יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:13
מאור דייטש

לא טיקי ולא טקה

דעה: אינייסטה ענק, צ'אבי מדהים אבל בלי מסי ברצלונה הפנומנלית היא חצי קבוצה. גוארדיולה? לא ענק ולא נעליים. כשהשחקנים מושלמים הכל הרבה יותר קל

"מסי הוא השחקן הכי טוב שראיתי ואולי השחקן הכי טוב שאראה אי פעם. שיחקנו מצוין ויש לנו שחקנים מעולים אבל בלעדיו לא היינו יכולים לשחק בצורה שבה שיחקנו. הוא משדרג אותנו ברמה אחת נוספת" (פפ גוארדיולה, רגע אחרי ה-1:3 על יונייטד).

גילוי נאות: לטור הזה אין שום מטרה להרגיז או לעצבן אף אחד. הוא גם לא נכתב כדי לעורר פרובוקציה זולה שתביא אחריה תגובות נזעמות. אחרי קריאת הכותרת כבר אפשר להבין שחמש שניות אחרי שריקת הסיום בוומבלי, העברתי לערוץ אחר. כשרואים את אותם אנשים חוגגים בפעם ה-100, אין בזה שום עניין.

אני מאוד אוהב לראות כדורגל וכדורגל יפה. כל סופרלטיב כבר נאמר על המשחק של ברצלונה ועל הנעת הכדור שלה. קוראים לזה "טיקי טקה". זה נכון, משחק הנגיעה של הקטלונים מעורר הערצה וכמעט בלתי אפשרי לעצור אותו. אבל, בתור מי שאוהב לראות כדורגל יפה, אני גם מאוד אוהב לראות עניין ומתח בספורט הנפלא הזה ולצערי, בגמר ליגת האלופות, ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות, לא נהניתי. ואם תגידו לי שנהנתם מספורט אמיתי, אתם משקרים לעצמכם.

אבל, זו המציאות ואין מה לעשות. כל עוד פניה של ברצלונה העכשווית לא ישתנו, סביר להניח שלא נזכה ליהנות יותר מגמר צ'מפיונס מותח ומרגש. הליגה הכי טובה בעולם הופכת במהירות מסחררת לליגה הספרדית שפעם, מזמן, היתה מותחת ומסקרנת.

ברצלונה חוגגת (GettyImages)
ברצלונה חוגגת. כל עוד היא בסביבה, תשכחו ממתח (GettyImages)
 

את אוהדי אלופת ספרד בשלוש השנים האחרונות ואלופת אירופה בפעם השניה בתוך שלוש שנים, כל זה לא מעניין, ובצדק. הם נהנים ככל הנראה מהקבוצה הכי גדולה שעלתה על כר הדשא. קבוצה מושלמת.

ועדיין, המעבר מלהיות מושלמת לעוד אחת מהקבוצות הטובות באירופה, תלוי באיש אחד וקוראים לו ליאו מסי. עם כל הכבוד לאנדרס אינייטסה וצ'אבי הגדולים, בלעדיי הארגנטיני, בארסה לא היתה אותה קבוצה. כשהוא על הדשא, המשחק הופך להיות הרבה יותר קל עבור הקבוצה.

כשארבעה שחקני יריב עסוקים בניסיון הבלתי אפשרי להוציא לו את הכדור מהרגל, או פשוט רצים לידו מהפחד שמא יקבל כדור ויעשה קסמים, מה הפלא שפדרו חופשי בתוך ה-16 4 פעמים במחצית? הכל מתחיל דרכו, הכל עובר דרכו והכל נגמר בליאו מסי.

מסי בטירוף אחרי השער שכבש (GettyImages)
מסי בטירוף. אין עוד מלבדו (GettyImages)
 

לצ'אבי (אחד המוסרים הטובים בעולם) הרבה יותר קל למצוא בפס גאוני את פדרו לבד בתוך הרחבה כאשר מסי מתחיל בריצה שלו וסוחב איתו את פטריס אברה שעשה חור גדול באגף שמאל, משם הגיע השער הראשון. הצרפתי רדף אחרי הארגנטיני ו-וידיץ' איחר בסגירה על פדרו כי מה לעשות, הוא לא יכול להיות בשני מקומות בו זמנית. כדורגל זה משחק פשוט וקל - בעיקר כשיש לך את הטוב בעולם בצד שלך, בתוספת של עוד כמה שחקנים מושלמים.

"גוארדיולה גאון כדורגל", "מאמן ענק", "הוא יהיה המאמן הכי גדול בהיסטוריה", כבר שמעתי מכל מיני אנשים. ב-25 שנות עבודה במנצ'סטר יונייטד, הצליח אלכס פרגוסון הבלתי נלאה להניף 2 גביעי אירופה. פפ עשה את זה בשלוש שנים. אפשר לקחת את זה לכיוון של ענק ואפשר פשוט לומר: האיש במקום הנכון בזמן הכי נכון. כ"שנבחרת ספרד" מחוזקת בשחקן הכדורגל הכי טוב בעולם, מה הפלא שהיא בלתי ניתנת לעצירה.

"אנחנו עובדים קשה ויש לנו את הטקטיקה ואת השיטה, אבל מסי הוא משהו יחיד במינו, הוא בלתי ניתן להחלפה, אי אפשר לשכפל דבר כזה. אין אף אחד כמוהו בעולם". גם גוארדיולה מבין שהחלק שלו בכל הסיפור הזה, די קטן.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים