יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:07

שלומי ארבייטמן חוגג את שער הניצחון (עמית מצפה)

עוד תחנה בדרך: 0:1 למכבי חיפה מול מכבי ת"א

הצהובים החזיקו מעמד 83 דקות אבל אז כבש ארבייטמן את ה-23 שלו מהנקודה הלבנה וסידר לירוקים עוד ניצחון בדרך לאליפות. מאיוקה הורחק. צפו בתקציר

יום שני, 15/03/2010, 20:00אצטדיון קרית אליעזר - 13,000 צופיםליגת העל - מחזור 26
מכבי ת"א
כרטיס אדום עמנואל מאיוקה (29)
הסתיים
1 0
שופט: מנואל גראפה (ציון: 17)
פנדל שלומי ארבייטמן (83)
מכבי חיפה
ליגת העל 09-10
 פלייאוף עליון 
4926-8735הפועל ת"א1
4916-7235מכבי חיפה2
3435-5235מכבי ת"א3
3134-4335בני יהודה4
2644-5035בית"ר ירושלים5
2245-3635מ.ס אשדוד6
 פלייאוף תחתון 
2731-3133בני סכנין1
2447-4433מכבי פ"ת2
2355-4933הפועל ב"ש3
2147-4433מכבי נתניה4
  
2350-4435הפועל חיפה1
2352-3835הפועל עכו2
2348-2835הפועל פ"ת3
2249-3435הפועל ר"ג4
1858-3335הפועל רעננה5
1681-3335מכבי אחי נצרת6
לוח משחקים
  • הפועל ת"א
  • 0 - 4
  • בני יהודה
  • מכבי נתניה
  • 0 - 5
  • מכבי אחי נצרת
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 0
  • הפועל פ"ת
  • הפועל ר"ג
  • 2 - 3
  • הפועל חיפה
  • הפועל רעננה
  • 1 - 0
  • הפועל עכו
  • בית"ר ירושלים
  • 0 - 2
  • מ.ס אשדוד
  • הפועל ב"ש
  • 0 - 1
  • בני סכנין
  • מכבי חיפה
  • 0 - 1
  • מכבי ת"א
הרכבים וציונים
 
 

זה בטח לא המשחק ששחקני מכבי חיפה ירצו לזכור, אבל זו היתה עוד משוכה שעברו הירוקים בדרך לאליפות. למרות ששיחקה מול עשרה שחקנים של מכבי תל אביב אחרי שעמנואל מאיוקה הורחק בדקה ה-29 התקשו הירוקים לכבוש אבל טעות גדולה של רוני גפני בדקה ה-83 הובילה לכדור עונשין מ-11 מטר מוצלח של ארבייטמן ועוד שלוש נקודות יקרות. 

הניצחון הזה החזיר את הפער בצמרת ל-11 נקודות והותיר את החבורה האדומה של אלי גוטמן מאוכזבת, שאולי קיוותה לאיבוד נקודות של יריבתה לצמרת.

מכבי חיפה לא שיחקה טוב במשחק הזה, או שמא יש לציין דווקא את משחק ההגנה המצוין של הצהובים. ראלדס וקפילוטו שיתקו את ארבייטמן ודבאלשווילי ולא נתנו להם חופש פעולה. גם מעט ההזדמנויות שהצליחו להגיע אליהם הצליח שטראובר למנוע.

הירוקים של אלישע לוי הגיעו למשחק בידיעה שהפועל ת"א ניצחה ולכן הם היו חייבים את שלוש הנקודות על מנת להשיב את הפער בצמרת ל-11 נקודות.

בנוסף, האלופה חיפשה נקמה ספורטיבית מול אחת משתי הקבוצות היחידות שניצחו אותה העונה, והנקמה הושלמה. בדיוק באותה צורה, עם שער אחד קטן.

היה פנדל? צפו ב-0:1 בין חיפה למכבי

הצהובים החזיקו מעמד 83 דקות אבל אז הכשיל רוני גפני את יניב קטן בתוך הרחבה והשופט הגרמני שרק והורה על הנקודה הלבנה.

הפדנטיות הגרמנית הובילה לאירוע שאנחנו כמעט ולא רואים בנוף הכדורגל הישראלי. ארבייטמן בעט לרשת של שטראובר אבל גראפה הורה על בעיטה חוזרת שכן לפני הבעיטה נכנסו מספר שחקנים לרחבה.

אלישע לוי: אליפות לוקחים בכח

בעונה כמו של ארבייטמן, כנראה ששום דבר לא יכול לקלקל לו. הוא סידר את הכדור על הנקודה מחדש, רץ וכבש בפעם השניה. ה-23 של ארבייטמן סידר לקבוצה של אלישע ניצחון במשחק לא כל כך טוב שלה, אבל מי יזכור את זה?

אוהדי מכבי חיפה דוחפים את השחקנים קדימה (עמית מצפה)
אוהדי מכבי חיפה דוחפים את השחקנים קדימה (עמית מצפה)

מחצית ראשונה
מנואל גראפה הגרמני שרק את השריקה הראשונה והוציא את שתי הקבוצות לדרך. הדקות הראשונות של המשחק היו מהוססות על ידי שתי הקבוצות כששתיהן מנסות להגיע לשער היריבה על ידי משחק מסודר וסבלני.

רפאלוב מחלץ את הכדור ממאיוקה (עמית מצפה)
רפאלוב מחלץ את הכדור ממאיוקה (עמית מצפה)

בדקה ה-14 יצאה מכבי חיפה להתקפה הראשונה הטובה שלה בסיומה קיבל פיטר מסיללה את הכדור באגף והעביר כדור רוחב שהיה אמור להגיע לארבייטמן, אבל לירן שטראובר היה עירני והקדים את החלוץ הירוק.

קטן היה קרוב לכבוש בדקה ה-20 והוא אפילו לא ניסה. הקפטן של חיפה ניסה להרים כדור לרחבה אבל הכדור שלו כמעט הפתיע את שטראובר ומזלו של השוער, הלך החוצה.

ייני מעביר את הכדור לפני שמסיללה ייתערב (עמית מצפה)
ייני מעביר את הכדור לפני שמסיללה ייתערב (עמית מצפה)

דקה 29 - מכבי תל אביב נשארת בעשרה שחקנים - מעשה לא אחראי של עמנואל מאיוקה השאיר את הקבוצה שלו בעשרה שחקנים ואולי גמר עבורה את הסיכוי לחזור עם נקודות. חלוץ הצהובים בעט ללא כדור בדקל קינן. השופט הגרמני גראפה לא ראה את הבעיטה, אבל דני קרסיקוב ראה וסימן לשופט. לגרמני לא נותרה ברירה והוא הרחיק את מאיוקה.

מאיוקה רואה את הכרטיס האדום מגראפה (דרור עינב)
מאיוקה רואה את הכרטיס האדום מגראפה (דרור עינב)

הירוקים המשיכו לנסות ולהגיע לעברו של שטראובר ולנצל את החיסרון של הצהובים, אבל ההגנה הצהובה עשתה עבודה טובה. ראלדס וקפילוטו הצליחו לשתק את ארבייטמן ואת דבאלשווילי.

בדקה ה-42 הגיע רפאלוב לעמדה הטובה ביותר של מכבי חיפה כשקיבל כדור מעל ההגנה של מכבי תל אביב ופרץ לרחבה, אלא שהבעיטה שלו הלכה קצת גבוה מעל השער של שטראובר.

ראלדס רודף אחרי דבאלשווילי ומנסה לגנוב לו את הכדור (דרור עינב)
ראלדס רודף אחרי דבאלשווילי ומנסה לגנוב לו את הכדור (דרור עינב)

מחצית שניה
עם פתיחת המחצית השניה העלה אלישע לוי את עלי עותמן במקומו של בוקולי במכבי חיפה בתקווה לנסות ולמצוא את השער המיוחל. הירוקים המשיכו לשלוט במשחק אבל לא הצליחו עד אותן דקות לפרוץ את המערך הסגור של מכבי.

שבחון מנסה לשמור על הכדור בין משומר לקולמה (עמית מצפה)
שבחון מנסה לשמור על הכדור בין משומר לקולמה (עמית מצפה)

הצהובים התקשו לפתח משחק כדורגל ראוי לשמו. רק בדקה ה-56 הם הצליחו לצאת להתקפה ראשונה במחצית השניה והשיגו כדור קרן שלא נוצל.

אלישע לוי זיהה את הבעיה ברגל המסיימת של הירוקים והחליט לעשות שינוי כשהוריד את ולדימיר דבאלשווילי לספסל והעלה במקומו את סאדאת בוקארי במטרה לרענן את החלק הקידמי ולהשיג את השער.

דבאלשווילי מול גפני. אלישע החליט להחליף את החלוץ בדקה ה-65 (עמית מצפה)
דבאלשווילי מול גפני. אלישע החליט להחליף את החלוץ בדקה ה-65 (עמית מצפה)

מכבי תל אביב מבחינתה עושה את מה שהיא צריכה לעשות. ההרחקה המוקדמת של מאיוקה שינתה את התוכניותשל נמני והשחקנים שלו נאלצו ללכת אחורה ולשחק הגנתי יותר.

ארבייטמן היה קרוב לכבוש בדקה ה-70 אחרי שקיבל כדור נפלא בתוך הרחבה בקולמה. ארבייטמן עצר על החזה ושיחרר כדור מהיר אבל שטראובר היה עירני ומרוכז והתגובה הטובה שלו מנעה כיבוש.

דקה 83 - 0:1 למכבי חיפה - בסיומה של עוד התקפה ירוקה קיבל יניב קטן את הכדור ברחבה והוכשל בידי רוני גפני. גראפה שרק והורה על הנקודה הלבנה ושלומי ארבייטמן כבש. גראפה הורה על ביטה חוזרת, אבל לארבייטמן של השנה זה כנראה לא משנה. הוא לא החליף את הפינה ודייק בפעם השניה. הפעם זה כבר היה חוקי.

ארבייטמן כובש את הפנדל מול שטראובר (דרור עינב)
ארבייטמן כובש את הפנדל מול שטראובר (דרור עינב)

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, ג'ורג' טשיירה, דקל קינן, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי (עלי עותמאן 46), ג'ון קולמה, ליאור רפאלוב, יניב קטן, שלומי ארבייטמן (ישראל זגורי 89), ולדימיר דבאלשווילי (סאדאת בוקארי 65).

מכבי תל אביב: לירן שטראובר, רוני גפני, רונאלד ראלדס, ניסו קפילוטו, יובל שפונגין, ליאור ז'אן, שרן ייני, אנדריי קומאץ' (מאור בוזגלו 85), יוסי שבחון (יובל אבידור 85) תמיר כחלון (איליה יבוריאן 76), עמנואל מאיוקה.
 

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס