יום חמישי, 27.04.2017 שעה 23:47
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|הימורי סוסים|Winner|רדיו|משחק הניחושים|בריאות וכושר|שער המחזור בספרד

אימון טוב יותר: כמה דברים שלא ידעתם על קפאין

הפחתת תחושת הכאב והפרשה מוגברת של אדרנלין הן רק חלק מההשפעות של הקפאין במהלך פעילות. לא צרכתם קפאין עד היום? אולי כדאי לשקול מחדש (10 תגובות)

23/07/2014 11:30 מאת יעל לביא, אימונעים
קפה. לא רק משהו ששותים עם החבר´ה (רויטרס)
קפה. לא רק משהו ששותים עם החבר´ה (רויטרס)

 מי מאיתנו לא צורך קפאין בצורה כזו או אחרת? מי מאיתנו לא שמע על אתלטים וספורטאים שנוהגים לשתות כוס קפה לפני אימון? מדוע הם עושים זאת? ובכן, הבה ונעשה סדר בעניין זה אחת ולתמיד! קפאין הוא אחד התוספים שכמעט כל אחד ואחת מאיתנו צורך ברמה יום-יומית, בצורה כזו או אחרת: קפה, תה, שוקולד, קולה ועוד.

ספורטאים רבים נוהגים לצרוך קפאין משום שהוא נתפס בעיניהם כ"שורף שומן", חלק בשל התכונות המעוררות ומפיחות האנרגיה והשאר, סתם הרגל של שגרת הבוקר והיום. קפאין הינו תוסף תזונה המהווה סם לכל דבר. הוא נספג בגופנו תוך 30-60 דקות מרגע צריכתו ותוצאי הפירוק שלו מסולקים בשתן תוך 1-3 שעות מרגע צריכתו.

עוד באתר:

מחקרים רבים בדקו את השפעתו על גוף האדם בכלל ואת השפעתו על שיפור ביצועי הפעילות הגופניים בקרב אתלטים בפרט. 

ומה עלה במחקרים הללו?
במחקרים שנעשו על ספורטאים עלה ממצא מעניין והוא שהקפאין הינו חומר מאלחש!
 

למעשה, הקפאין מפחית את תחושת הכאב בעת ביצוע פעילות גופנית ברמות גבוהות ולכן ספורטאים מצליחים לעמוד בפני מאמצים גדולים, מה שגורר שיפור ביצועים. ובמילים אחרות, הקשר לשיפור הביצועים הינו עקיף אך הוא קיים וחשוב להבין את מהות הקשר הזה.

עניין נוסף שעלה הוא שהקפאין גורם להפרשה מוגברת של אדרנלין בגוף מה שגורר תחושת עוררות ולכן אנשים מייחסים לו את תחושות האנרגיות הגבוהות שהוא נותן.

למעשה שני נתונים אלו קשורים זה בזה שכן עליה ברמות האדרנלין היא גם זו שגוררת את תופעת האלחוש.

כאמור, תוסף קפאין עשוי לשפר ביצועים גופניים בענפי סבולת לב-ריאה דוגמת ריצה למרחקים ארוכים, טריאתלון, רכיבה על אופניים וכדומה. כמו כן, באפשרותו לשפר יכולת גופנית בענפי ספורט כמו ספרינטים ואימוני כוח, אך תרומתו כאן נמוכה יותר ותלויה ברמת הספורטאי.

ועוד משהו חשוב, קפאין נחשב בטוח לשימוש כאשר הוא נצרך במינונים המקובלים. הוא אינו משפיע על משק הנוזלים בגוף.

וטיפ לסיום! התייעצו עם איש מקצוע שיוכל להתאים את כמות הקפאין היומית בהתאם לפעילות הגופנית אותה אתם מבצעים.

הכותבת הינה מאמנת כושר וריצה, מרתוניסטית והבעלים של "אימונעים"
 

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןלקשר המוכשר יש צמודה חדשה שחיה ספרד
הדוגמנית שתשאיר את איסקו בריאל מדריד
נגןמרסלו מכריח את רונאלדו להיכנס לאמצע
מרסלו מכריח את רונאלדו להיכנס לאמצע
נגןתפקוד כושל של קוון בליגה היוונית השנייה
ביזיון: 5 שחקנים בנבדל והקוון לא מגיב
נגןאוריאן בן עזרא היא גם אוהדת של אחת הקבוצות בליגת העל
את מי אוהדת היפיפייה מהקליפ "זהב"?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת ווינר (ליגת-העל)
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
קופה ברנז'ה
קורונה פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
מרכז העברות
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה אנגלית
ליגה איטלקית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה סינית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
מוק' מונדיאל 2018
מוקדמות מונדיאל, דרום אמריקה
מוק' יורו עד גיל 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה ווינר
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר נשים
ליגת אורביט תיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
יורופקאפ
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
יורובאסקט 2017