יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:53
עמנואל רוזן

אלי טיפשון ועכשיו הסרט

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: לא היה פנדל, חכמון שופט גרוע. מבין ללב אוהדי בית"ר, אך טעות שיפוט לא דומה למשחק השרוכים. אסור להעניש את בית"ר

נתחיל מהסוף: לא היה פנדל. אלי חכמון הוא שופט גרוע. הפועל תל אביב היתה מנצחת את המשחק הזה גם בלי עזרתו המיותרת.

ועכשיו לעניין עצמו: כבר פעמיים כתבתי העונה על אלי חכמון. בפעם הראשונה הערתי שכשמו לא כן הוא, בפעם השניה אפילו הצעתי להחליף את שמו לאלי טיפשון. יכול להיות שמדובר באדם חביב וראוי, אבל חכמון הוא שופט שחצן וגרוע ויותר מכל הוא הוכיח את זה בעיצומו של החורף בהחלטה לכפות 45 דקות מיותרות על הפועל תל אביב ובני יהודה ולעצור את המשחק אחרי שאי אפשר היה כבר באמת.

בפעמים הקודמות שהלנתי על חכמון, הטוקבקיסטים של בית"ר, מכבי ואפילו של חיפה, לעגו. למה אתה מתבכיין הם שאלו? בכלל, נדמה לי לפעמים, שאצל חלק מהטוקבקיסטים כאן, אוצר המילים מסתכם בשימוש מגוון בשורש של מילה אחת: ב.כ.ה – בוכה, בכיין, מתבכיין וכדומה. נו אז הפעם את חבילות הטישו צריך לשלוח לירושלים ושוב הוכח ששופט גרוע הוא גרוע לכולם, פעם לאלה ופעם לאלה.

אולי לא תאמינו, אבל אני מבין ללבם של אוהדי בית"ר, של השחקנים וחברי ההנהלה. זה מעצבן להפסיד בגלל טעות מטופשת של שופט. מצד שני, זה לא מצדיק את התחושה שיוצרים כאן, כאילו הטעות של חכמון היא הראשונה בהיסטוריה והפועל היא הקבוצה היחידה בכדור הארץ שנהנית מטעות של שופט.

אוהדי בית&qout;ר ירושלים. (יוסי ציפקיס)
אוהדי בית"ר ירושלים. לשלוח להם את חבילות הטישו (יוסי ציפקיס)
 

רק בשבוע שעבר העניק שופט ב'קלאסיקו' פנדל שלא היה לריאל מדריד ומנע עוד ניצחון מברצלונה. אז מה? טעויות הן חלק מהמשחק, למעט משחקים כמו למשל משחק השרוכים (זוכר קורנפיין?!) שעליהם אין כפרה ואין מחילה, שום טעות כזו או אחרת של שופט לא תתדמה ולא תשווה להם.

אגב, אין לחשוד בחכמון, שבהחלטתו השגויה הוא חשב איך לסייע להפועל. חכמון הוא סתם שופט גרוע, ואם היה רוצה באמת לעזור לאדומים, הוא לא היה פוסל להם שני שערים ששופט גרוע כמוהו יכול היה גם לאשר.

הפועל היתה מנצחת את המשחק הזה בכל מקרה ולכן הטעות היא בסך הכל הערת שוליים בדרכנו לחצי הגמר. זה לא שהפועל שיחקה טוב, ממש לא. המכונה עדיין חורקת וורמוט עדיין מחפש את עצמו, אבל יכול להיות שדווקא המשחק הזה, בעיקר סיומו הדרמטי, הזכיר להפועל תל אביב מה היא יודעת לעשות במשחקים גדולים ובעיקר הוציא אותה מהתרדמה והנמנום שנפלו על שחקניה בשבועות האחרונים. עכשיו לפנינו שורה של משחקים שכולם גדולים, אין אשדוד ואין הפועל רמת גן, רק שישה ואולי שבעה משחקי גמר גביע.

חכמון שולף צהוב לשיש. לא סייע להפועל, פשוט שופט גרוע (יוסי ציפקיס)
חכמון שולף צהוב לשיש. לא סייע להפועל, פשוט שופט גרוע (יוסי ציפקיס)
 

ואולי באמת נגד בית"ר ניתן האות להפסיק לחשוב על גרמניה ופורטוגל ולהפסיק לבלות זמן מיותר בחברתם של הסוכנים. לחזור לשחק כדורגל ולחזור לעניינים.

משום כך, שמחתה של הפועל תל אביב היתה ראויה ומוצדקת. קראתי כאן שבוני גינצבורג רושם שהגזמנו בגינוני השמחה. זה אותו גינצבורג, שבתחילת העונה הכתיר את מכבי תל אביב לאלופה ולקראת סיומה את מכבי חיפה.

אז סליחה בוני שניצחנו, וסליחה ששמחנו, אבל כדאי אולי לזכור שהפנדל, כמו הקיזוז, לא נלקח על ידי הפועל תל אביב בכוח. הוא ניתן לה. ומתנות, אתה יודע, שנותנים לך – אתה לוקח. הניסיון להאשים את הפועל בגניבה של אליפות או של משחק הוא פתטי ורק יתרום וימריץ את הקבוצה המנומנמת של גוטמן לחזור לעצמה.

דיין בית הדין. אל תענישו את בית&qout;ר (יניב גונן)
דיין בית הדין. אל תענישו את בית"ר (יניב גונן)
 

ועכשיו שוב לא תאמינו: אני קורא כאן לדייני ההתאחדות לכדורגל שלא להטיל על בית"ר ירושלים עונש חמור בעקבות התפרעות אוהדיה בסיום. 90 דקות התאפקו החברים המנומסים מהיציע המזרחי ולא נשמע מפיהם אפילו ציוץ קטן של גזענות.

שהכל התפרק והתפרץ בדקה ה-90, כולל חפצים ומיני ירקות ופירות שעפו לעברו של השוער שלנו, זה חמור, אבל אפשר להבין ולסלוח. לא פשוט להיגמל מהנטיה להתפרע ולהיות גזען, כששופט כמו חכמון מוציא אותך מדעתך. אל תענישו את בית"ר ואל תורידו להם נקודות. אנחנו רוצים אותם בליגה גם בשנה הבאה, בדרך כלל אנחנו נהנים במשחקים מולם. ודבר אחד כבר ברור מעל לכל ספק: אלי חכמון לא ישפוט את המשחקים בין הפועל לבית"ר בעונה הבאה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר