יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:00

גרמניה התעללה באנגליה וזכתה ביורו עד גיל 21

סטיוארט פירס חלם על זכיה בתואר אבל מסוט אוזיל נתן הצגה, כבש מ-35 מ' ובישל פעמיים ב-0:4 הגדול. ואגנר כבש צמד, לואץ' ספג שני שערים אומללים

|
שחקני גרמניה מניפים את הגביע במאלמו (רויטרס)
שחקני גרמניה מניפים את הגביע במאלמו (רויטרס)

כשהחל טורניר היורו עד גיל 21 בשבדיה, מנג'ר נבחרת אנגליה, סטיוארט פירס, טען שלאנגלים אסור לקבל את העובדה שנבחרות אנגליות זכו רק פעם אחת בתואר אירופי ב-64 טורנירי הנערים, הנוער, הצעירים והבוגרים שבהם הן השתתפו. הערב (שני) התברר שהאנגלים יצטרכו להמשיך לחכות עד לזכיה הבאה.

אנגליה נכנעה להצגה גדולה של נבחרת גרמניה, שהכניעה אותה 0:4 במשחק הגמר במאלמו וזכתה לראשונה בהיסטוריה באליפות אירופה לנבחרות צעירות. התואר הזה מצטרף לזכיות של גרמניה באליפות אירופה עד גיל 17 ובאליפות אירופה עד גיל 19.

כוכב הגמר היה מסוט אוזיל, שלא הרשים במיוחד במשחקים הראשונים בטורניר. הפעם הוא מילא את תפקידו ככוכב הנבחרת, בישל פעמיים והוסיף טיל אדיר מ-35 מטר, שהכניע את סקוט לואץ' האומלל.

אותו לואץ' מילא את מקומו של ג'ו הארט, שספג כרטיס צהוב שני בטורניר לאחר שפלט מילים מיותרות לעבר השופט במהלך דו-קרב הפנדלים בחצי הגמר מול שבדיה, והפך לדמות הטראגית של המשחק. השער שהוא ספג מאוזיל היה פתטי וגם את ה-0:3 של סנדרו ואגנר, שעבר בין רגליו, הוא יכול היה למנוע.

אוליבר בירהוף ויואכים לב צופים במשחק של הנבחרת הצעירה (רויטרס)
אוליבר בירהוף ויואכים לב צופים בניצחון של הנבחרת הצעירה (רויטרס)

מחצית ראשונה
ביורן קויפרס הוציא את המשחק לדרך במאלמו כשאנגליה מציגה נחישות רבה. בדקה השלישית הכדור נשלח לעברו של תאו וולקוט אבל שחקן ארסנל בעט חזק החוצה.

בדקה ה-15 הגרמנים נכנסו לעניינים והיו קרובים לשער הראשון. מסוט אוזיל החל במהלך ושלח נהדר את סמי חדירה. הקיצוני עבר שחקן ברחבה והחזיר לאוזיל אבל הבעיטה שלו פגעה בשחקן הגנה ויצאה לקרן.

מואמבה מתקל נהדר את קסטרו. פתיחה שקולה במאלמו (רויטרס)
מואמבה מתקל נהדר את קסטרו. פתיחה שקולה במאלמו (רויטרס)

דקה 23 - 0:1 לגרמניה: מסוט אוזיל, שלא הצטיין במיוחד בטורניר, התעורר פעם נוספת ושלח נפלא את גונזאלו קסטרו. הקיצוני, שכבש גם במשחק מול אנגליה בשלב הבתים, לא התבלבל מול סקוט לואץ' וגילגל לרשת.

גונדאלו קסטרו מכניע את סקוט לואץ´ (רויטרס)
גונדאלו קסטרו מכניע את סקוט לואץ´ (רויטרס)

ארבע דקות לאחר השער, אנגליה כמעט הישוותה במקרה לאחר שג'יימס מילנר ניסה להכניס כדור מקצה הרחבה אבל הוציא בסופו של דבר בעיטה, שכמעט הפתיעה את מנואל נוייר.

הגרמנים לא הסתפקו בשער אחד ובדקה ה-35 המגן השמאלי, סבסטיאן בניש, עלה לעזרת ההתקפה ובעט בחוזקה ליד הקורה. שבע דקות לאחר מכן, מיכה ריצ'ארדס הכשיל את מסוט אוזיל, שבעט את הכדור החופשי אשר פגע בחומה ויצא לקרן.

ג´ונסון וגיבס במאבק גבהים בגמר במאלמו (רויטרס)
ג´ונסון וגיבס במאבק גבהים בגמר במאלמו (רויטרס)

מחצית שניה
אנגליה ניסתה להשיג את שער השיוויון בפתיחת המחצית השניה אבל כדור שהוגבה לרחבה הגרמנית הורחק על ידי בואטנג.

סקוט לואץ´ עושה שטויות (רויטרס)
סקוט לואץ´ עושה שטויות (רויטרס)

דקה 48 - 0:2 לגרמניה: שוער ווטפורד, סקוט לואץ', נכנס לרשימה ארוכה ומכובדת של שוערים אנגלים שספגו שערים אומללים ומביכים במשחקים מכריעים. הפעם זה קרה מבעיטה חופשית מ-35 מטר של מסוט אוזיל. חלוץ לברקוזן בעט כדור מסובב. לואץ' הגיב בצורה מוזרה והצליח רק לגעת בכדור, שהלך לרשת.

ומסוט אוזיל חוגג (רויטרס)
ומסוט אוזיל חוגג (רויטרס)

מהעבר השני, לי קאטרמול כמעט החזיר את אנגליה לעניינים כשבדקה ה-58 הוא ירה מ-25 מטרים למשקוף. כמה דקות לאחר מכן, מילנר פרץ נפלא באגף הימני והעביר כדור מצוין לאדם ג'ונסון, שבעט לא טוב ואיפשר לאנדראס בק להרחיק את הסכנה.

קאטרמול התקרב עוד יותר בדקה ה-70 אבל הנגיחה שלו מצאה את בק, שהרחיק מהקו לאחר שנוייר נכנע. חמש דקות לאחר מכן, ואגנר פרץ נהדר והעביר כדור רוחב לדניאל שוואב המחליף, שבעט מ-12 מטר מעל לשער.

עוד דקה חלפה וגרמניה החמיצה הזדמנות ענקית. אוזיל ניצל טעות בהגנה האנגלית ובמקום לבעוט העביר כדור רוחב אבל ואגנר פיספס את הכדור חצי מטר מהשער.

דקה 79 - 0:3 לגרמניה: לואץ' המשיך "לככב" כשהפעם הוא ספג בין הרגליים את הבעיטה של סנדרו ואגנר. החלוץ, שהחמיץ רק דקה קודם לכן, קיבל את הכדור ממי אם לא מסוט אוזיל, שרשם בישול שני במשחק.

הגרמנים מריחים את הגביע לאחר השער השלישי במאלמו (רויטרס)
הגרמנים מריחים את הגביע לאחר השער השלישי במאלמו (רויטרס)

דקה 83 - 0:4 לגרמניה: ואגנר כבש שער נפלא כשהפעם לואץ' לא היה אחראי לספיגה. החלוץ, ששיחק רק 9 דקות עד לגמר, קיבל את הכדור באגף השמאלי ובעט כדור מסובב מקצה הרחבה לרשת.

עד לסיום הגרמנים ריחמו על האנגלים המסכנים ולא הבקיעו שער נוסף. גם כך ה-0:4 היא התוצאה הגבוהה ביותר שהושגה אי פעם בגמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות.

גרמניה: מנואל נוייר, אנדראס בק, בנדיקט הובדס, ג'רום בואטנג, סבסטיאן בניש, מאטס הומלס (דניס אאוגו, 82), פביאן ג'ונסון (דניאל שוואב, 69), גונזאלו קסטרו, סמי חדירה, מסוט אוזיל (מרסל שמלצר, 89), סנדרו ואגנר.

אנגליה: סקוט לואץ', מרטין קריין (קרייג גארדנר, 79), מיכה ריצ'ארדס, נדום אונוהה (מייקל מנסיין, 46), קיירן גיבס, פבריס מואמבה (ג'ק רודוול, 77), לי קאטרמול, מארק נובל, ג'יימס מילנר, אדם ג'ונסון, תאו וולקוט.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */