יום ראשון, 28.05.2017 שעה 19:25
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|הימורי סוסים|Winner|רדיו|שער העונה בספרד|בריאות וכושר|גיימינג

אז למה כולם מדברים פתאום על אימון משקל גוף?

בעוד מניותיו של חדר הכושר הולכות ומאבדות מערכן, אימון משקל גוף זוכה לפופולאריות רבה במגוון שונה של אימונים. מה היתרונות ולמי זה פחות מתאים? (10 תגובות)

18/05/2017 12:24 מאת שי לב
שכיבות סמיכה. זמינות בכל זמן ובכל מקום (רויטרס)
שכיבות סמיכה. זמינות בכל זמן ובכל מקום (רויטרס)

חדרי כושר אאוט, אימונים בקבוצות קטנות אין? כנראה שכבר רובינו מכירים את המגמה אשר מתרחשת בשנים האחרונות.

המתאמנים החדשים מחפשים אימונים קצרים ועצימים תוך כדי חוויה חברתית, מה שלא ממש קיים בחדרי הכושר המסורתיים.

עוד באתר:

כל עוד לא מדובר בקרוספיט, אפשר לומר שמרבית האימונים המודרניים מבוססים על משקל גוף (כולל TRX, Hiit וכו’), וניתן לראות שיותר ויותר מאמנים משבחים את שיטת האימון ה”ישנה והטובה” הזו ולמעשה חוזרים למקורות.

האמת היא שניתן לומר כמעט רק מילים טובות על אימון משקל גוף, ואולי זה המקום לפרט אותן, כדי שלא רק תתאמנו, אלא גם תבינו מה אתם עושים (שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, עליות מתח, סקוואט, מכרעיים או כל תרגיל משקל גוף אחר שתחשבו עליו).

זמינות – לא נעים לומר, אבל הנוחות מהווה שיקול רב באימוני משקל גוף. אתם, או המדריכים שלכם, למעשה לא נדרשים לדבר. אין צורך במשקולות, משקוליות, חבלים, גומיות או כל חפץ אחר. הגוף שלכם הוא המכונה שלכם.

יותר מכך, כיום כמעט בכל גינה קיימת גינת כושר עם מכשירים לאימון כנגד משקל גוף. מדובר בבשורה כפולה: אתם עדיין לא צריכים לשאת מכשור ובמקביל אתם מקבלים תרגילים נוספים שלא הייתם יכולים לבצע ללא מכשירים אלו.

בטיחות – כאשר אנו מתאמנים כנגד משקל גוף אנו נמצאים בצד הבטוח מבחינת העומס. הגוף שלנו אמור להתמודד עם העומסים שהוא עצמו יוצר, ובמקרה שהעומס גבוה מדיי, התרגיל פשוט לא יתקיים (אם אנחנו לא עולים מתח, אז אנחנו לא עולים מתח).

יעילות – אימוני משקל גוף נותנים את אותותיהם כמעט בכל פן ספורטיבי שמעניין אותנו: הם מחטבים, משפרים את הכושר הגופני, משפרים את הפונקציונאליות שלנו וכמובן גם שורפים שומנים. הכול, כל עוד נשמור על שני אלמנטים מרכזיים: ההתנגדות המקסימלית שאנו מסוגלים ליצור (בעליות מתח ובסקוואט למשל יש דרגות קושי שונות) וזמני מנוחה מינימליים.

במקרה ואינכם מכירים תרגילי משקל גוף, אתם מוזמנים לצפות בקטע הווידאו מטה, אשר כולל מספר תרגילים בסיסיים בהדרכת המאמנת אלה בן שמעון לביצוע בכל זמן ובכל מקום:

Loading the player...
אימון משקל גוף: כך תבצעו זאת נכון

בנקודה זו צריך לציין כאמור גם את החסרונות של אימוני משקל הגוף, אשר באים לידי ביטוי בעיקר עבור אלו שמעוניינים בהגדלה מאסיבית יחסית של מסת השריר שלהם. שרירי החזה והרגליים למשל לא זוכים להתנגדות משמעותית ממשקל הגוף, בטח בהשוואה להתנגדות שהם מקבלים בחדר הכושר או באימוני הקרוספיט. החיסרון הזה אמנם לא רלוונטי למרבית האוכלוסייה, אך יש לציינו למתאמני מסת השריר ומפתחי הגוף שביניכם.

בנוסף, כמעט לא קיימים תרגילי משקל גוף עבור שריר “היד הקדמית”, שריר אשר עבור מתאמנים רבים חשוב מבחינה אסטטית.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןחלוצה של אתלטיקו מדריד טס לארה"ב ועל הדרך מפגין כישורים
שכחו מסטף קרי וקבלו גריזמן צלף השלשות
נגןהיורש של CR7 ממשיך להראות ניצוצות של כוכב
רונאלדו הקטן כובש בבעיטה חופשית מושלמת
נגןמשחק הפרידה מהוינסטה קלדרון - יום ראשון בערוץ ONE
האם אייל ברקוביץ' יבשל לרונאלדיניו?
נגןהקבוצה מהליגה הרביעית בארגטינה עשתה את הבלתי ייאמן
מסי? בארגנטינה מצאו גיבורי על חדשים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת ווינר (ליגת-העל)
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
קופה ברנז'ה
קורונה פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
מרכז העברות
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה אנגלית
ליגה איטלקית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה סינית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
מוק' מונדיאל 2018
מוקדמות מונדיאל, דרום אמריקה
מוק' יורו עד גיל 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה ווינר
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת אורביט תיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
יורופקאפ
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
יורובאסקט 2017