד את השני.

מכבי פתח תקווה: לירן שטראובר, אורי אוזן, ניצן דמארי, קובי גנון, טל מעבי, ג'סטיס וומפור (אסי משיח, 62'), מרוואן קבהא, מריו צ'ארביץ', טל בן חיים (דני פרדה, 64'), ויקטור מרעי (דרור דגו, 85') ועומר גולן (סבסטיאן סנסוני, 80').

הפועל פתח תקווה: אוסטין אג'ידה, אייל שן, גל כהן, דניאל אדו, יגאל אנטבי, פביאן סטולר, גיא דיין (מוחמד נאטור, 60'), יניב לוזון, גיא צרפתי, לורן בן ארי ואפרים בוגאלה ( שחר בלילטי, 80').

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */