יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

המטאור מהצפון: אלרואי כהן מגיע להפועל תל-אביב

תוך שנה הפך הקשר ממחליף בלאומית למי שאמור למלא את מקומו של ורמוט, כשזה יעזוב ולהוביל את האדומים לצ'מפיונס בפעם השניה. האם יצליח בהפועל?

|
אלרואי כהן. ינסה את מזלו אצל הדאבליסטית
אלרואי כהן. ינסה את מזלו אצל הדאבליסטית

אם היו אומרים לאוהדי הכדורגל בארץ בתחילת השנה, שההעברה הכי משמעותית העונה תהיה של הילד האלמוני מקרית שמונה, אלרואי כהן, כנראה שהם לא היו מאמינים.

הפועל ת"א הצליחה לשים את ידה על יהלום לא מלוטש, אבל בלי ספק יהלום נוצץ שעוד יוביל את הקבוצה קדימה. כהן חתם על חוזה ארוך טווח, כשברור לכל שהמטרה היא שהבחור הצעיר מקצרין יוביל את המועדון האדום אחרי שגילי ורמוט וערן זהבי יעזבו.

כהן, שמחזיק בתכונות של שחקן אגף קלאסי (מהיר, עם יכולת טכנית מצוינת), יכול לשחק בשני הצדדים של הקישור, כשהמיקום הטבעי שלו הוא בצד שמאל, משם הוא חותך לאמצע וכובש (שבעה שערים עד כה בליגת העל). במבנה הנוכחי של האדומים, ספק אם כהן (שנחשב לכובש נהדר) יוכל להחליף את שכטר כחלוץ, אבל כעוד אופציה בקישור ההתקפי, הוא מתאים.

צפו באלרואי כהן במדים האדומים

במקביל להתרגשות הגדולה סביב החתמת הכישרון, יש גם כוכבית. מדובר בבחור צעיר (22) עם 18 הופעות בלבד בליגת העל עד כה, שנכנס לאור הזרקורים רק העונה ולאחרונה סבל מפציעה מטרידה, ממנה חזר רק ב-1:1 מול הפועל בקרית שמונה. החממה של קרית שמונה היא כלום לעומת סיר הלחץ התל-אביבי ולמרות שהפועל לא מועדון מלחיץ כמו מכבי למשל, מעל ראשו של אלרואי כהן יונף תמיד תג המחיר הגבוה ששילמו עליו.

צפו בתיקו 1:1 בדרבי התל אביבי

בקרית שמונה משוכנעים שהעסקה טובה לכולם. הבעלים איזי שרצקי גזר קופון שמן על השחקן שלו וגם למאמנו בצפון, רן בן שמעון, אין ספק כי הפועל עשתה עסקה טובה: "אם הוא יממש את הפוטנציאל שלו, העסקה הזאת תהיה מדהימה עבור האדומים. יש לאלרואי כהן מקום בהרכב של הפועל", אמר המאמן.

איך מכבי ת"א פספסה את אלרואי כהן
את דרכו החל כהן בקבוצות הנוער בקצרין. במהלך טורניר שהתקיים בברצלונה גילה כהן יכולת טובה ונציגים של מכבי תל אביב החליטו שהם רוצים אותו במחלקת הנוער של הצהובים. העניינים נסגרו ללא עיכובים ואלרואי החליף לצהוב. באותה תקופה גר השחקן אצל משפחה אומנת במרכז, משפחת ספיר. לאחר תקופה קצרה נכנס אבי המשפחה כשותף בקבוצת הכח רמת גן והקשר הצעיר עבר לשחק בשורותיה.

במשפחת ספיר סיפרו כי הוא היה חלק מהמשפחה. אלרואי הבין שאם ברצונו להתקדם, עליו לעבור למחלקת הנוער של נס טוברוק, שהוציאה כישרונות רבים בשנים האחרונות - ואכן כך הוא עשה.

אלרואי כהן במדי הנבחרת הצעירה. איווניר אהב את סגנון המשחק שלו (עמית מצפה)
אלרואי כהן במדי הנבחרת הצעירה. איווניר אהב את סגנון המשחק שלו (עמית מצפה)
 

לאחר תקופה לא ארוכה בה התקשה כהן להתרגל למרחק הרב מהבית, הוא החליט שהגיע הזמן לחזור הביתה לקרית שמונה, דבר מדאיג במעט עבור ראשי הפועל. השחקן הגיע באמצע העונה לקריה ובאותה עונה כבש את השער שהעלה את קבוצת הנוער המקומית לליגה הראשונה.

אחרי ארבעה מחזורים הפך כהן להיות שחקן הרכב בצפון והזימון לסגל הנבחרת הצעירה לא איחר לבוא, כשהמאמן הוא מי שהפך לימים המאמן הצהוב, מוטי איווניר. משחקה האחרון של הנבחרת הצעירה מול מונטנגרו (0:5 לישראל) סימן את תום תקופת השתתפות בנבחרת הצעירה עבור אלרואי, שאף פתח באותו משחק בהרכב. אז טען כהן כשנשאל לגבי זימון לנבחרת הבוגרת: "זה עוד רחוק. לפני שנה לא שיחקתי אפילו בליגה הלאומית".

אלרואי כהן (דרור רוזנפלד)
אלרואי כהן מקפיץ על הרגל באימון הבכורה (דרור רוזנפלד)
 

אי אפשר להגיד שמדובר במחטף של האדומים לצהובים, אבל גם במכבי מאוד התלהבו מהאפשרות לצרף את השחקן, רק שבקרית שלום דיברו על מעבר בקיץ. השחקן רצה כבר עכשיו לעבור למועדון גדול. הסכום שמכבי הציעה היה גבוה מהסכום שהפועל שילמה עליו. שרצקי אף חשף השבוע שיענקל'ה שחר החזיק בזכות ראשונים על השחקן, אבל גם בחיפה ויתרו. במועדון מהכרמל לא הסכימו שוב לשבור את התקציב המתוכנן, משהו שמזכיר אולי מדוע את הוויתור על טוטו תמוז במהלך המו"מ הקדחני שהיה בקיץ.

 
 חבריו של השחקן יודעים לספר על בחור צנוע מאוד, מקצוען, המגיע לכל אימון לעבוד קשה ומאוד חברותי. אפילו לפני המעבר להפועל, הוא ענה לכל השיחות וסיפר בביישנות שהוא לא מגיב עדיין לאף אחד. 
 
 
 

"מוטי איווניר מאוד אוהב את אלרואי, מהיום שהוא הגיע למכבי הוא רצה את כהן", סיפר שרצקי. "גולדהאר לא רצה להשקיע ורצה לחכות לחודש יולי". הפועל קפצה על המציאה.

הדרישה הראשונה של שרצקי ממכבי ת"א היתה מיליון יורו וחצי על אלרואי. מכבי לא הסכימה. שרצקי מאמין גדול באלרואי ובמועדון מהצפון משוכנעים ש-20 האחוזים שהם מחזיקים בנוגע לשחקן עוד ישתלמו להם. מאמינים באלרואי ומאמינים בהפועל.  

בקרית שמונה בטוחים: אלרואי כהן שווה כל שקל
אחרי ההופעה המצוינת נגד האדומים, גם המאמן הלאומי, לואיס פרננדז, החליט לזמן את כהן לסגל הבוגרת, זימון שהביא להרמת לא מעט גבות. בהופעת הבכורה נגד קרואטיה הוא שובץ כמגן ימני, אבל למרות היכולת הלא גבוהה, האצבע המאשימה הלכה לכיוון של המאמן הצרפתי. "לא ברור איך קשר שמאלי הפך להיות אצלו מגן ימני", טענו אז.

פרננדז צועק (שי לוי)
פרננדז. הציב את כהן כמגן ימני (שי לוי)
 

חבריו של השחקן יודעים לספר על בחור צנוע מאוד, מקצוען, המגיע לכל אימון לעבוד קשה ומאוד חברותי. אפילו לפני המעבר להפועל, הוא ענה לכל השיחות וסיפר בביישנות שהוא לא מגיב עדיין לאף אחד.

כשכלי התקשורת הרבים הגיעו לאימון המסכם של הנבחרת ביום שלישי כדי לשמוע אותו מדבר על הפועל, הוא הרכין פניו בביישנות וגם הוא לא האמין לפופולאריות הגואה: "הגשמתי חלום. מאושר שהגעתי להפועל. זה מקום שאפשר להתקדם, עם המאמן המדהים הזה..", אמר ואפילו לא ציין את שמו של אלי גוטמן. 

ועכשיו: המבחן
אלרואי כהן מגיע למכונה משומנת שהדבר האחרון שהיא זקוקה לו הוא קשר התקפי. סלים טועמה בכושר מצוין בשבועות האחרונים והוא רק מחליף לוורמוט וזהבי. ואף מילה על יוסי שבחון, שפתח את העונה טוב מאוד ודעך.

אלרואי כהן וגילי ורמוט. להלן - &qout;היורש&qout; (דרור רוזנפלד)
אלרואי כהן וגילי ורמוט. להלן - "היורש" (דרור רוזנפלד)
 

נגד הקבוצות הקטנות, גוטמן ואבוקסיס מעדיפים את זהבי כקשר אחורי ומכניסים עוד כישרון לחלק הקדמי. בדרבי התל-אביב האחרון אביחי ידין חזר לקישור האחורי ודחק את טועמה לספסל. הפועל שומרת כמעט בקנאות על שתי האפשרויות וכמעט ואין שינויים בהרכב של האדומים משבוע לשבוע.

בהנחה שהפועל לא תסבול מעוד פציעות (מלבד ללה ושכטר) אלרואי ייאבק על דקות משחק העונה כשספק אם נראה הצוות המקצועי עושה שינוי. ורמוט וזהבי לא יירדו לספסל, מקסימום יקבלו מנוחה במשחק אחד ולא יותר.

אלרואי כהן וערן זהבי. יצליח לתפוס את מקומו? קשה להאמין (דרור רוזנפלד)
אלרואי כהן וערן זהבי. יצליח לתפוס את מקומו? קשה להאמין (דרור רוזנפלד)
 

אלרואי שקל את כל האפשרויות, כולל להמתין למכבי אבל הבין שהפועל זה המקום בשבילו: "אני בטוח שהפועל הכי מתאימה לי. אני מקווה שאשתלב שם, למרות שאני בטוח שיהיה מאבק קשה על ההרכב". אחרי האימון הראשון הוא כבר הבין שהוא כרגע בורג חדש במכונה שעובדת נהדר כבר למעלה משנה

בהפועל יודעים לבשל שחקנים לפני שהם פורצים, אבל בשביל זה צריך סבלנות. גם אם כהן ייכנס בגארבג' טיים או בכלל יתפוס מקום של קבע על הספסל, הוא ייאלץ להמתין שמקומות יתפנה. החוזה נחתם לארבע שנים וחצי מתוך מחשבה ארוכת טווח. איך הכישרון יתמודד עם הקושי? זו השאלה הגדולה. אם הוא יהיה סבלני, הפועל זו רק תחנת מעבר עבורו. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */