יום ראשון, 12.05.2024 שעה 08:19

פטל נותן לך כנפיים: עונת הפורמולה 1 יוצאת לדרך

עם אליפות היסטורית, נהג רד בול בפתחה של עונת מפתח, כזו שתפריד אותו מאלונסו והמילטון ותקרב אותו לשומאכר. מפירלי ועד מלדונאדו, היום זה מתחיל

|
באטן והמילטון משקים את פטל. השיחזור בדרך?
באטן והמילטון משקים את פטל. השיחזור בדרך?

קצת יותר מארבעה חודשים עברו מאז סבסטיאן פטל חצה את קו הסיום באבו-דאבי והוכתר כאלוף הפורמולה 1 בסיומה של אחת העונות המרתקות שידע הענף.

ארבעה חודשים אחרי ופטל, כמו רד בול, מגיעים לזירה חדשה לגמרי. לא כי היו שינויים מרחיקי לכת ברכבים או בנהגי הקבוצות, אלא בגלל השינוי שקרה עם החלפת ספקית הצמיגים הראשית.

ברידג'סטון הוחלפה בפירלי, שתהיה ספקית הצמיגים היחידה העונה, דבר שעשוי להפוך את העונה לחלוטין. השינוי הזה, שמשפיע על הרכבים בצורה משמעותית, יכול לתת יתרון לכל קבוצה.

הביצועים של רד בול היו בעונה שעברה הטובים ביותר, אך אם ההתאמות לצמיגים החדשים היו נכונות נוכל לגלות רק על המסלולים עצמם. מחר (שבת) במלבורן, נקבל טעימה ראשונה כשמקצה הדירוג הראשון של העונה ייצא לדרך. בראשון בבוקר, כבר יהיה לנו פודיומיסט חדש.

רגע לפני שהעונה החדשה יוצאת לדרכה, באיחור של שבועיים בשל המהומות בבחריין, קיבצנו לפניכם את רשימת הקבוצות עם הנהגים החדשים, התמונות והתחזיות.

פטל ממרר בבכי אחרי שזכה באליפות העולם. בדרכו של שומי? (רויטרס)
פטל ממרר בבכי אחרי שזכה באליפות העולם. בדרכו של שומי? (רויטרס)
 
רד בול
אלופת היצרנים מגיעה לעונה החדשה עם שני הנהגים שלה מאשתקד, סבסטיאן פטל ומארק וובר. באימונים על המסלול במלבורן השניים סיימו במקומות 1 ו-2 בהתאמה ובשני במקומות 4 ו-5 בהתאמה.

סבסטיאן פטל - בגיל 23 הגרמני הצעיר ינסה לעשות עוד היסטוריה ולהשלים אליפות בק-טו-בק. מבחינת הנתונים, הוא גם יכול, בטח אם 'ליזי החושנית', שזכתה כבר לכינוי החדש, 'קיילי השובבה' שלו תציג את מה שהציגה בעונה שעברה. הבעיה של פטל, כמו בעונה שעברה, היא הנטייה שלו למשוך את הגבולות. יש יגידו שזה מה שהופך אותו לכה מיוחד, אך גם הוא יודע שהעונה הוא לא יוכל לאבד את העשתונות כמו אשתקד עם מארק וובר ועם הלחץ על כתפיו, אין לדעת איך זה יגמר.

פטל וליזי החושנית על המסלול במלבורן (GettyImages)
פטל וליזי החושנית על המסלול במלבורן (GettyImages)
 
מארק וובר - העונה החולפת היתה הטובה ביותר בקריירה של האוסטרלי. הוא סיים רק במקום השלישי, אך במרבית שלבי העונה היה צמוד לפטל ואף הוליך את הסבב במספר מצבים. אל העונה החדשה הוא מגיע מנוסה טיפה יותר ועם ידיעה שיותר מדי צ'אנסים לקחת אליפות לא יהיו לו בגילו המתקדם (34). התחזיות באתרי ההימורים השונים מדברות על כך שהוא לא יתברג העונה בטופ 3 ויסיים רביעי אחרי פטל, אלונסו והמילטון. נחכה ונראה.

מארק וובר שובר את מהירות האור עם הרד בול החדשה שלו (GettyImages)
מארק וובר שובר את מהירות האור עם הרד בול החדשה שלו (GettyImages)
 
מקלארן
שנתיים מחפשים במקלארן לראות נהג שלהם על הפודיום כאלוף העולם. מאז לואיס המילטון ב-2008, זה לא קרה. אפילו ג'נסון באטן, אלוף 2009 שהצטרף אשתקד לקבוצה, לא הצליח לעשות זאת. עם המקומות 1 ו-2 באימון השני באוסטרליה, הציפיות מהם גבוהות ביותר, כפי שהן גבוהות מפרארי ורד בול.

לואיס המילטון - למרות שעברו כבר 3 שנים מאז אותה אליפות, המילטון נחשב לנהג הכי מוכשר בסבב יחד עם סבסטיאן פטל. הבעיה של אהוב הקהל הבריטי, זה בעיקר עם האופי שלו והנטייה שלו להרוס לעצמו מירוצים בנהיגה חסרת אחריות. בגיל 26, עם אליפות אחת ברזומה וההשוואות המוקדמות מדי לשומאכר, המילטון עומד בפני עונת המפתח שלו.

לואיס המילטון. מחפש תואר ראשון מאז 2008 (GettyImages)
לואיס המילטון. מחפש תואר ראשון מאז 2008 (GettyImages)
 
ג'נסון באטן - אומרים שהאליפות שזכה כנהג בבראון GP הגיעה בגלל החולשה של הקבוצות באותה השנה. באטן, אנגלי גאה, ינסה להוכיח זו השנה השניה ברציפות שזה לא נכון. אך מקלארן, שידועה בחיבתה הברורה להמילטון, כבר פעלה לא פעם כדי לקדם את הנהג המועדף עליה. באימונים באוסטרליה הוא סיים לפני עמיתו הבריטי, דבר שהוא יקנה בסיום העונה גם אם תואר לא יהיה לצד זה.

ג´נסון באטן והמקלארן החדשה שלו (GettyImages)
ג´נסון באטן והמקלארן החדשה שלו (GettyImages)
 
פרארי
מאז 2007 אין לפרארי אלוף. במונחים של הקבוצה האיטלקית זה כמו נצח. אשתקד, פרננדו אלונסו הגיע למירוץ האחרון באבו דאבי בעמדה הכי טובה. הוא היה אלוף כשהתחיל המירוץ אך סיים שני באחד המירוצים החלשים בקריירה שלו. בטח במאני טיים.

פרננדו אלונסו - אחרי שנדד מרנו למקלארן ופרארי, הספרדי לא זכה בתואר. המקום השני בעונה שעברה היה מבחינתו ההפסד הכי גדול. זה לא שהוא איבד אותו למיכאל שומאכר, למשל, או אפילו לואיס המילטון. העונה הוא מגיע עם מטרה ברורה ועליה הוא כבר הספיק לדבר - תואר. לאנשי פרארי כבר נמאס ועם השיפורים שהבטיחו, זה תסריט ריאלי למדי. בטח כשהנהג השני בקבוצה הוא פיליפה מאסה שבירירה מתמדת.

פרננדו אלונסו. לשכוח מסיום העונה הנוראית אשתקד (GettyImages)
פרננדו אלונסו. לשכוח מסיום העונה הנוראית אשתקד (GettyImages)
 

פיליפה מאסה - מאז התאונה הקשה שעבר הנהג הברזילאי הוא לא חזר לעצמו. מהיורש לכיסא מספר 1 של מיכאל שומאכר, הוא הפך לנהג משלים. אל תתפלאו אם במהלך העונה הוא יבצע טריקים מלוכלכים כדי לפנות לאלונסו את הדרך, או להבטיח לו עוד פער נקודות בדרך לכתר. ואולי דווקא בעונה שכזו הוא יקום מההריסות ויוכיח שהציפיות המוקדמות כלפיו לא היו סתמיות, אולי הברזילאי יקח תואר מאז איירטון סנה המנוח. 

פיליפה מאסה. מחפש את עצמו מאז התאונה (GettyImages)
פיליפה מאסה. מחפש את עצמו מאז התאונה (GettyImages)
 
מרצדס
עונת 2010 היתה הראשונה של הקבוצה בסבב ולא ממש ברור אם הקבוצה יצאה ממנה מרוצה. מצד אחד, היא החזירה לענף את מיכאל שומאכר, מצד שני, המקום הכי גבוה של נהג במהלך העונה היה המקום השלישי (שלוש פעמים). בפגרה דאגו בקבוצה לשחרר הודעות לפיהן שומאכר מרשים באימונים, אך בינתיים באוסטרליה לא עלה מעל המקום השישי באימונים.

מיכאל שומאכר - שבע אליפויות עולם יש לנהג הגדול שידע הסבב, אך את העונה האחרונה הוא ירצה לשכוח. הקאמבק שלו היה רחוק מלהרשים והוא למד מהר מאוד שסמל או אייקון זוכה לאותו היחס שיזכה כל נהג אחר בסבב שייכשל. העונה הוא מגיע עם מטרה ברורה, להראות שעדיין יש לו את זה, גם בגיל 42.

מיכאל שומאכר. יוכיח שההספדים היו מוקדמים מדי? (GettyImages)
מיכאל שומאכר. יוכיח שההספדים היו מוקדמים מדי? (GettyImages)
 

ניקו רוזברג - הגרמני בן ה-25 רשם 89 מירוצים בקריירה. חמש פעמים בלבד הוא הגיע לפודיום. ניצחון אחד עוד אין לו. אם על זה בונים במרצדס כאלטרנטיבה לעונה רעה של שומי, כדאי שיחשבו שוב. הנהג שזכה בגיל צעיר לכינוי "ילד הזהב" בזכות שערו הבלונדיני, יקווה ש-2011 תהיה עונת הפריצה שלו.

ניקו רוזברג. יצליח לצאת מהצל של שומי? (GettyImages)
ניקו רוזברג. יצליח לצאת מהצל של שומי? (GettyImages)
 
רנו
סביר להניח שבפגרה האחרונה בקבוצה הצרפתית פינטזו על עונת פריצה מצד רוברט קוביצה. ההחלפה לפירלי שעשויה לטרוף את הקלפים, יכולה להיות הסיפור. בכל זאת, רד בול שזכתה בעונה שעברה באליפות היצרנים נוסעת על מנועי רנו. אלא שלפני כחודש, במהלך תחרות ראלי, הנהג התרסק וגמר את העונה. לא ידוע אם הוא יחזור לנהוג בעונה הבאה או בכלל, אבל החורף האחרון היה רע מאוד לנציגה הצרפתית.

ניק היידפלד - מי שהוקפץ במקום הפולני הוא הנהג הגרמני הוותיק. בגיל 33 עם 174 מירוצים ו-12 פודיומים בקריירה, היידפלד רוצה להוכיח שהתחזיות המוקדמות לקריירה שלו, אי שם לפני עשור, היו מוצדקות. עם רנו של העונה תספק את התצוגות והאמינות של רד בול אשתקד, יש לו סיכוי מעולה להיות הסוס השחור של העונה.

ניק היידפלד מתרגל לרנו שלו (GettyImages)
ניק היידפלד מתרגל לרנו שלו (GettyImages)
 
ויטאלי פטרוב - העונה שעברה היתה הראשונה של הנהג הרוסי בסבב. 27 נקודות הוא צבר בדרך למקום ה-13. הוא הראה יכולת לא רעה בכלל, אך סבל מלא מעט כשלים טכניים. מה שבלט אצלו במיוחד היו יכולות ההתבצרות שלו במקום, שהפכו אותו לאחד הנהגים שקשה לעקוף. הבעיה של הנהג הרוסי היא שהוא לא מספיק טוב, והעתיד שצפו לו בסבב, ככל הנראה רחוק מאוד מכדי מימוש. 

ויטאלי פטרוב. עונת מפתח לקריירה? (GettyImages)
ויטאלי פטרוב. עונת מפתח לקריירה? (GettyImages)
 
וויליאמס, פורס אינדיה, סאובר, טורו רוסו, לוטוס, HRT, ווירג'יין. יש כאן סוס שחור?
אחרי שהצגנו בפניכם את הקבוצות הגדולות ואלו שסביר להניח יסיימו בטופ 5 השנה, מבט קצר על האלטרנטיבות לא מסמן יותר מדי. עם תקציבים דלים, רכבים לא איכותיים וגם נהגים די אפורים, לוויליאמס, פורס אינדיה, סאבור, טורו-רוסו, לוטוס, היספניה ווירג'יין אין יותר מדי מה למכור.

אז מי כן מעניין שם? פאסטור מלדונאדו מוויליאמס לבטח יזכה ללא מעט תשומת לב. הנהג בן ה-26 מוונצואלה יבצע את טבילת האש הראשונה שלו באוסטרליה אחרי שלוש שנים במירוצי ה-GP2.

פאסטור מלדונאדו. סוס שחור מוונצואלה? (GettyImages)
פאסטור מלדונאדו. סוס שחור מוונצואלה? (GettyImages)
 
גם סרחיו פרס, המקסיקני של סאובר, יחווה את עונתו הראשונה בסבב בגיל 26. באימונים באוסטרליה הוא הצליח להפתיע כשבאימון השני השתחל למקום השמיני. גם הוא בדומה למדלונאדו הגיע לסבב אחרי שלוש שנים ב-GP2.

אך עם כל הכבוד אליהם, כמו אל נריאן קרטיקייאן של היספניה וג'רום דיאמברוזיו של וירג'יין, סביר להניח שהם לא יצליחו לתת פייט לחמשת הגדולות. ומה התחזית? בעיקר חם. העונה הזאת מבטיחה הרבה ושינוי הצמיגים יכול להיות בדיוק השדרוג לו חיכו חובבי הענף.

סרחיו פרס. באימונים הוא כבר מפתיע (GettyImages)
סרחיו פרס. באימונים הוא כבר מפתיע (GettyImages)
 
אלוף? כמו בעונה שעברה, הכל פתוח. אך התחזית הפרטית שלי היא שאכן הכל פתוח, בעיקר חלון ההזדמנויות של סבסטיאן פטל בדרך להפיכתו לנהג הכי גדול שידע הענף מאז שומאכר.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */