יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:47

קטן מקבל ברכות ממבשל השער, ארבייטמן (עמית מצפה)

חיפה עשתה צעד ענק לאליפות עם 0:1 על הפועל

הירוקים הגיעו למשחק העונה, נתנו הצגה בדרך לניצחון על האדומים והסירו את הספק. קטן כבש. הירוקים רחוקים ניצחון מאליפות. צפו בחגיגות של חיפה

יום שני, 18/05/2009, 20:50אצטדיון קרית אליעזר - 14000 צופיםליגת העל - מחזור 31
הפועל ת"א
הסתיים
1 0
שופט: מאיר לוי (ציון: 14)
שער יניב קטן (61)
מכבי חיפה
ליגת העל 08-09
6724-4933מכבי חיפה1
6128-4933הפועל ת"א2
5728-4733בית"ר ירושלים3
5432-4033מכבי נתניה4
4931-3833בני יהודה5
4435-3633מכבי ת"א6
3933-2633מכבי פ"ת7
3848-4133מ.ס אשדוד8
3341-2633בני סכנין9
3142-3033הפועל פ"ת10
2946-2633הכח עמידר ר"ג11
2744-2433עירוני ק"ש12
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 1 - 2
  • בני יהודה
  • הכח עמידר ר"ג
  • 0 - 0
  • מ.ס אשדוד
  • הפועל פ"ת
  • 0 - 2
  • מכבי פ"ת
  • עירוני ק"ש
  • 0 - 2
  • בית"ר ירושלים
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 1
  • הפועל ת"א
הרכבים וציונים
 
 

השמיצו אותה, אמרו שהיא לא מספיק אטרקטיבית וכי היא לא מסוגלת לנצח במשחקים גדולים, אבל מכבי חיפה הוכיחה הערב (שני) שהיא הקבוצה הראויה ביותר לקחת את תואר האליפות. לעיני 14,000 צופים ותחת אווירה נהדרת בקרית אליעזר, נתנו הירוקים הצגה גדולה בדרך ל-0:1 על היריבה המושבעת והטוענת לכתר, הפועל ת"א.

בעקבות הניצחון פתחה הקבוצה מהכרמל פער של 5 נקודות מהאדומים, זאת כשנותרו שני מחזורים בלבד לסיום. כעת, זקוקים אלישע לוי וחניכיו לניצחון על מכבי נתניה ביום שבת, על מנת לזכות סופית באליפות שישית בעשור האחרון ו-11 בתולדות המועדון.

לאורך 90 הדקות התנהל המשחק במעמד צד אחד - הירוקים עטו על השער מהשניה הראשונה, הגיעו לאינספור מצבים ואלמלא יכולת הירואית של וינסנט אניימה (מה הוא עוד עושה בליגה שלנו?), יכלו לצאת עם ניצחון גבוה בהרבה.

האיש של המשחק היה יניב קטן, אולי האחראי הגדול ביותר למיקומה של מכבי חיפה, שחזר מהתרדמת שבה שקע בתחילת הסיבוב, לקח את המושכות והתכבד בשער הניצחון (ואולי שער האליפות) שהגיע בדקה ה-61.

אלוחיפה!!!!

מהעבר השני, קשה להגיד על הפועל ת"א שהיא היוותה יריבה ראויה לירוקים. האדומים ככל הנראה נרדמו בדרך מכביש החוף, אחרת אין שום סיבה ליכולת העלובה, על סף המבישה, שהציגו הערב בקרית אליעזר.

צעד גדול של חיפה לאליפות

 שריקת הסיום של מאיר לוי נתנה את האות לחגיגות ביציעים. השחקנים הירוקים רצו באמוק לעבר הקהל המקומי וחגגו ניצחון גדול, ניצחון ששווה אליפות. האדומים נעלמו מהר אל חדרי ההלבשה, בידיעה שהאליפות, זו השנה ה-9 ברציפות, לא תגיע לבלומפילד.
 

דקל קינן רץ לשיר עם האוהדים בירוק (עמית מצפה)
דקל קינן רץ לשיר עם האוהדים בירוק (עמית מצפה)
אלון חרזי מקבל אהבה מהקהל הירוק (עמית מצפה)
אלון חרזי מקבל אהבה מהקהל הירוק (עמית מצפה)

בירם כיאל בטירוף עם שריקת הסיום (עמית מצפה)
בירם כיאל בטירוף עם שריקת הסיום (עמית מצפה)

תקלה בקופות הובילה לעימות בין אוהדי הפועל ת"א ושוטרי היס"מ
בשל תקלה במערכת המחשבים המנפקת כרטיסים בקופות, נוצר טרם המשחק לחץ אדיר בקופות האצטדיון ואוהדים רבים נותרו בחוץ. בעקבות זאת החלו עימותים בין אוהדי הפועל ת"א ובין השוטרים שנמצאים במקום, ביניהם שוטרי יס"מ.

שוטרי היס&qout;מ מנסים לפנות את ההתקהלות בסמוך לקופות (שי לוי)
שוטרי היס"מ מנסים לפנות את ההתקהלות בסמוך לקופות (שי לוי)

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בקצב מהיר עם אירועים ליד שני השערים. בדקה ה-3 דרשו הירוקים כדור עונשין מ-11 מטרים לאחר שרפאלוב נבלם ע"י וואליד באדיר, ייתכן בצורה לא חוקית. מאיר לוי לא השתכנע והורה להמשיך.

וואליד באדיר ספק מכשיל את ליאור רפאלוב (עמית מצפה)
וואליד באדיר ספק מכשיל את ליאור רפאלוב (עמית מצפה)

דקה לאחר מכן פרץ סמואל יבואה באגף השמאלי, ניער את ליאוניד קרופניק ושיחרר מ-10 מטרים בעיטה חזקה, דוידוביץ' התעופף וקלט. בדקה ה-6 שלח קטן בכדור מצוין את טמבינקוסי פאנטיני שהיה בדרכו אל השער עד שנעצר ע"י וואליד באדיר, ספק בעבירה. חיפה דרשה פנדל ואדום לקפטן האדום, לוי שוב התעלם.

בדקה ה-8 השתחרר נאתכו מרחק 20 מטרים משערו של דוידוביץ' ובעט חזק, הכדור הלך גבוה מעל המסגרת. השליטה האבסולוטית של חיפה נמשכה ובדקה ה-14 סידר קטן כדור על מגש לרפאלוב, שעצר מצוין בחזה וממצב של אחד על אחד מול אניימה בעט הישר לגופו של השוער הניגרי.

גוסטבו בוקולי הפצוע מדדה אל מחוץ לתחומי המגרש (עמית מצפה)
גוסטבו בוקולי הפצוע מדדה אל מחוץ לתחומי המגרש (עמית מצפה)

חיפה המשיכה ליזום, כשקטן נותן את אחד ממשחקיו הטובים העונה ומסדר מצבים לחברים בזה אחר השני. בדקה ה-16 מסר קטן לפאנטיני, שהסתובב נהדר ובעט חזק, אניימה הציל בקצות האצבעות, רפאלוב השתלט על הריבאונד ובעט חזק, אניימה שוב הדף, הכדור שוב הגיע לקשר הירוק שבעט הפעם בסיבוב, אניימה כבר אמרנו?

בדקה ה-23 ביצע אלישע לוי חילוף כפוי והכניס את אייל גולסה במקום גוסטבו בוקולי שנפגע ברגלו ולא יכול היה להמשיך. 7 דקות מאוחר יותר הגיעה עוד פעולת ענק מבית היוצר של יניב קטן, שהקפיץ קטנה לעבר פאנטיני שהגיח מאחור אך מ-5 מטרים וכשהוא חופשי לחלוטין, נגח מעל השער.

באדיר מפיל את פאנטיני. מאיר לוי לא שרק לפנדל (עמית מצפה)
באדיר מפיל את פאנטיני. מאיר לוי לא שרק לפנדל (עמית מצפה)

רק קבוצה אחת היתה על המגרש במחצית הראשונה. בדקה ה-35 שיחרר רפאלוב פצצה מ-20 מטרים, אניימה הנהדר התעופף והוציא מהחיבורים. דקותיים לאחר מכן הגביה קטן לעברו של גולסה הצנום אך זה נגח מ-10 מטרים החוצה. מהפועל ת"א לא ראינו כלום עד כה.

ליאור רפאלוב המשיך להיות על תקן המחמיצן הראשי במכבי חיפה. בדקה ה-44 פעולה נהדרת של גולסה המצוין נמשכה במסירה לעברו של מסיללה שהגיח מימין, המגן הוציא רוחב נהדר למרכז הרחבה, אך רפאלוב, במקום לקרוע את הרשת, ניסה לכבוש בבעיטה מתוחכמת עם החלק החיצון של הנעל. למסגרת הכדור לא הלך. בהפסקה 0:0, שמקפח את הירוקים.

