יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:30
גל קרפל

שובו של המזרח

דעה: לפיל ג'קסון יש דאגות בעונת הפרישה. בוסטון, מיאמי, שיקגו, אטלנטה, אורלנדו וניו יורק העמידו קבוצות חזקות, שיציגו סדרות פלייאוף מדהימות

תקופה לא נעימה עברה על דייויד סטרן. מאז ימי מייקל ג'ורדן העליזים, לא היו הרבה קבוצות גדולות באגף המזרחי של ה-NBA שלו. קצת דטרויט ומיאמי באמצע שנות ה-2000, וגם בוסטון סלטיקס וקליבלנד בשנים האחרונות, אבל אי אפשר היה להתכחש לפערים ההולכים וגוברים בין המערב למזרח של הליגה.

בעוד במערב היו מתחרות שמונה קבוצות טובות מאוד על הזכות לעלות לגמר בכל עונה (אם כי ב-7 מתוך 10 הפעמים האחרונות זו היתה הלייקרס שעשתה זאת), במזרח בדרך כלל היו שתיים או שלוש קבוצות טובות, במקרה הטוב לאחת מהן סיכוי בגמר, והליגה נראתה די תקועה. העונה, לעומת זאת, האגף המעניין ביותר של הליגה הוא דווקא המזרחי, ולא רק בגלל לברון ג'יימס.

המעבר של כריסטיאנו רונאלדו (יותר מהיר, יותר חזק, יותר מרגיז) של הכדורסל למיאמי, יחד עם כריס בוש מטורונטו, יצר את הקבוצה הכי חזקה - על הנייר - בליגה (עם מאזן של 13:31). אבל בוסטון הגיבה בהתאם והעמידה סגל מגוון וטוב מזה שהעמידה בשנים האחרונות, עם עומק נדיר בספסל, שכולל את שאקיל וג'רמיין אוניל הנהדרים. הסלטיקס מצויים כרגע במקום הראשון במזרח והשני בליגה (10:33 אחרי סן אנטוניו), בניגוד למקום הרביעי בעונה שעברה, וזו יכולה להיות קבוצת פלייאוף מדהימה.

לברון. סוג של רונאלדו (רויטרס)
לברון. סוג של רונאלדו (רויטרס)
 

גמר המזרח הצפוי הוא בין מיאמי לבוסטון, אבל מאחורי השתיים יש ארבע קבוצות, וצמרת הליגה הזו צמודה בערך כמו הפרמייר ליג, בלי מנצ'סטר יונייטד. שיקגו בולס (14:31) במרחק של הפסד בודד מאחורי מיאמי, ושיחקה בינתיים רק מספר בודד של משחקים עם סגל מלא. בחודש מרץ, כאשר יואקים נואה יחזור לכושר, קרלוס בוזר יוסיף להתייצב ודרק רוז יישאר כפי שהוא, הבולס מסוגלים לדרוס גם את מיאמי וגם את בוסטון, עם המאמן שהביא לכם את ההגנה של הסלטיקס בשנים האחרונות, תום ת'יבאדו.

רביעית היא אטלנטה (16:29) הדינמית והמצויינת, לה שישה שחקנים עם ממוצע של יותר מ-10 נקודות למשחק. אורלנדו, שעדיין מסתגלת לצירוף של גילברט ארינאס וטורקוגולו, עשתה טרייד ענק כדי להיות מסוגלת להתמודד כתף מול כתף עם בוסטון, והיא בהחלט מסוגלת. נכון לעכשיו היא צמודה להוקס.

ארינאס (רויטרס)
ארינאס בין הווארד לטורקוגלו. גם אייג`נט זירו כבר בעניינים (רויטרס)
 

ניו יורק ניקס של העונה היא סוף סוף קבוצה כמו שהיא צריכה להיות (21:23): מהירה, דורסת, אגרסיבית ובעיקר משוגעת. הניקס קצת מתקשים לנצח משחקים קלים, אבל הם משתפרים ויהיו יריבים מאוד מרים בפלייאוף. אמארה סטודומאייר נראה כמו אחד המועמדים המובילים לתואר ה-MVP של העונה כולה ומול הגדולות יש לקבוצה הרבה מה להציג.

קשה לי לנחש מה יוליד המזרח העונה, בעוד שבמערב אני מניח שפיל ג'קסון יעשה את זה שוב, בעונה שכנראה באמת תהיה האחרונה שלו עם הלייקרס. אם המצב נשאר כפי שהוא, הבולס פוגשים את הניקס בפלייאוף, וזו כבר סידרה שלא הייתי מפספס בה רגע. בכל מקרה, קחו המלצה: אם אתם בכלל מתעניינים בענף השולי הזה שנקרא כדורסל, תתחברו לכל אינטרנט שאתם צריכים, כי כדאי לא לפספס רגע מהמזרח העונה. אפילו שגם במערב נחמד לפעמים.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר