יום שלישי, 30.05.2017 שעה 12:24
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|הימורי סוסים|Winner|רדיו|שער העונה בספרד|בריאות וכושר|גיימינג

למה קשה לי דווקא בדקות הראשונות של הריצה?

חשבתם שהקושי בריצה מגיע ככל שחולף הזמן והגוף מותש? מסתבר שעבור חלק מהרצים ההיפך הוא הנכון. מדוע זה קורה וכיצד ניתן להתגבר על הקושי המוקדם (6 תגובות)

15/03/2017 11:07 מאת שי לב
קשה בתחילת הריצה דווקא? יש מה לעשות
קשה בתחילת הריצה דווקא? יש מה לעשות

אין ספק שכל רץ חווה את הריצה שלו בצורה שונה. אחד נותן את הכל בהתחלה, השני שומר את הכוחות לסוף ואחר רץ בכל הריצה באותו הקצב.

מכל מקום, לדקות הראשונות של הריצה משמעות בלתי מבוטלת לקראת ההמשך, ובדרך כלל כבר במהלכן נדע אם זו תהיה “ריצה טובה”. בעוד שההיגיון אומר שככל שנמשיך יהיה לנו יותר קשה (האנרגיה יורדת, השרירים מותשים וקשה לנשום), ההיפך הוא הנכון לגבי חלק מהרצים. 

עוד באתר:

אותם רצים חווים קושי דווקא בדקות הראשונות של הריצה, ורק בהמשכה הם מתחילים “להיכנס” לריצה וכמובן גם ליהנות בה. עולה השאלה אם כן, מדוע הם חווים את אותו קושי והאם ניתן להימנע ממנו?

נשימה – בעת שאנו מתחילים לרוץ הגוף נכנס תוך מספר שניות ממצב של מנוחה מוחלטת ודופק נמוך למאמץ בלתי מבוטל ולדופק גבוה. הגוף לא מצליח בבת אחת לספק את החמצן לשרירים ואנו מתחילים לחוות תופעות של התנשפויות והצטברות חומצת חלב (כשהגוף לא מצליח לספק אנרגיה בעזרת חמצן הוא עובר לאנרגיה ללא חמצן כשתופעת הלוואי שלה היא חומצת החלב). ברור שמדובר בתחושה לא נעימה, ודווקא תחילת הריצה הופכת לחלק שכבר “מתים” להיות מאחוריו (או גרוע בכך, בגללו אנו נמנעים מלרוץ!). ניתן להימנע מתופעה זו ע”י חימום קל אשר יכין את הגוף לריצה וימנע את התופעה של ההתשה המוקדמת.

עשיתם חימום? עשכיו תוכלו לרוץ כמו סופה

הרגליים – מעבר לקושי שאוזכר קודם לכן בהקשר הנשימה ישנה תופעה נוספת של “רגליים כבדות”. מדובר בתופעה מקבילה באופייה לתופעה הראשונה והיא נובעת גם היא מהמעבר החד ממנוחה לריצה (גם כאן חימום קל יהיה הפתרון). חשוב לציין בנקודה זו כי תחושת הרגליים הכבדות נובעת גם מהתאוששות לא נכונה מהאימון הקודם – וודאו כי אתם מבצעים מתיחות ושחרור בסיום של אימון וכי אתם נחים מספיק בין אימון לאימון.

הפן המנטלי – כולנו מרגישים את תחושת ה”היי” שמרגישים בעת שמבצעים פעילות גופנית – רבים מאיתנו מבצעים פעילות כחלק משגרת היומיום שלנו כי להרגיש זאת מדיי יום. עם זאת, חשוב לזכור שהתחושה הזו מגיעה לקראת סיום הריצה ולא בתחילתה (חומרים המופרשים במוח לאחר זמן מסוים של פעילות) ולכן לא צריך להילחץ שאנו לא מרגישים כך בדקות הראשונות.

רוצו עם חברים. מנטלית זה תמיד עוזר

מה ניתן לעשות? קודם כל להבין שזו לא תופעה מידית. שנית, ניתן לעבוד על הפן המנטלי של תחילת הריצה ולקבל מוטיבציה והרגשה טובה בדרכים אחרות: לרוץ עם חבר שייקח אותנו קדימה, מוזיקה נכונה, וריכוז במטרת האימון כגורם מוטיבציוני (“היום אני שובר את השיא שלי”.

שי לב הנו מאמן כושר מוסמך מטעם ווינגייט ומדריך TRX

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןמתוך השידור להגרלת משחקי הפליאוף לליגות הנמוכות בספרד
מה קורה כשההגרלה משתבשת בשידור חי?
נגןהכוכב הפורטוגלי ממשיך לעשות פרסומות ברחבי העולם
רונאלדו איש ערב בפרסומת חדשה
נגןהמכשף הברזליאי מזכיר לכולם שהוא לא שכח לשחק כדורגל
זמן הקסם: הבישול המטורף של רונאלדיניו
נגןגמר הגביע הפורטוגלי סיפק רגע היסטורי
כדור המשחק הגיע למגרש עם איש על רחפן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת ווינר (ליגת-העל)
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
קופה ברנז'ה
קורונה פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
מרכז העברות
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה אנגלית
ליגה איטלקית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה סינית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
מוק' מונדיאל 2018
מוקדמות מונדיאל, דרום אמריקה
מוק' יורו עד גיל 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה ווינר
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת אורביט תיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
יורופקאפ
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
יורובאסקט 2017