וינסנט אניימה מונע מליאור רפאלוב שער בטוח (עמית מצפה)
וינסנט אניימה מונע מליאור רפאלוב שער בטוח (עמית מצפה)

מחצית שניה
המחצית השניה החלה בדיוק כפי שהראשונה נגמרה. בדקה ה-47 דהר פאנטיני לבדו מול אניימה אך מ-10 מטרים בעט לרגליו של השוער. יניב קטן הגביה את הקרן מימין, פאנטיני התרומם מעל כל ההגנה האדומה, אך מ-5 מטרים נגח ליד העמוד - כמה אפשר להחמיץ?

5 דקות בתוך המחצית השניה ואפשר סוף סוף להגיד שהפועל ת"א נכנסה למשחק. האדומים החלו להניע את הכדור בסבלנות ושלטו במרכז השדה וביטלו את החלק הקדמי של חיפה. בדקה ה-56 ניסה דה סילבה את מזלו בבעיטה מסובבת מ-20 מטרים אך החטיא את המסגרת.

טמבינקוסי פאנטיני. מחמיץ ללא הפסקה (עמית מצפה)
טמבינקוסי פאנטיני. מחמיץ ללא הפסקה (עמית מצפה)

הפועל המשיכה ליזום ובדקה ה-56 מסירת רוחב מצויינת של אנטבי סידרה לוורמוט מצב בעיטה נוח אך האחרון שיגר את הכדור מטר מעל המסגרת. בדקה ה-57 שילם רפאלוב את מחיר ההחמצות ופינה את מקומו לשלומי ארבייטמן. גם אלי גוטמן ערך חילוף ראשון והכניס באותה דקה את ערן זהבי על חשבונו של מהראן ללה החלש.

לאחר דקות רעות של חיפה שיחרר יניב קטן בעיטה חזקה מ-20 מטרים וכמעט שהפתיע את אניימה, אך זה שוב היה עירני והדף בקצות האצבעות לקרן.

יניב קטן. מחצית ראשונה גדולה של הסמל הירוק (עמית מצפה)
יניב קטן. חזר לעצמו אחרי תקופה רעה (עמית מצפה)

דקה 61 - מכבי חיפה עולה ל-0:1: בשעה טובה ואחרי אינסוף הזדמנויות מול שערו של אניימה, הירוקים מצליחים לכבוש שער יקר מפז. המהלך החל בהגבהה של בירם כיאל מימין, שלומי ארבייטמן הוריד קטנה אחורה ויניב קטן, מי אם לא הוא, בעט מ-12 מטרים ועם כל הלב, כדור חזק ושטוח שהכניע את אניימה. אין יותר מוצדק מזה.

השער הכניס התלהבות בירוקים שצרו על השער האדום, אך ניסיון נוסף של קטן, בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, חלף ליד העמוד. בדקה ה-76 יכל ארבייטמן לגמור את הסיפור אך החמיץ ממצב של אחד על אחד מול אניימה, אחרי עוד אסיסט נהדר של קטן.

קטן וארבייטמן חוגגים את שער היתרון (שי לוי)
קטן וארבייטמן חוגגים את שער היתרון (שי לוי)

גוטמן הלך על התקפה והכניס בדקה ה-77 חלוץ נוסף, ויקטור מרעי, על חשבונו של גילי ורמוט האנמי. 3 דקות לאחר מכן ביצע אלישע לוי את החילוף האחרון שלו והכניס את עומרי אפק במקום פאנטיני, שיכל לבדו לכבוש 3 שערים לפחות.

עד לסיום עשו שחקני הפועל ת"א כל שביכולתם כדי להשיג את השיוויון אך ביום שכזה, כאשר שום דבר לא הולך, זה פשוט היה בלתי אפשרי.

גולסה וקרופניק בטירוף. ניצחון והאליפות של חיפה (עמית מצפה)
גולסה וקרופניק בטירוף. ניצחון והאליפות של חיפה (עמית מצפה)

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, ליאוניד קרופניק, דקל קינן, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, בירם כיאל, גוסטבו בוקולי (אייל גולסה, 23'), ליאור רפאלוב (שלומי ארבייטמן, 57'), יניב קטן וטמבינקוסי פאנטיני (עומרי אפק, 80').

בירם כיאל מרגיש כבר את האליפות (עמית מצפה)
בירם כיאל מרגיש כבר את האליפות (עמית מצפה)

הפועל ת"א: וינסנט אניימה, דגלאס דה סילבה, אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, אביחי ידין, ביברס נאתכו, גילי ורמוט (ויקטור מרעי, 77'), דמיטאר טלקייסקי, מהראן ללה (ערן זהבי, 57') וסמואל יבואה.

הבוס הגדול, יעקב שחר, מודה לאוהדים הירוקים (עמית מצפה)
הבוס הגדול, יעקב שחר, מודה לאוהדים הירוקים (עמית מצפה)

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה